hjernetrimmern Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Har hatt et uhell på en duk, og husker ikke i farten... 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Legg tørkepapir på flekken (pell først bort det du klarer med fingrene) og bruk strykejernet oppå så varmt du tør, stryk forsiktig frem og tilbake og bytt papir til du ikke får bort mer. Men om det er farget stearin går ikke fargen bort er min erfaring.... 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Legg tørkepapir på flekken (pell først bort det du klarer med fingrene) og bruk strykejernet oppå så varmt du tør, stryk forsiktig frem og tilbake og bytt papir til du ikke får bort mer. Men om det er farget stearin går ikke fargen bort er min erfaring.... Høres genialt ut hvis du vil brenne ned huset. Smarte råd fra smarte folk! Huffameg! 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Legg tørkepapir på flekken (pell først bort det du klarer med fingrene) og bruk strykejernet oppå så varmt du tør, stryk forsiktig frem og tilbake og bytt papir til du ikke får bort mer. Men om det er farget stearin går ikke fargen bort er min erfaring.... Legg tykt lag med tørkepapir på begge sider av flekken, for da suges stearinen opp fra to sider. Hilsen 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Høres genialt ut hvis du vil brenne ned huset. Smarte råd fra smarte folk! Huffameg! I dag er det min dag ser jeg, har Mary Poppins fått fri i dag? Jeg har brukt den metoden mot stearin på duker mange ganger, har ikke blitt en brent flekk noe sted. Det er ikke meningen du skal sette fra det strykejernet på flekken og så legge deg i senga og gumle pottis da vet du, Rigmor. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Høres genialt ut hvis du vil brenne ned huset. Smarte råd fra smarte folk! Huffameg! Det er faktisk et genialt og smart råd. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Legg tykt lag med tørkepapir på begge sider av flekken, for da suges stearinen opp fra to sider. Hilsen Det pleier jeg å gjøre, men fargen sitter igjen i stoffet alikevel. ( 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det pleier jeg å gjøre, men fargen sitter igjen i stoffet alikevel. ( Ja stearinen smelter og oppsuges av tørkepapiret, men det er verre med fargen, det er ikke sikkert at den forsvinner sammen med stearinen. Hilsen 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 I dag er det min dag ser jeg, har Mary Poppins fått fri i dag? Jeg har brukt den metoden mot stearin på duker mange ganger, har ikke blitt en brent flekk noe sted. Det er ikke meningen du skal sette fra det strykejernet på flekken og så legge deg i senga og gumle pottis da vet du, Rigmor. *LOL* 0 Siter
Bookworm Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 I dag er det min dag ser jeg, har Mary Poppins fått fri i dag? Jeg har brukt den metoden mot stearin på duker mange ganger, har ikke blitt en brent flekk noe sted. Det er ikke meningen du skal sette fra det strykejernet på flekken og så legge deg i senga og gumle pottis da vet du, Rigmor. Jeg skjønner ikke at dere gidder å svare engang jeg... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Jeg skjønner ikke at dere gidder å svare engang jeg... Skjønner ikke jeg heller. 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 I dag er det min dag ser jeg, har Mary Poppins fått fri i dag? Jeg har brukt den metoden mot stearin på duker mange ganger, har ikke blitt en brent flekk noe sted. Det er ikke meningen du skal sette fra det strykejernet på flekken og så legge deg i senga og gumle pottis da vet du, Rigmor. Jeg synes fortsatt du bør holde deg for god til å komme med råd som faktisk er farlige. Du burde vel heller kommentere litt på vektreduksjonsdiskusjonen. Eller var det kanskje ikke det du burde? Gode råd er dyrbare, Fleskepia, så det er greit å komme med noen gode! Jeg ha da allerede kommentert Madrass-Sara i en annen tråd, siden du stilte spørsmål ved det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Jeg skjønner ikke at dere gidder å svare engang jeg... Vanligvis gidder jeg ikke heller, men er i godt humør i dag. ) 0 Siter
Sofline Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Legg tørkepapir på flekken (pell først bort det du klarer med fingrene) og bruk strykejernet oppå så varmt du tør, stryk forsiktig frem og tilbake og bytt papir til du ikke får bort mer. Men om det er farget stearin går ikke fargen bort er min erfaring.... Tørkepapir som for eksempel Lambi? Begynner det ikke å brenne av strykejern? 0 Siter
Bookworm Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Vanligvis gidder jeg ikke heller, men er i godt humør i dag. ) Hihi, jeg står i stor fare for å begynne å svare igjen, men i lite hyggelige former. Jeg er absolutt IKKE i godt humør i dag:-( 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Legg tørkerullpapir over og stryk med strykejern 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Tørkepapir som for eksempel Lambi? Begynner det ikke å brenne av strykejern? Jeg har gjort det mange ganger og har aldri opplevd at det tar fyr. Har ikke jernet på det aller varmeste da og ikke på damp. ) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Ah - dette lurte jeg også på - takk :-) *stryker vekk kjøpe ny duk fra handlelista* 0 Siter
Jølsen Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Vanligvis gidder jeg ikke heller, men er i godt humør i dag. ) Sier du det? Er vel fordi du har gått ned en halv kilo det da. Du får ha lykke til med de resterende ti, dundredåsa! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.