Gjest ulid Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Feil teknikk. Skjea må føres helt til bunns for hver munnfull, ikke bare skrape på overflaten. Haha. Så svær er jeg ikke i kjeften! Vi snakker -d-y-p-e- skåler med feit rømmegrøt altså! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Dyp tallerken. Selvfølgelig. Ikke sant ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Sånn grøtskål vil jeg også ha. (Den første linken.) Kanskje jeg virkelig skal slå meg løs og kjøpe en sånn neste gang jeg er på ikea. Jeg syns du skal slå deg litt løs ja ;O) Deilig med VARM grøt ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Du har feil teknikk. Du skal ikke bare ta det tynne øverste laget. Stikk skjea rett ned, vri den litt rundt og ta med deg all grøten helt fra bunnen opp og inn i munnen. Har du smørøye dypper du tuppen av skjea (med grøt på) så vidt ned i smøret. Seriøst? Vi gjør det jo helt likt ) Jeg dypper skjea med grøt oppi smøret ) 0 Siter
Bookworm Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Dyptallerken. Hilsen en som også spiser gryteretter, wok, pasta og brødskiver (!) dyptallerken. Brødskiver? :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Men da må man jo ha på sukker og kanel flere ganger! Snakker av erfaring, for i studentkantina hadde de slike dype skåler de dagene det ble servert risgrøt.... :-( Ja, men det er jo ikke noe problem på ha på sukker og kanel flere ganger? :-) 0 Siter
astridny Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 En ting er jo små barn, de skal vel helst vente til maten ikke er så varm lenger. Men voksne? Det er vel ingen som liker kald grøt! Spørs hvor fort de voksne spiser da. ;-) 0 Siter
grot Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Ja den blir kald med en gang og derfor spiser minsten her i huset(snart fire år) alltid grøt på flat tallerken. Da slipper han å vente lenge når grøten er ferdig:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Flat selvfølgelig. ) Da jeg var liten spiste vi grøt fra dyp tallerken, men i voksen alder spiser jeg den av flat. Da blir den mer temperert og ikke glovarm i midten, dessuten blir ikke laget så tykt så man må strø på sukker og kanel flere ganger. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 En ting er jo små barn, de skal vel helst vente til maten ikke er så varm lenger. Men voksne? Det er vel ingen som liker kald grøt! Hvor sent spiser du da?! Grøten rekker da ikke å bli kald på de minuttene det tar å spise en tallerken grøt!? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Dyp skål, aldri sett eller hørt om noe annet. Men forundrer meg jo ikke om noen kan finne på å spise grøt fra middagstallerken. Jo, det forundrer meg i grunnen ... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Dyp skål, aldri sett eller hørt om noe annet. Men forundrer meg jo ikke om noen kan finne på å spise grøt fra middagstallerken. Jo, det forundrer meg i grunnen ... Hehe, forundret meg også ) Men det er visst vanlig. Merkelig nok. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Det skal være dyptallerken. Jeg har aldri opplevd noe annet, men ser jo poenget til enkelte ved at den skal kjøles ned kjapt for barna. En mann jeg kjente fra utlandet mente at grøten skal spises med grøtgafler. Jeg protesterte selvsagt kraftig, for den skal spises med skje. En dag kom det en pakke i posten med plastgafler til hele gjengen. Det sto Gourmet på dem, og da kom jeg på at han har katter Tror det var bilde av poter også på gaflene, he he. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Dyp tallerken. Åh, nå fikk jeg lyst på risgrøt...Fjordland sin er så god...nam! Kjøpe i morhgen tenker jeg 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Dyp tallerken. Åh, nå fikk jeg lyst på risgrøt...Fjordland sin er så god...nam! Kjøpe i morhgen tenker jeg Fjordland har veldig god grøt. Toro sin er bare helt grei. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Fjordland har veldig god grøt. Toro sin er bare helt grei. Bruker dere ikke skikkelig grøtris da?-)) Jeg bruker kun langkok. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Fjordland har veldig god grøt. Toro sin er bare helt grei. Enig! Har du prøvd å lage riskrem av disse ferdig grøtene? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.