Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 I barndomshjemmet mitt fikk vi alltid servert grøten på flate tallerkener, emn av en eller annen grunn har jeg gått over til å benytte dyptallerken nå. Men jeg mener "ordinære" dyptallerkener og ikke "boller". Du er blitt innhentet av sivilisasjonen. ;- ) 0 Siter
morsan Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Du er blitt innhentet av sivilisasjonen. ;- ) ;-) En mer urban spisestil? 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Min bror serverte grøt på flat tallerken til sine barn. Jeg servere i dyp. Min bror sin ide er bedre en min.:-/ En ting er jo små barn, de skal vel helst vente til maten ikke er så varm lenger. Men voksne? Det er vel ingen som liker kald grøt! 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 ;-) En mer urban spisestil? Jepp. Og ikke minst økonomisk fremgang, nå har folk råd til både flate og dype tallerkner. 0 Siter
cathlin Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 En ting er jo små barn, de skal vel helst vente til maten ikke er så varm lenger. Men voksne? Det er vel ingen som liker kald grøt! Kanskje kald grøt kommer til å bli en delikatesse om 10 år? 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Men da må man jo ha på sukker og kanel flere ganger! Snakker av erfaring, for i studentkantina hadde de slike dype skåler de dagene det ble servert risgrøt.... :-( Du har feil teknikk. Du skal ikke bare ta det tynne øverste laget. Stikk skjea rett ned, vri den litt rundt og ta med deg all grøten helt fra bunnen opp og inn i munnen. Har du smørøye dypper du tuppen av skjea (med grøt på) så vidt ned i smøret. 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Kanskje kald grøt kommer til å bli en delikatesse om 10 år? Det er mange delikatesser jeg aldri ville spist. Men du har sikkert rett, den dagen kald grøt koster 500 kroner for tre skjeer er det nok en delikatesse. Og plutselig liker alle det. 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Jeg spiser fra slike skåler: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20057057 Går også greit med slike: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10057883 Men flate middagstallerkner går jeg ikke med på ) Hadde syntes det var rart å bli servert grøt på en slik. Sånn grøtskål vil jeg også ha. (Den første linken.) Kanskje jeg virkelig skal slå meg løs og kjøpe en sånn neste gang jeg er på ikea. 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Den første der hadde vært "uaktuell" for min del, den er jo alt for dyp! Den andre kunne gått til nød, men jeg foretrekker denne typen: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90057879 :-) Det er jo en helt vanlig, flat tallerken, jo. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Oprasjon "grøt på flat tallerken" er nå gjennomført, og det var svært vellykket. Jevnt fordelt av sukker og kanel på alle "tyggene", og grøten var passe varm selv på siste skje! :-) Og jeg som aldri hadde tenkt tanken på at det var mulig å spise grøt fra flat tallerken før nå.... Tror jeg må prøve dette her jeg også ;-) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Det er jo en helt vanlig, flat tallerken, jo. Ja, jeg vet det.. :-) 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Grøten skal helt klart spises på flat tallerken. I dyptallerken må man jo ha på ny runde med sukker og kanel hele tiden. Særlig i dype skåler med rømmegrøt. Feil teknikk. Skjea må føres helt til bunns for hver munnfull, ikke bare skrape på overflaten. 0 Siter
morsan Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Du har feil teknikk. Du skal ikke bare ta det tynne øverste laget. Stikk skjea rett ned, vri den litt rundt og ta med deg all grøten helt fra bunnen opp og inn i munnen. Har du smørøye dypper du tuppen av skjea (med grøt på) så vidt ned i smøret. Høres ut som om hele grøten blir en guffen beige blanding med den metoden der. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Og jeg som aldri hadde tenkt tanken på at det var mulig å spise grøt fra flat tallerken før nå.... Tror jeg må prøve dette her jeg også ;-) Hehe, take a walk on the wild side! ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Hehe, take a walk on the wild side! ;-) Huff, ja, jeg er altfor A4 * ;-P 0 Siter
Orio Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Høres ut som om hele grøten blir en guffen beige blanding med den metoden der. Du skal jo ikke røre rundt i grøten, da. Skjeen går rett ned, litt rundt så du får med deg grøten opp, og resten av gøten er like fin. 0 Siter
morsan Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Du skal jo ikke røre rundt i grøten, da. Skjeen går rett ned, litt rundt så du får med deg grøten opp, og resten av gøten er like fin. Noe sier meg at du også slurper i deg suppa uten å følge regler for god takt og tone i så henseende...;-) ''-- Spoon the soup away from you, towards the centre of the bowl. -- Sip from the side of the spoon. Never put the whole spoon in your mouth or slurp. Noisy eating is better placed in the farmyard, rather than the dining table! -- Tip the bowl away from you and spoon the soup across the bowl to get at the last bits. -- After finishing the soup, place the spoon in the under-plate, or in the soup plate at a 10:20 position.'' http://answers.google.com/answers/threadview?id=443388 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Her spiser mannen fra flat og jeg fra dyp, så vi er ikke enige, og kommer nok aldri til å bli det. Jeg ville nok foretrukket sånn halv-dype, men det har vi ikke lenger... 0 Siter
erin Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Hehe, jeg spiser grøt på flat tallerken! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.