Gå til innhold

Var det noen som så programmet om vulkaner nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var helt fantastisk! Jeg visste ikke at jorda er fylt med 4500 grader varm lava. Og at uten vulkanene og varmen i jordas indre hadde ikke denne planeten kunnet eksistere. Det var vulkanene som gjorde at det kunne bli liv på jorda fordi de slipper ut CO2 som går opp i atmosfæren og fanger stråler/varme fra sola, og de var med å smelte isen som lå over hele jorda for 700 millioner år siden.

Tenk hvis vi ikke hadde hatt vulkanene... da hadde ikke liv kunne eksistert her. Fantastisk program!

Gjest Veldig bra program!
Skrevet

Jeg så egentlig på Robinson (som jeg er gal etter) men når jeg svitsjet over i reklamepausen og så hva Nrk hadde å by på, måtte jeg bare se det. Så utrolig sykt å se!!!

Elsker slike program. Geder meg til neste søndag!!!

Skrevet

Å, nei, det hadde jeg tenkt til å se... *glemsk*

Husk neste søndag! Det var et superbra program!

Her er litt om den første episoden: http://www.plymouth.ac.uk/pages/view.asp?page=19840

Var tilfeldig at jeg skrudde på tv akkurat da det begynte. Tror jeg må kjøpe hele serien. Jeg fatter forresten ikke at noen kan tro på gud eller relgioner når det har kommet fram hvordan jorda og livet ble til.

Skrevet

Jeg så egentlig på Robinson (som jeg er gal etter) men når jeg svitsjet over i reklamepausen og så hva Nrk hadde å by på, måtte jeg bare se det. Så utrolig sykt å se!!!

Elsker slike program. Geder meg til neste søndag!!!

Jeg også! Helt fantastisk program! Tror jeg må kjøpe hele serien på dvd. De har den her http://www.bbcshop.com/Science+Nature/Earth-The-Power-of-the-Planet-DVD/invt/bbcdvd2399 og også på Nomaden.

Tenk at hele jorda var dekket av is for 700 millioner år siden, tenkt hvis vulkanene ikke hadde fått slippe ut CO2 og ikke kunne skapt en atmosfære, da hadde jorda blitt som Mars.

Skrevet

Jeg også! Helt fantastisk program! Tror jeg må kjøpe hele serien på dvd. De har den her http://www.bbcshop.com/Science+Nature/Earth-The-Power-of-the-Planet-DVD/invt/bbcdvd2399 og også på Nomaden.

Tenk at hele jorda var dekket av is for 700 millioner år siden, tenkt hvis vulkanene ikke hadde fått slippe ut CO2 og ikke kunne skapt en atmosfære, da hadde jorda blitt som Mars.

Det skal jeg også. Kanskje det er noe for fatteren til jul :)

Husker ikke hvilke planet det var, men den er hvertfall dekket med is, den dag i dag. Lurer på hvordan den ser ut inni i forhold til Jorda. Om det kan skje det samme der.

Jeg skal hvertfall kjøpe dvden!

Skrevet

Søren, dette hadde jeg tenkt å se, men glemte det.

Kanskje det kommer en DVD, det hadde nok vært noe for min vitebegjærlige 8-åring, eller er det ikke noe for barn?

Skrevet

Det skal jeg også. Kanskje det er noe for fatteren til jul :)

Husker ikke hvilke planet det var, men den er hvertfall dekket med is, den dag i dag. Lurer på hvordan den ser ut inni i forhold til Jorda. Om det kan skje det samme der.

Jeg skal hvertfall kjøpe dvden!

Lurer på om det var Mars.

Skrevet

Søren, dette hadde jeg tenkt å se, men glemte det.

Kanskje det kommer en DVD, det hadde nok vært noe for min vitebegjærlige 8-åring, eller er det ikke noe for barn?

Jeg vet ikke om det er noe for barn, spørs om han forstår sammenhengene. Inneholder ingen voldsscener i allefall. Vulkaner kan jo være kult å se ¨på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...