Gå til innhold

Ville dere ha bodd i Qatar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JA:-) Takk, togli...

Så du hadde svart omtrent det samme rett før meg ;)

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

16

• Aliza1365380759

13

• morsan

4

• henrikke71

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så du hadde svart omtrent det samme rett før meg ;)

Ja, og jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå?

Her i landet skrikes det opp om "utlendinger" som ikke kan følge norsk lov og at de må settes på første fly "hjem", men nordmenn mener at de selvføligelig skal få være innbarkede nordmenn når vi reiser utenlands... Ofte er det også den samme menneskegruppen som mener begge deler, og det henger overhodet ikke på greip...

Oioi, engasjerte med dette her, tydeligvis:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja.

Nå er det umulig for meg siden jeg er så avhengig av helseapparatet rundt meg, men ser jeg bort i fra det, så hadde det absolutt vært noe jeg kunne tenkt meg.

Aliza1365380759
Skrevet

Takk:) Så det er i bunn og grunn det samme språket, men med litt ulike varianter?

Persisk _kan_ betyr det samme som farsi, men persisk kan også være et videre begrep som brukes på en mer "språkhistorisk" måte, i form av at persisk kan deles inn i tre ulike historiske språkformer. Når jeg sier at jeg må lære meg _persisk_ i stedet for farsi betyr det at jeg må ha innsikt i ikke bare moderne persisk, altså farsi, men også må vite hva som ligger i eldre versjonene av persisk (det er ulike endinger på samme ord og sånt). Det er med andre ord en distiksjon som normalt sett ikke spiller noen rolle, man kan kalle det både persisk og farsi, men for meg som må lære ikke bare farsi, men også de mer eldre versjonene, blir det mer riktig å si at jeg skal lære meg persisk.

Var det en forståelig måte å forklare det på, eller ble det bare mer forvirrende? :-)

Skrevet

Ja, og jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå?

Her i landet skrikes det opp om "utlendinger" som ikke kan følge norsk lov og at de må settes på første fly "hjem", men nordmenn mener at de selvføligelig skal få være innbarkede nordmenn når vi reiser utenlands... Ofte er det også den samme menneskegruppen som mener begge deler, og det henger overhodet ikke på greip...

Oioi, engasjerte med dette her, tydeligvis:-)

Helt enig!!

Svigers har hus i Spania og der de bor stenges hovedgata på 17.mai! 17.maitoget må nemlig gå der..... Carl I Hagen er visst helt enig i det! Tipper det hadde blitt ramaskrik om norske muslimer hadde bedt om stengte gater på en av sine helligdager!

Denne dobbeltmoralen gjør meg gal!!!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er altfor hjemmekjær til å være borte så lenge. 3 uker ville oppleves fint kanskje, men alt over det ville vært en lidelese. Det kan jo hende jeg ville sett annerledes på det etter en tid, men sånn føles det ved å tenke tanken.

Skrevet

Persisk _kan_ betyr det samme som farsi, men persisk kan også være et videre begrep som brukes på en mer "språkhistorisk" måte, i form av at persisk kan deles inn i tre ulike historiske språkformer. Når jeg sier at jeg må lære meg _persisk_ i stedet for farsi betyr det at jeg må ha innsikt i ikke bare moderne persisk, altså farsi, men også må vite hva som ligger i eldre versjonene av persisk (det er ulike endinger på samme ord og sånt). Det er med andre ord en distiksjon som normalt sett ikke spiller noen rolle, man kan kalle det både persisk og farsi, men for meg som må lære ikke bare farsi, men også de mer eldre versjonene, blir det mer riktig å si at jeg skal lære meg persisk.

Var det en forståelig måte å forklare det på, eller ble det bare mer forvirrende? :-)

Jeg skjønte iallefall at begrepet "persisk" utgjør mer enn bare "et språk" :)

Gjest ulle litu
Skrevet

Nei! Men jeg skulle ønske jeg var den type menneske som tok slike utfordringer og sjanser her i livet. Jeg safer alt for mye dessverre. Men det er sånn jeg er,og jeg trives best med litt forutsigbarhet.

Gjest ulle litu
Skrevet

Jeg svarte utifra at vi hadde barn i skolealder jeg da! Hadde vi vært bare to voksne eller hatt barn under skolealder, eller barn som var så store at de kunne velge selv, så kunne jeg godt tenkt meg to år i utlandet. Men så kommer barnebarna, og så kan en ikke være borte fra dem så lenge heller...

Gjest givende
Skrevet

ja, har bodd utenlands mange ganger allerede (flere år av gangen) og har aldri syntes det var noe skremmende ved det. ville gladelig gjort det også om jeg hadde barn. de kan lære mye av langvarige møter med nye kulturer!!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Overhodet ikke :-)

Jeg er for hjemmekjær.

Skrevet

Litt på siden av det du spør om, men jeg synes det kommer an på barnas alder. Er usikker på om jeg ville gjort det i din situasjon siden de to største er såpass gamle, men hvis de selv ønsker det så er det kanskje en ok erfaring å få med seg.

Skrevet

Helt enig!!

Svigers har hus i Spania og der de bor stenges hovedgata på 17.mai! 17.maitoget må nemlig gå der..... Carl I Hagen er visst helt enig i det! Tipper det hadde blitt ramaskrik om norske muslimer hadde bedt om stengte gater på en av sine helligdager!

Denne dobbeltmoralen gjør meg gal!!!

Husker jeg så et program fra den norske kolonien ett eller annet sted i Spania en gang og herregud som jeg skjemtes! Mange av dem var til og med sure fordi lokalbefolkningen ikke hadde lært seg norsk mener jeg å huske...

Skrevet

Husker jeg så et program fra den norske kolonien ett eller annet sted i Spania en gang og herregud som jeg skjemtes! Mange av dem var til og med sure fordi lokalbefolkningen ikke hadde lært seg norsk mener jeg å huske...

Ja, det er helt utrolig!! Og det alle mest utrolige er at flesteparten av dem er FrP'ere *himle*

FrP står veldig sterkt i de norske "koloniene" i Spania....

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er helt utrolig!! Og det alle mest utrolige er at flesteparten av dem er FrP'ere *himle*

FrP står veldig sterkt i de norske "koloniene" i Spania....

Hagens krav om helsevesenet på solkysten i Spania bør lære seg norsk og/eller at det norske helsevesenet burde være til stede der, sier jo en del.

Ordet "integrasjon" gjelder først og fremst utlendinger i Norge.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Hagens krav om helsevesenet på solkysten i Spania bør lære seg norsk og/eller at det norske helsevesenet burde være til stede der, sier jo en del.

''Ordet "integrasjon" gjelder først og fremst utlendinger i Norge.''

LOL - bra sagt!

Skrevet

''Ordet "integrasjon" gjelder først og fremst utlendinger i Norge''

Ja, det er noe i det at "all animals are equal, but some are more equal than others"...

Gjest høstløv
Skrevet

Samme Hagen stiller jo krav om at utlendinger, som bor i Norge, bør lære seg norsk og innrette seg etter norske kulturvaner.

Snakk om dobbeltmoral!

Jeg vet hvor Hagen har huset sitt i Spania, jeg har gått på tur forbi huset hans. Det ligger i et området, hvor det bor mange nordmann, men det bor også folk fra mange andre rike land sammen med mange spanioler.

Skrevet

Det er utrolig provoserende at han ikke ser dette! Noen ganger tror jeg sånne folk ikke skjønner hvor dumt de framstår...... Blir jo nesten flau på deres vegne :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...