Gjest svassa Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Lurer meg på hva dere andre gjør når livet føles "meningsløst". Skriver det i hermetegn fordi jeg aldri på _alvor_ føler det slik. Men innimellom så føler jeg en sånn tomhet pga jaget etter alt og ingenting. Jeg snakker her ikke om den tomheten som kan komme av å være dypt ulykkelig eller alvorlig deprimert, men mer den litt håpløse følelsen som av og til siger innover meg når jeg ser meg rundt og oppdager at det viktigste i livet er å ha rett type klær, være kul på håret, ha sett den riktige filmen på kino, vært i et vennekalas med 58 av sine _nærmeste_ venner, ha hjemmlaget middag helt uten hjelp av toro, stabburet, knorr etc.. At man bytter på sengen hver fjortende dag (minst), at man bruker tanntråd, og at man har minst 6 invitasjoner til kjekke ting pr måned. For ikke å snakke om at man har husket å ta tran og drukket minst en og en halv liter med vann hver dag..... Listen kunne vært uendelig lang...... Merkelig tråd jada. Men er det noen som kjenner seg igjen? Og hva gjør dere når dette siger innover dere? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Leser en bok med skildringer av et annet liv. 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Leser en bok med skildringer av et annet liv. Hjelper det? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Hjelper det? Det hjelper en til å se tingene i et annet perspektiv. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Livet ER meningsløst, men det er om å gjøre å late som ingenting. 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Livet ER meningsløst, men det er om å gjøre å late som ingenting. Nemlig! Der fikk du sagt det på en enkel måte. Digger forresten "vi burde"-reklamen til VG. Kjenner meg SÅ igjen der! 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Jeg føler glede når jeg klarer ting som dette jeg. Jeg henger laaangt etter serru, så hvis jeg forbedrer meg blir jeg fornøyd med meg selv. Føler ingen tomhet i å bli sunnere, ha det renere i heimen eller få gode karakterer. Det er toppers! Hadde sikkert kjent meg igjen i det du skriver hadde jeg ikke hengt så langt etter. ''Jeg føler glede når jeg klarer ting som dette jeg'' Hva mener du med "dette"? Å skrive her? at du kan lese og skrive? at du bryr deg? at du gir respons? Oppriktig hilsen fra meg 0 Siter
Tonette Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Da går jeg en lang tur. Litt frisk luft og litt trim hjelper til å få klarnet tankene litt. 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 ??? Jeg skjønte bare ikke hva du mente med "dette". Ikke mer hokus pokus enn det! 0 Siter
adelie Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 '' jaget etter alt og ingenting. / det viktigste i livet ../ ha rett type klær / håret / riktige filmen / vennekalas med 58 ../ minst 6 invitasjoner til kjekke ting pr måned.'' Jeg har ikke slike standarder. Men har i grunnen lurt på hvordan livet kjennes ut for de som løper etter alt det der. Men tanntråd og god mat og sånn er naturlig. Ikke å skulle vise hvor kul jeg er hele tiden. Jeg hra de klærne jeg vil dersom jeg gidder å kjøpe dem. Har håret slik jeg liker det selv. Synes ikke det er så hyggelig med digre selskaper, liker bedre å snakke sammen enn å skrike og skråle i en stor gjeng, og late som man har det toppers med 58 'nære' venner.. Og da får jeg heller ikke en sånn tom, meningsløs følelse. Og så synes jeg hverdagen er viktigere enn festdagene. 0 Siter
