Gå til innhold

Ville dere ha bodd i Qatar?

Anbefalte innlegg

Gjest Melbilla
Skrevet

Åh, så dumt! Jaja, dere får ta det igjen senere! :-) Godt du fant det ut nå, før dere hadde bestemt dere for å dra!

Ja, vi hadde ikke bestemt oss før vi hadde undersøkt såpass vesentlige ting:-)

Jeg vet ikke om jeg er så lei meg jeg. Nå slipper jeg å ta stilling til det:-) Det er ikke noe mer å tenke på.

Jeg er så glad i snø, ski, norske fjell, tusser og troll og jeg hadde garantert fått hjemlengsel:-)

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

16

• Aliza1365380759

13

• morsan

4

• henrikke71

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I ett eller to år kunne jeg bodd hvor som helst, og hvis mannen hadde fått tilbud om et (tidsbegrenset) utenlandsopphold gjennom jobben, ville jeg pakket og blitt med på flekken. Det ville jeg sett på som en berikelse.

Men jeg ønsker overhodet ikke å flytte fra Norge permanent.

Aliza1365380759
Skrevet

Kusinen min bodde i Iran en periode, for å lære seg persisk.

Hun måtte bruke chador, når hun ferdes ute,

Ja, sånne ting er jeg klar over og forberedt på :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Persisk er jo fint å kunne ja.

Ja, skal jeg opp og fram her i verden må jeg kunne persisk! ;-)

Aliza1365380759
Skrevet

Ja, vi hadde ikke bestemt oss før vi hadde undersøkt såpass vesentlige ting:-)

Jeg vet ikke om jeg er så lei meg jeg. Nå slipper jeg å ta stilling til det:-) Det er ikke noe mer å tenke på.

Jeg er så glad i snø, ski, norske fjell, tusser og troll og jeg hadde garantert fått hjemlengsel:-)

Ja, men som mrs. Wallace sier, det er forskjell på et par år "hjemmefra" og å forlate permanent! :-)

Skrevet

Ja, skal jeg opp og fram her i verden må jeg kunne persisk! ;-)

Ja selvfølgelig, persisk er noe alle burde lært seg faktisk. :-)

Gjest Ja takk til et eventyr!
Skrevet

Nå har jeg foresten funnet ut at det er uaktuelt.

De har barne og ungdomskole, men ingen videregående slik jeg kan se.

Den eldste kunne sikkert bodd hos besteforeldrene det siste året på videregående og reist til oss i feriene, men neste år begynner mellomstemann på videregående også. Han er for ung til at vi kan reise fra han.

Da er det uaktuelt.

Hm, egentlig litt overrasket over at det ikke finnes Vgs der nede, det var dumt da, kanskje det blir etterhvert når de ser behovet?

Kunne tenkt meg å reist ned på besøk jeg, en måned eller noe, å søkt inn barnet på gjesteskole, men det er sykt dyre billetter ned dit, så det får bli med tanken!

Skrevet

Nå har jeg foresten funnet ut at det er uaktuelt.

De har barne og ungdomskole, men ingen videregående slik jeg kan se.

Den eldste kunne sikkert bodd hos besteforeldrene det siste året på videregående og reist til oss i feriene, men neste år begynner mellomstemann på videregående også. Han er for ung til at vi kan reise fra han.

Da er det uaktuelt.

''Nå har jeg foresten funnet ut at det er uaktuelt.''

Ikkje verst, å forandre mening så fort!

For 42 minutter siden var du omtrent på flyttefot, jaja..det er bra å beholde spontaniteten. :-)

Gjest Melbilla
Skrevet

Ja, men som mrs. Wallace sier, det er forskjell på et par år "hjemmefra" og å forlate permanent! :-)

Joda, men vi var med da han jobbet i Scottland. Ungene gikk på skole der. Dette var bare en periode på 2 måneder og jeg var nesten syk av hjemlengsel på slutten.

Nå var det litt annerledes dette da, fordi jeg ble ganske ensom om dagene. Jeg hadde ikke jobb der. Likevel er det ikke noe jeg angrer på selvfølgelig fordi jeg fikk sett mye av scottland.

