Gjest jobbsøker Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jeg har sagt ja til en jobb, jobbe hver tredje helg på en institusjon. dette er flere uker siden og jeg har ennå ikke blitt ringt opp for opplæring. jeg har ringt og purret. Nå begynner jeg lure på hva slags jobb dette egentlig er. Jeg har ikke skrevet under på noen papirer. Kan jeg bare trekke meg fra jobben? 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jeg ville nok snakket med dem en gang til, og samtidig gitt beskjed om at du er på utkikk etter en annen jobb om det ikke skjer noe innen en frist. Dårlig samarbeide allerede før du begynner, det er vel et klart dårlig tegn. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Når er det meningen du skal begynne da? 0 Siter
adelie Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Uten skriftlig avtale har du ingen rettigheter. Snakk med dem, før du ev trekker deg. Er dette noen du kjenner, slik at de tar det uformelt? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Hvis du ikke har skrevet under noen kontrakt er det jo ingenting som binder deg til denne jobben. Du kan ikke slutte i en jobb som du ikke har? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Hvis du ikke har skrevet under noen kontrakt er det jo ingenting som binder deg til denne jobben. Du kan ikke slutte i en jobb som du ikke har? ''Hvis du ikke har skrevet under noen kontrakt er det jo ingenting som binder deg til denne jobben. Du kan ikke slutte i en jobb som du ikke har? '' Men er ikke en muntlig avtale like bindende som en skriftlig? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 ''Hvis du ikke har skrevet under noen kontrakt er det jo ingenting som binder deg til denne jobben. Du kan ikke slutte i en jobb som du ikke har? '' Men er ikke en muntlig avtale like bindende som en skriftlig? Jo, i prinsippet er den vel det, men hvis de har brutt den avtalen først ved ikke å kontakte deg, så har du vel ingen forpliktelser overfor dem.. 0 Siter
adelie Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 ''Hvis du ikke har skrevet under noen kontrakt er det jo ingenting som binder deg til denne jobben. Du kan ikke slutte i en jobb som du ikke har? '' Men er ikke en muntlig avtale like bindende som en skriftlig? Jeg har hatt muntlig avtale om en jobb, et engasjement, i en institusjon som til og med jobber med arbeidsmiljøspørsmål. De ringte dagen før jeg skullle begynne, og sa at de ikke trodde det ble noe av "møtet vi skulle ha" ---- så mye for en muntlig avtale!!! :-o 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.