cathlin Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Livet ER meningsløst, men det er om å gjøre å late som ingenting. Det kan ikke være meningsløst at liv har blitt skapt på denne planeten. 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 '' jaget etter alt og ingenting. / det viktigste i livet ../ ha rett type klær / håret / riktige filmen / vennekalas med 58 ../ minst 6 invitasjoner til kjekke ting pr måned.'' Jeg har ikke slike standarder. Men har i grunnen lurt på hvordan livet kjennes ut for de som løper etter alt det der. Men tanntråd og god mat og sånn er naturlig. Ikke å skulle vise hvor kul jeg er hele tiden. Jeg hra de klærne jeg vil dersom jeg gidder å kjøpe dem. Har håret slik jeg liker det selv. Synes ikke det er så hyggelig med digre selskaper, liker bedre å snakke sammen enn å skrike og skråle i en stor gjeng, og late som man har det toppers med 58 'nære' venner.. Og da får jeg heller ikke en sånn tom, meningsløs følelse. Og så synes jeg hverdagen er viktigere enn festdagene. ''Og så synes jeg hverdagen er viktigere enn festdagene.'' Det er ihvertfall flere hverdager enn festdager. Selv savner jeg å ha noen som jeg kan stikke innom uanmeldt, bare sånn for å si hei og gjerne ta en kopp kaffe i farten. Selv blir kjempeglad når det en sjelden gang skjer her. Det verste er at jeg utad sikker virker som ei som har det superbra på alle måter, og som har flust med venner. Sannheten er at jeg veldig ofte føler meg alene. Og jeg burde vært oppegående nok til å få mitt sosiale nettverk på beina igjen. Men et samlivsbudd har lagt det litt i grus, og jeg ser ikke for meg hvordan jeg skal få det på beina igjen. Er visst litt deppa i dag. 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Det kan ikke være meningsløst at liv har blitt skapt på denne planeten. Selvsagt er det ikke meningsløst. Det bare _føles_ sånt av og til for min del. 0 Siter
cathlin Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Selvsagt er det ikke meningsløst. Det bare _føles_ sånt av og til for min del. Jada, det gjør det for min del også:-) 0 Siter
cathlin Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Selvsagt er det ikke meningsløst. Det bare _føles_ sånt av og til for min del. Kanskje det betyr at du trenger å forandre på noe i livet ditt? 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jada, det gjør det for min del også:-) Og min redsel for å bli avvist hindrer meg i å finne på kjekke ting herhjemme. Innbiller meg at det ikke er så mange som _egentlig_ har lyst å være sammen med meg. Selv om jeg innerst inne vet at dette neppe stemmer, så er den lille stemmen sterk nok til at jeg, så å si aldri inviterer noen som helst hjem til meg. Det hjelper ikke akkurat på det å skulle bygge opp et sosialt nettverk igjen 0 Siter
adelie Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 ''Og så synes jeg hverdagen er viktigere enn festdagene.'' Det er ihvertfall flere hverdager enn festdager. Selv savner jeg å ha noen som jeg kan stikke innom uanmeldt, bare sånn for å si hei og gjerne ta en kopp kaffe i farten. Selv blir kjempeglad når det en sjelden gang skjer her. Det verste er at jeg utad sikker virker som ei som har det superbra på alle måter, og som har flust med venner. Sannheten er at jeg veldig ofte føler meg alene. Og jeg burde vært oppegående nok til å få mitt sosiale nettverk på beina igjen. Men et samlivsbudd har lagt det litt i grus, og jeg ser ikke for meg hvordan jeg skal få det på beina igjen. Er visst litt deppa i dag. Lykke til, ta det sakte og skritt for skritt. Små initiativ. Og legg av deg noen av de gamle standardene. 0 Siter
cathlin Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Og min redsel for å bli avvist hindrer meg i å finne på kjekke ting herhjemme. Innbiller meg at det ikke er så mange som _egentlig_ har lyst å være sammen med meg. Selv om jeg innerst inne vet at dette neppe stemmer, så er den lille stemmen sterk nok til at jeg, så å si aldri inviterer noen som helst hjem til meg. Det hjelper ikke akkurat på det å skulle bygge opp et sosialt nettverk igjen Det var trist å høre:( 0 Siter
Gjest svassa Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Lykke til, ta det sakte og skritt for skritt. Små initiativ. Og legg av deg noen av de gamle standardene. ''Og legg av deg noen av de gamle standardene.'' *gulp* Nå fikk jeg noe å tenke på. Tror noe av grunnen til at jeg ikke gjør noe som helst, heller enn bare litt, er at jeg har nettopp litt for høye standarder. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.