Luska Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 ...enn røykende fosterforeldre: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2750350.ece 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Kanskje han også er en røyker? 0 Siter
Luska Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Kanskje han også er en røyker? Jo, det tenkte jeg ikke på... Men det er vel tross alt verre med en fosterfar som voldtar _og_ røyker enn en som kun røyker... 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jo, det tenkte jeg ikke på... Men det er vel tross alt verre med en fosterfar som voldtar _og_ røyker enn en som kun røyker... Det er et poeng ja. Eller en som slår og røyker kontra en som bare røyker. 0 Siter
Luska Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Det er et poeng ja. Eller en som slår og røyker kontra en som bare røyker. Ja, litt rart dette. Jeg har på en måte sett det som et kvalitetsstempel for gode omsorgspersoner, når noen blir godkjente fosterforeldre. Så naiv går det an å være... Men dette hører forhåpentligvis med til sjeldenhetene. 0 Siter
nick Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Ja, litt rart dette. Jeg har på en måte sett det som et kvalitetsstempel for gode omsorgspersoner, når noen blir godkjente fosterforeldre. Så naiv går det an å være... Men dette hører forhåpentligvis med til sjeldenhetene. Ja, gjør det egentlig det? Jeg er ikke helt sikker på at overgrep i forsterfamiliesammenheng skjer så sjelden som du tror. På samme måte som at pedoene trekkes til miljøer der unger er: idrett, ungdomsklubber, barnehager, etc, så må det være en våt drøm å få sårbare unger levert rett på døra. Jeg skal ikke stigmatisere alle fosterforeldre, men er redd du finner en del som absolutt ikke burde være i den posisjonen. 0 Siter
Luska Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Ja, gjør det egentlig det? Jeg er ikke helt sikker på at overgrep i forsterfamiliesammenheng skjer så sjelden som du tror. På samme måte som at pedoene trekkes til miljøer der unger er: idrett, ungdomsklubber, barnehager, etc, så må det være en våt drøm å få sårbare unger levert rett på døra. Jeg skal ikke stigmatisere alle fosterforeldre, men er redd du finner en del som absolutt ikke burde være i den posisjonen. Ja, jeg har ikke førstehåndskunnskap om fosterfamilier, ei heller statistikk over antall overgrep begått i fosterfamilier. At noen av de har dårlige hensikter, kan vi selvsagt ikke se bort fra. I dag må jo fosterfamilier gjennom et PRIDE-kurs for å bli godkjent. Selvsagt kan dårlige folk gå gjennom nåløyet der også, men jeg velger å tro at det stort sett er ressurssterke og fornuftige mennesker som ønsker å bli fosterforeldre. Forferdelig trist når feil folk får denne godkjenningen... 0 Siter
bustebeisa Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Ja, jeg har ikke førstehåndskunnskap om fosterfamilier, ei heller statistikk over antall overgrep begått i fosterfamilier. At noen av de har dårlige hensikter, kan vi selvsagt ikke se bort fra. I dag må jo fosterfamilier gjennom et PRIDE-kurs for å bli godkjent. Selvsagt kan dårlige folk gå gjennom nåløyet der også, men jeg velger å tro at det stort sett er ressurssterke og fornuftige mennesker som ønsker å bli fosterforeldre. Forferdelig trist når feil folk får denne godkjenningen... Fosterforeldre er som alle oss andre. Det finnes mange supre og meget dyktige fosterforeldre, men det finnes dårlige også. Både med tanke på generel oppdragelse, rusmisbruk blant fosterforeldrene og overgrep av den ene eller andre sorten. Greit at man skal gjennom kurs for å bli fosterforelder, men alle klarer å vise seg fra sin beste siden over en periode. Det finnes de fosterforeldrene som går inn i dette fordi deføler de har mye å tilby et barn som kan trenge hjelp, men det finnes også de som ser på det som lett tjent penger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.