UlrikkeE Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Vi skal til varmere strøk om et par-tre uker og min samboer tenkte å gi huden LITT forvarsel med litt solarium. Han har gjort det før i tilsvarende situasjoner, men ellers sjelden. Han har aldri hatt noe problem med det, ei heller solen som sådan. Han har en lys hudtype, men blir godt brun. Nå i dag (første gang solarium på 2-3 år) fikk han MASSE elveblest på overkroppen... Elveblesten kom etter maks et minutt sier han (han tok solarium i 10 minutter). En merkelig reaksjon? Det kan altså ikke komme av for mye sol som sådan, ettersom reaksjonen kom nesten umiddelbart... Noen som kan ha noen tanker om årsaken? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Smørte han seg med noe før han startet solinga? 0 Siter
Gjest Litt slitsomt Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Det er vel noen som sliter med den første solen og som derfor kan få en umiddelbar reaksjon Mannen min får alltid små blemmer og rødt utslett den første tiden armer og bein kommer i kontakt med solen. Det går over etter en stund men det er det samme greiene hver gang med ham. 0 Siter
Aggathe Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Jeg har aldri reagert på sol eller solarium, men her om dagen tok jeg en soltime, i en splitter ny high-tech sol, og jeg klødde som en gal etterpå! Vet ikke om det var typen sol jeg reagerte på jeg, har jo aldri reagert på andre solarium, ikke det at jeg har tatt så masse da men! Blir en stund til jeg prøver igjen, fikk vabler som klødde i flere dager, og hjalp ikke å smøre på noe heller, men skulle vel tatt en allergitablett kanskje. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Med de lysrørene som solariene har i dag, er 10 min nok tilsvarende 20 i gamle rør. Han har nok bare ligget for lenge. Anbefales ikke mere enn fem min i dagens solarier, og hvertfall ikke hvis det er første gang på lang tid han har vært i et. 0 Siter
UlrikkeE Skrevet 2. november 2008 Forfatter Skrevet 2. november 2008 Med de lysrørene som solariene har i dag, er 10 min nok tilsvarende 20 i gamle rør. Han har nok bare ligget for lenge. Anbefales ikke mere enn fem min i dagens solarier, og hvertfall ikke hvis det er første gang på lang tid han har vært i et. Det kan så være, men som sagt, dette startet før han hadde ligget et minutt engang... Han dusjet, og elveblesten forsvant som dugg for sola... 0 Siter
UlrikkeE Skrevet 2. november 2008 Forfatter Skrevet 2. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1225627349' post='4003226] Smørte han seg med noe før han startet solinga? Nei, ingenting... Han er jo mann Jada, han bruker solkrem om sommeren altså, men han synes det er noe grusomt kliss... Hehe... 0 Siter
UlrikkeE Skrevet 2. november 2008 Forfatter Skrevet 2. november 2008 Det er vel noen som sliter med den første solen og som derfor kan få en umiddelbar reaksjon Mannen min får alltid små blemmer og rødt utslett den første tiden armer og bein kommer i kontakt med solen. Det går over etter en stund men det er det samme greiene hver gang med ham. Jeg vet jo at noen reagerer sånn, men det er så rart at han aldri har hatt det sånn før, verken i solarium eller "vanlig" sol... 0 Siter
UlrikkeE Skrevet 2. november 2008 Forfatter Skrevet 2. november 2008 Jeg har aldri reagert på sol eller solarium, men her om dagen tok jeg en soltime, i en splitter ny high-tech sol, og jeg klødde som en gal etterpå! Vet ikke om det var typen sol jeg reagerte på jeg, har jo aldri reagert på andre solarium, ikke det at jeg har tatt så masse da men! Blir en stund til jeg prøver igjen, fikk vabler som klødde i flere dager, og hjalp ikke å smøre på noe heller, men skulle vel tatt en allergitablett kanskje. Kanskje cluet er å gå til et solarium med gamle rør 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.