Gå til innhold

Grøt i dyp skål eller flat tallerken?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Bruker dere ikke skikkelig grøtris da?-)) Jeg bruker kun langkok.

Det tar for lang tid. Blir enten fjordland om bare jeg skal ha, eller så blir det sånn fra pose.

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

25

• Orio

10

• Aliza1365380759

10

• pekkaline

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bruker dere ikke skikkelig grøtris da?-)) Jeg bruker kun langkok.

Gjorde det før, skikkelig prosjekt, men hvorfor styre, den er bare helt snadder den fra Fjordland :)

candyqueen_83
Skrevet

Enig! Har du prøvd å lage riskrem av disse ferdig grøtene?

Mamma gjorde det i fjor. Ble godt det :o) Det er jo vanlig risgrøt. Bare blande inn kremen rett før servering så blir det knall det :o) Og veldig lettvint.

candyqueen_83
Skrevet

Gjorde det før, skikkelig prosjekt, men hvorfor styre, den er bare helt snadder den fra Fjordland :)

Og den er jo egentlig ikke dyr heller.

Skrevet

Det skal være dyptallerken. Jeg har aldri opplevd noe annet, men ser jo poenget til enkelte ved at den skal kjøles ned kjapt for barna.

En mann jeg kjente fra utlandet mente at grøten skal spises med grøtgafler. Jeg protesterte selvsagt kraftig, for den skal spises med skje. En dag kom det en pakke i posten med plastgafler til hele gjengen. Det sto Gourmet på dem, og da kom jeg på at han har katter ;) Tror det var bilde av poter også på gaflene, he he.

Grøtgafler? Har aldri hørt om det før :)

Skrevet

Mamma gjorde det i fjor. Ble godt det :o) Det er jo vanlig risgrøt. Bare blande inn kremen rett før servering så blir det knall det :o) Og veldig lettvint.

*smask* :) Toppers.

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Grøtgafler? Har aldri hørt om det før :)

Han hadde sin egen form for humor ;)

Skrevet

Og den er jo egentlig ikke dyr heller.

Nei , og ikke sliter den ut nakken og skuldrene med all røringen heller :)

Skrevet

Han hadde sin egen form for humor ;)

Det går nok an å få i seg noe grøt med dem, men suppe hehe Håper han har spiseskje da :)

AneM1365380603
Skrevet

Det går nok an å få i seg noe grøt med dem, men suppe hehe Håper han har spiseskje da :)

Han døde for noen mnd siden :( Jeg har nå mange fine minner om han og humoren :)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg kjøpte en gang grøtris som skulle kokes på 15 minutter. Etter en halv time var risen fremdeles hard. En annen gang kjøpte mannen min feil grøtris, med samme resultat, så nå holder jeg meg til langkok. Fjordline sin har jeg ikke testet.

Skrevet

Jeg kjøpte en gang grøtris som skulle kokes på 15 minutter. Etter en halv time var risen fremdeles hard. En annen gang kjøpte mannen min feil grøtris, med samme resultat, så nå holder jeg meg til langkok. Fjordline sin har jeg ikke testet.

De korttidsgrøtene blir bare noe jalla i forhold til langkok, men de går an i nøden ;) Ferdiggrøten selges i porsjoner eller en kg. Helt topp.

Nå kryper jeg til sengs, godnatt :)

AneM1365380603
Skrevet

De korttidsgrøtene blir bare noe jalla i forhold til langkok, men de går an i nøden ;) Ferdiggrøten selges i porsjoner eller en kg. Helt topp.

Nå kryper jeg til sengs, godnatt :)

''Nå kryper jeg til sengs, godnatt :)''

Hjelpe meg så tiden flyr. Jeg hadde ingen anelse om at klokka er så mye.

Natta *Iler til køys*

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Fjordline? :P *flirer litt*

Skrevet

Flat selvfølgelig. :o) Da jeg var liten spiste vi grøt fra dyp tallerken, men i voksen alder spiser jeg den av flat. Da blir den mer temperert og ikke glovarm i midten, dessuten blir ikke laget så tykt så man må strø på sukker og kanel flere ganger.

Man må da ikke strø sukker og kanel flere ganger uansett. Med mindre man er ei skikkelig smørkule med fettvalker da.

Skrevet

Dyp. Jeg liker forresten ikke grøt, men det hender jeg spiser det for å være høflig.

Skrevet

Fjordland sin ferdige risengrynsgrøt er kjempegod! :o)

Jeg bruker heller ikke de posene med hurtiggrøt, har fått skikkelig vondt i magen av dem flere ganger, dessuten må de jo kokes flere ganger lengre enn det står på pakken og da er jo vitsen borte. Blir stort sett vanlig langkokt-grøt på oss også.

Skrevet

Fjordlands risgrøt egner seg ypperlig til riskrem! *Har lyst på*

Skrevet

Riskrem blir veldig bra av ferdig grøtene.

Skrevet

Morsom diskusjon :-)

Her i huset dekker vi på med én dyp tallerken (til meg) og fire flate tallerkner (til ungene og min kjære mann) :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...