Gå til innhold

pc'n slår seg plutselig av

Anbefalte innlegg

Gjest pc-frust
Skrevet

Min Acer-pc som er mindre enn 1 år slår seg plutselig av nå og da. Når jeg slår den på igjen vil den ikke, eller den slår seg av under oppstart. Etter flere forsøk kan jeg få den på igjen.

Hva kan være årsaken? Jeg har Norton antivirus, og jeg har ikke installert mange programmer på den. Jeg bruker den mest til surfing.

Gjest pc-frust
Skrevet

Surfing på sider hvor du får virus kanskje...?

Jeg har antivirusprogram som ikke finner virus. Windows update er også kjørt regelmessig.

Gjest pc-frust
Skrevet

Overoppheting?

Tror du at det kan være årsaken? Jeg har faktisk syntes maskina har vært litt varm når det har skjedd.

Aliza1365380759
Skrevet

Tror du at det kan være årsaken? Jeg har faktisk syntes maskina har vært litt varm når det har skjedd.

Ja, jeg vil tro det kan være årsaken. Tar utgangspunkt i at det er en bærbar pc du har? Har du god nok ventilering når du bruker den, eller har du ofte pc'n på fanget, på bordet med duk under, eller i senga? Har du mange unødvendige programmer som trekker cpu? Du kan eventuelt forsøke å støvsuge luftinntaket når pc'n er avslått, for å få ut litt støv. Når pc'n blir for varm får du vanligvis ikke slått den på igjen før den er tilstrekkelig kald.

Gjest trøbbelitårnet
Skrevet

Hadde det problemet for ikke så lenge sdien på stasjonær pc, og da viste det seg å være en feil i den dingsen som tar imot signalene for trådløst internett.

Men før man kom dithen, ble det skiftet ut harddisk og flere andre komponenter inni maskina (hadde betalt for teknisk suport..)

Gjest pc-frust
Skrevet

Ja, jeg vil tro det kan være årsaken. Tar utgangspunkt i at det er en bærbar pc du har? Har du god nok ventilering når du bruker den, eller har du ofte pc'n på fanget, på bordet med duk under, eller i senga? Har du mange unødvendige programmer som trekker cpu? Du kan eventuelt forsøke å støvsuge luftinntaket når pc'n er avslått, for å få ut litt støv. Når pc'n blir for varm får du vanligvis ikke slått den på igjen før den er tilstrekkelig kald.

Det er en laptop som står på en voksduk. Jeg bruker ikke unødvendige programmer. Kun surfing og msn.

Jeg skal støvsuge den.

Gjest pc-frust
Skrevet

Hadde det problemet for ikke så lenge sdien på stasjonær pc, og da viste det seg å være en feil i den dingsen som tar imot signalene for trådløst internett.

Men før man kom dithen, ble det skiftet ut harddisk og flere andre komponenter inni maskina (hadde betalt for teknisk suport..)

Dings for trådløst? Tror ikke jeg har noen sånn dings.

Aliza1365380759
Skrevet

Det er en laptop som står på en voksduk. Jeg bruker ikke unødvendige programmer. Kun surfing og msn.

Jeg skal støvsuge den.

Når den står på samme plass og er påslått over lengre tid vil bordet bli varmet opp under og pc'n må jobbe mer for å holde seg avkjølt. Jeg har det samme problemet når jeg har pc'n på lesesalplassen min i mange timer, og det løser jeg ved å enten snu pc'n når jeg ikke bruker den (sånn at vifta ligger vendt opp) eller på annen måte sørge for at den får mer luft, f.eks ved å legge noe under hvert av hjørnene slik at det er større avstand mellom underlaget og pc'n, men uten at luftinntaket blokkeres.

Lykke til, håper du løser det! :-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Kan være store sjangser for at det er svikt i en vifte slik at maskinen går varm slik andre sier her.

Da har det ingen ting å si hvor lite eller mye programmer du har på den ol

Da slår maskinen seg av som en sikkerhet slik at den ikke skal brenne seg og ødelegges.

Gjest pc-frust
Skrevet

Når den står på samme plass og er påslått over lengre tid vil bordet bli varmet opp under og pc'n må jobbe mer for å holde seg avkjølt. Jeg har det samme problemet når jeg har pc'n på lesesalplassen min i mange timer, og det løser jeg ved å enten snu pc'n når jeg ikke bruker den (sånn at vifta ligger vendt opp) eller på annen måte sørge for at den får mer luft, f.eks ved å legge noe under hvert av hjørnene slik at det er større avstand mellom underlaget og pc'n, men uten at luftinntaket blokkeres.

Lykke til, håper du løser det! :-)

Tusen takk for svar :-) Jeg håper du har rett i at det er varmen, for det kan jeg hjelpe til med å regulere.

Gjest pc-frust
Skrevet

Kan være store sjangser for at det er svikt i en vifte slik at maskinen går varm slik andre sier her.

Da har det ingen ting å si hvor lite eller mye programmer du har på den ol

Da slår maskinen seg av som en sikkerhet slik at den ikke skal brenne seg og ødelegges.

Satser på at det er vifta. Det kan gå et par uker mellom hver gang, men når det først skjer er det en kamp å få maskinen på igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...