Gå til innhold

Når vi blir besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av bestemor-tråden til Lillemus og webcam-tankene til Gulla ;-)

Tenk på det da dere... Om DOL består i mange, mange år til, så sitter vi her som gamle kjerringer/gubber og doler. Jeg antar vi da må få til et nytt forum? "Barnebarn-forumet" eller noe sånt? ;-)

Andre forum kan bli "liggesårforumet", "svigerdatterforumet" osv.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Lillemus

2

• trollemor;o)

2

• Lotte :o)

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Svigerdatterforumet blir fett - der kan vi stte og god-irritere oss fullstendig hele dagen :-)

....jeg håper virkelig jeg blir en noenlunde ok svigermor...

Skrevet

*Hahahaha* "Forum for oss som har barnebarn" blir helt klart en realitet om 15-20 år ja! ;o)

Skrevet

Svigerdatterforumet blir fett - der kan vi stte og god-irritere oss fullstendig hele dagen :-)

Jeg får mest sannsynlig bare svigersønner, så trolig slipper jeg svigerdatterproblematikken ;) Uansett tror jeg at jeg skulle blitt en super svigermor :)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg får mest sannsynlig bare svigersønner, så trolig slipper jeg svigerdatterproblematikken ;) Uansett tror jeg at jeg skulle blitt en super svigermor :)

Hehe - fordi du har døtre? Vel - hvis du nå får svigerdøtre likevel, så er det ihvertfall sannsynligvis noen tøffinger ;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

*Hahahaha* "Forum for oss som har barnebarn" blir helt klart en realitet om 15-20 år ja! ;o)

Ved nærmere ettersyn så er det jammenmeg et eldreforum her inne allerede :-)

Skrevet

Hehe - fordi du har døtre? Vel - hvis du nå får svigerdøtre likevel, så er det ihvertfall sannsynligvis noen tøffinger ;-)

Hehe, sant nok ;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Hehe, sant nok ;-)

Mens jeg - jeg kan trøste meg med at får jeg svigersønner så blir de nok flinke med interiør og matlaging ihvertfall :-)

Og kanskje ikke så rå på å mekke bilen til svigermora si.

*fordomsfull nå...*

Skrevet

Mens jeg - jeg kan trøste meg med at får jeg svigersønner så blir de nok flinke med interiør og matlaging ihvertfall :-)

*fordomsfull nå...*

Det skal du ikke se bort ifra, nei :)

Ungene mine kjenner _en_ homse, så de "vet" akkurat hvordan homser er. Tipper de får sjokk den dagen de møter en homse som er skikkelig Mann ;)

Skrevet

*fordomsfull nå...*

*Fnis*

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det skal du ikke se bort ifra, nei :)

Ungene mine kjenner _en_ homse, så de "vet" akkurat hvordan homser er. Tipper de får sjokk den dagen de møter en homse som er skikkelig Mann ;)

Vi har også en homse i nær omgangskrets - han går rundt i gatene som Fantomet. (Mao som en vanlig mann). Mine blir nok overrasket hvis de treffer ei skikkelig skrulle :-)

Eller ei dame med et sokkerpar i buksa og traktorlappen :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg er bestemor alt, så disse fora kan gjerne bli opprettet med en gang.

Gjest Elextra
Skrevet

''....jeg håper virkelig jeg blir en noenlunde ok svigermor...''

Jeg også! Har to sønner, så det er vel en ganske stor sannsynlighet for at jeg en gang blir svigermor. Svigerfar blir jeg i hvertfall ikke ;).

Jeg skal i hvertfall ikke bli en slik svigermor som hele tiden lar svigerdatter få følelsen av at hun ikke gjør ting bra nok. Jeg skal holde meg på en viss avstand, men tilby hjelp og være til stede når det trengs.

Men hun vil sikkert få ting å irritere seg over uansett! :)

Skrevet

Si ikke det! Jeg vet om en kar som har to døtre og en sønn, og han har endt opp med bare svigerdøtre;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''....jeg håper virkelig jeg blir en noenlunde ok svigermor...''

Jeg også! Har to sønner, så det er vel en ganske stor sannsynlighet for at jeg en gang blir svigermor. Svigerfar blir jeg i hvertfall ikke ;).

Jeg skal i hvertfall ikke bli en slik svigermor som hele tiden lar svigerdatter få følelsen av at hun ikke gjør ting bra nok. Jeg skal holde meg på en viss avstand, men tilby hjelp og være til stede når det trengs.

Men hun vil sikkert få ting å irritere seg over uansett! :)

Jeg tror jeg kan si allerede nå - antagelig med støtte fra hele dol - at min største utfordring sikkert vil bli å vente med å gi råd til de blir spurt etter....

Og å godta at de må få lov til å prøve og feile og finne sine egne løsninger uten at jeg blander meg..... :-)

Du store - så lett det er å tenke hvor ideell jeg kommer til å bli nå som det er så lenge til....

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror jeg kan si allerede nå - antagelig med støtte fra hele dol - at min største utfordring sikkert vil bli å vente med å gi råd til de blir spurt etter....

Og å godta at de må få lov til å prøve og feile og finne sine egne løsninger uten at jeg blander meg..... :-)

Du store - så lett det er å tenke hvor ideell jeg kommer til å bli nå som det er så lenge til....

Kloke ord som en bør legge seg på minnet :)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Kloke ord som en bør legge seg på minnet :)

HAHA - det blir jo problemet da - minnet vil jo svikte etterhvert - så da ender jeg sikkert opp som svigertiger fra helvete likevel ;-)

Skrevet

Jeg er bestemor alt, så disse fora kan gjerne bli opprettet med en gang.

Noen har gjort oss oppmerksomme på at det finnes et "eldreforum" her ;-)

Jeg regner med jeg blir bestemor når jeg er rundt 55, men tror kanskje ikke jeg vil føle meg helt "hjemme" på eldreforumet ;)

Skrevet

Si ikke det! Jeg vet om en kar som har to døtre og en sønn, og han har endt opp med bare svigerdøtre;-)

Wow! Ganske imponerende :) Det hadde ikke vært meg imot å få en svigerdatter også, men jeg tror jeg overlater til ungene å avgjøre det ;-P

Gjest Elextra
Skrevet

HAHA - det blir jo problemet da - minnet vil jo svikte etterhvert - så da ender jeg sikkert opp som svigertiger fra helvete likevel ;-)

Ja, er det ikke underlig hvordan slike ting glemmes?

Husker min mor klaget litt over både sin mor og sin svigermor. Og enkelte av de tingene hun helt konkret klaget over har også irritert meg når det gjelder henne - hun oppfører seg omtrent nøyaktig slik hun sa sin mor eller svigermor gjorde! Jeg har naturligvis ikke unnlatt å minne henne på dette, men forklaringen er selvfølgelig at situasjonen er heeeelt annerledes :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...