Gå til innhold

Taxiselskap i Oslo, pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det har blitt grisedyrt å ta taxi i Oslo nå.. For noen mnd. siden betalte jeg ca. 220,- hjem fra byen, og nå i helga betalte jeg over 400???? Fra samme plass jeg pleier.. Flere av vennenne mine har også reagert på at prisene har føket til vers...

Hvilket selskap er best på pris? Hvor finner jeg oversikt? Skal snart ha selskap, og skal forhåndsbestille maxitaxi, men håper på at det ikke blir altfor dyrt..

Gjest Elextra
Skrevet

Husk at det er dyrere i helgen, dyrere på kvelden/natten og om man er flere.

Enig i at det er blitt dyrere. Bestiller selv bestandig fra Oslo Taxi, som jeg synes virker mer seriøse enn de øvrige. men har ikke sammenlignet priser.

Skrevet

Husk at det er dyrere i helgen, dyrere på kvelden/natten og om man er flere.

Enig i at det er blitt dyrere. Bestiller selv bestandig fra Oslo Taxi, som jeg synes virker mer seriøse enn de øvrige. men har ikke sammenlignet priser.

Joda, jeg er klar over det.. Men jeg tar bare taxi lørdag kveld/natt hvis jeg har vært ute.. Og prisen har dobla seg på samme tidspunkt.. Synes det er helt sykt at det kan stige så mye... Tror jeg skal prøve Christiania taxi neste gang. De reklamerer i hvert fall at de er billige..

Skrevet

Joda, jeg er klar over det.. Men jeg tar bare taxi lørdag kveld/natt hvis jeg har vært ute.. Og prisen har dobla seg på samme tidspunkt.. Synes det er helt sykt at det kan stige så mye... Tror jeg skal prøve Christiania taxi neste gang. De reklamerer i hvert fall at de er billige..

Be om rimelig fast pris på forhånd, så får du ingen overraskelser.

Skrevet

Går det an altså? Hmmm.. skal jeg jammen meg prøve meg på. takk for tips :)

Gjest Elextra
Skrevet

''Be om rimelig fast pris på forhånd, så får du ingen overraskelser.''

Går det an, med mindre man kjører til/fra flyplassen eller kjører svart, da?

Skrevet

''Be om rimelig fast pris på forhånd, så får du ingen overraskelser.''

Går det an, med mindre man kjører til/fra flyplassen eller kjører svart, da?

Javisst går det an. Her i sør kan man det. Nå er det som jeg forstår flere taxiselskaper så da er det bare å prute. Når en tur avtales på forhånd, da er det mulig.

Skrevet

Går det an altså? Hmmm.. skal jeg jammen meg prøve meg på. takk for tips :)

Lykke til :)

Gjest Elextra
Skrevet

Javisst går det an. Her i sør kan man det. Nå er det som jeg forstår flere taxiselskaper så da er det bare å prute. Når en tur avtales på forhånd, da er det mulig.

Ok, trodde de av skattemessige grunner var nødt til å bruke takstametret, jeg.

Skrevet

Kan kjøre med takstameteret på med fastpris også, mange turer går alltid på fastpris...

Skrevet

Jeg er ikke så sikker på akkurat den biten. Jeg antar at de slår av taxameteret når summen er oppnådd. Så må bilen ha tomme kilometere resten.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ikke så sikker på akkurat den biten. Jeg antar at de slår av taxameteret når summen er oppnådd. Så må bilen ha tomme kilometere resten.

Aha! Ok :)

Skrevet

Det er dritdyrt. Burde faktisk ta pirattaxi hvis dere er flere. Det er ikke å anbefale for kvinner som tar taxi alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...