Gjest Melbilla
Skrevet

''Nå har jeg foresten funnet ut at det er uaktuelt.''

Ikkje verst, å forandre mening så fort!

For 42 minutter siden var du omtrent på flyttefot, jaja..det er bra å beholde spontaniteten. :-)

Jeg har ikke forandret mening i det hele tatt jeg. Jeg hadde jo ikke tatt noe stilling til det.

Jeg fikk vite dette av mannen min for ca 2 siden bare, så vi er ikke akkurat på tampen til å reise for å si det slik;o)

Aliza1365380759
Skrevet

Joda, men vi var med da han jobbet i Scottland. Ungene gikk på skole der. Dette var bare en periode på 2 måneder og jeg var nesten syk av hjemlengsel på slutten.

Nå var det litt annerledes dette da, fordi jeg ble ganske ensom om dagene. Jeg hadde ikke jobb der. Likevel er det ikke noe jeg angrer på selvfølgelig fordi jeg fikk sett mye av scottland.

Ah, da stiller det seg jo litt annerledes, når du _vet_ at du savner Norge så mye bare etter to måneder. Jaja, nå slipper du å tenke mer på det i alle fall! :-)

Gjest Melbilla
Skrevet

Ah, da stiller det seg jo litt annerledes, når du _vet_ at du savner Norge så mye bare etter to måneder. Jaja, nå slipper du å tenke mer på det i alle fall! :-)

Ja, men jeg hadde sikkert ikke blitt like ensom i Qatar:-)

Skrevet

Neppe. :o) Som du sier nederst i tråden - jeg er også litt for glad i snø og ski og fjell og tusser og troll. :o)

At det rent praktisk ikke ville fungert ettersom jeg har særkullsbarn jeg verken kan reise fra i lengre perioder eller ta bort fra faren i lengre perioder er saken totalt uaktuell.

Gjest Melbilla
Skrevet

Neppe. :o) Som du sier nederst i tråden - jeg er også litt for glad i snø og ski og fjell og tusser og troll. :o)

At det rent praktisk ikke ville fungert ettersom jeg har særkullsbarn jeg verken kan reise fra i lengre perioder eller ta bort fra faren i lengre perioder er saken totalt uaktuell.

"Som du sier nederst i tråden - jeg er også litt for glad i snø og ski og fjell og tusser og troll. :o)"

Jepp, det har jeg skjønt at du er;o) Vi er ganske like der ja.

Det er rart med det, men jeg synes liksom jeg kjenner deg fra A til Å ;o)

Skrevet

Ja selvfølgelig, persisk er noe alle burde lært seg faktisk. :-)

Ja, eller farsi for eksempel?

Skrevet

Ja. Er ikke farlig å lære ungene at det finnes andre mennesker enn nordmennmolboer. Kanskje lærer de seg litt folkeskikk.

Skrevet

Jepp, det hadde vært høyst aktuelt for min/vår del! Nå er vel sjansen større for at det var jeg som var tilbudt jobb der, men jeg hadde ikke nølt! :-) Samboeren min derimot.. Hehe.. Men så har jeg en plan om å bo i Iran i 2-3 år om fem-seks års tid for å lære meg persisk ;-)

Hva skal du gjøre der? Anbefales!

Skrevet

Kusinen min bodde i Iran en periode, for å lære seg persisk.

Hun måtte bruke chador, når hun ferdes ute,

Du sier det som det er overraskende.

Det er jo en selvfølge da!

Skrevet

Nei, aldri i verden. Jeg er for glad i likestillingen vi har i Norge til å kunne innordne meg under et slikt kvinnefiendtlig regime, det er i et muslimsk land.

Men så har jeg også lest en del bøker i de siste om hvilket kvinnesyn, som menn i muslimske land har.

Jeg synes at det er så grusomt for kvinnene å måtte leve et slikt liv, som de blir nødt til å leve i disse landene.

Her var det mye babling og synsing.

Gjest Melbilla
Skrevet

Ja. Er ikke farlig å lære ungene at det finnes andre mennesker enn nordmennmolboer. Kanskje lærer de seg litt folkeskikk.

Ja, slik som deg mener du? Hahahahaha. Du er en morsom skrue du;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...