Gå til innhold

Hvorfor gjør vennene mine sånn?

Anbefalte innlegg

Gjest Blir lei meg jeg!
Skrevet

''Jeg sier fine ting når jeg har fine ting å si, har jeg ikke fine ting holder jeg munn, iallefall når det er mange personer til stede og det kan bli pinlig for vedkommende.''

Her er kanskje kjernen i det hele? For bortsett fra denne venninna som alle syns trenger å backes opp, så tenker vel de andre som deg _om_ deg?

Det travleste jeg vet er i alle fall mennesker som du _må_ si noe positivt til fordi du sa noe positivt om en annen først, som veier og lagrer alt som blir sagt. Det er nå en gang sånn at noen trenger mer oppmuntring enn andre f.eks på grunn av dårlig selvbilde, det betyr _ikke_ at man favoriserer denne personen på noen måte.

Ikke langt fra sannheten, og min venninne kan gjerne få all den positive backupen hun orker for meg, mye skryt gjør meg ubekvem og pinlig berørt!

Men de trenger ikke bruke meg som motstykke, f.eks "Du har ingen grunn til å være misfornøyd med kroppen din, du ser jo trent ut du, sammenlignet med Anne som faktisk sier hun trener 4 dager i uka ser jo du bedre ut", jeg er Anne her, og ja jeg trener mye, venninna ingenting, kunne de ikke nøyd seg med å si at hun så alright ut da? Jeg har ingen interresse av å bli sammenlignet med venninnen min på den måten, jeg er jo ikke i konkurranse med henne jeg!

Men det virker som hun liker å sammenligne seg med meg, mulig hun har et problem her, men jeg ønsker ikke å ha det sånn!

Skrevet

Ikke langt fra sannheten, og min venninne kan gjerne få all den positive backupen hun orker for meg, mye skryt gjør meg ubekvem og pinlig berørt!

Men de trenger ikke bruke meg som motstykke, f.eks "Du har ingen grunn til å være misfornøyd med kroppen din, du ser jo trent ut du, sammenlignet med Anne som faktisk sier hun trener 4 dager i uka ser jo du bedre ut", jeg er Anne her, og ja jeg trener mye, venninna ingenting, kunne de ikke nøyd seg med å si at hun så alright ut da? Jeg har ingen interresse av å bli sammenlignet med venninnen min på den måten, jeg er jo ikke i konkurranse med henne jeg!

Men det virker som hun liker å sammenligne seg med meg, mulig hun har et problem her, men jeg ønsker ikke å ha det sånn!

Jeg synes disse venninnene dine virker slemme og umodne, eller i beste fall ubetenksomme.

Kan de ha kommet dithen fordi de har fått en slags oppfatning av at "Anne tåler dette" og/eller "Anne synes bare det er morsomt med litt tull&tøys" osv?

Uansett - jeg synes du burde si fra at du tar deg nær av det. Du kan jo svare litt som du gjør i innlegget over her - at de kunne ha nøyd seg med å si at hun andre ser allright ut, uten å rakke ned på deg samtidig, da du ikke har noe ønske om å bli sammenlignet med henne eller være i konkurranse med henne.

Og hjelper ikke det, synes jeg du burde ha verdens beste samvittighet for å kutte dem ut eller i det minste "utfase" dem; begrense omgangen med dem.

Skrevet

''

''

Disse vennene hadde jeg kuttet ut pronto! Det får da være måte på hvordan man behanlder "vennene" sine. Jeg er like gammel som deg og det der er bare pinlig for noen på vår alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...