Gå til innhold

Sprenging

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Når det sprenges for å lage plass til et hus i et eksisterende boligfelt, skal det ikke brukes sirene før selve ladningen fyres av?

Her har det blitt spregt noen ganger nå, og jeg hopper himmelhøyt hver eneste gang. Ikke en lyd i forkant, det bare plutselig sprenges. Jævla ubehagelig!

Gjest ViViola
Skrevet

Det skal alltid brukes sirene.

Og når det ikke gjøres, hva gjør jeg da?

Skrevet

Hadde jeg ikke giddet å bry meg om. Det er tross alt ikke fare for liv. Pick your fights.

Skrevet

Ring politiet og forhør deg der, de har sikkert rutiner på det. :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Hadde jeg ikke giddet å bry meg om. Det er tross alt ikke fare for liv. Pick your fights.

Eh, hvordan i all verden vet du at det ikke er fare for liv?

Gjest ViViola
Skrevet

Ring politiet og forhør deg der, de har sikkert rutiner på det. :o)

Ja, kanskje det.

Takk!

Gjest ViViola
Skrevet

Ring arbeidstilsynet, kanskje?

OK - jeg sjekker.

Takk!

Skrevet

Da jeg var hjemme med baby dreiv de og sprengte i nabolaget. Veldig morsomt, når ungen akkurat var lagt ut i vogna og sånt... Da fant jeg ut at sirenene de bruker ofte er så lave at det ikke høres hvis man sitter innendørs. Den våren ble vogna oftest satt inn i garasjen, gitt.

Skrevet

Eh, hvordan i all verden vet du at det ikke er fare for liv?

Jeg antar at når det sprenges, så er skytebas i nærheten og at det på forhånd er sjekket at ingen har forvillet seg inn i sprengningsområdet. Sirenen er vel bare for å advare omgivelsene om at det snart kommer et smell? Står det noen oppå sprengladningen idet sirena starter, så rekker de neppe å komme seg unna før det smeller likevel.

candyqueen_83
Skrevet

''Pick your fights''

Gud, hvor jeg er lei det uttrykket her på dol :o)

Skrevet

''Pick your fights''

Gud, hvor jeg er lei det uttrykket her på dol :o)

Ja, det slo meg også, i det jeg skrev det. Er jo mest brukt på Foreldre småbarn-forumet, da... :o)

Skrevet

Ja, det slo meg også, i det jeg skrev det. Er jo mest brukt på Foreldre småbarn-forumet, da... :o)

sett for mye på dr Phil? ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg antar at når det sprenges, så er skytebas i nærheten og at det på forhånd er sjekket at ingen har forvillet seg inn i sprengningsområdet. Sirenen er vel bare for å advare omgivelsene om at det snart kommer et smell? Står det noen oppå sprengladningen idet sirena starter, så rekker de neppe å komme seg unna før det smeller likevel.

Basen står bak lastebilen sin når det smeller. Han har overhode ingen oversikt over om det kommer noen i turområdet rett ovenfor sprengningsplassen. Sirene hadde definitivt vært på sin plass, da området helt i tomtekanten har en sti hvor det stadig går folk. Og når basen står gjemt, og ingen maskiner er startet, da ser faktisk området helt forlatt ut.

Det er i tillegg en barnehage like ved, ca 100 m fra sprengningsområdet. Mange av barna ble kjemperedde da den første ladningen gikk av her i dag.

Skrevet

Basen står bak lastebilen sin når det smeller. Han har overhode ingen oversikt over om det kommer noen i turområdet rett ovenfor sprengningsplassen. Sirene hadde definitivt vært på sin plass, da området helt i tomtekanten har en sti hvor det stadig går folk. Og når basen står gjemt, og ingen maskiner er startet, da ser faktisk området helt forlatt ut.

Det er i tillegg en barnehage like ved, ca 100 m fra sprengningsområdet. Mange av barna ble kjemperedde da den første ladningen gikk av her i dag.

Ok, det er sikkert på sin plass å melde fra til noen om dette. Er bare i litt dårlig humør for tida, og da har jeg en tendens til å bli irritert over at folk henger seg opp i ting som ikke jeg selv umiddelbart hadde hengt meg opp i.

Sorry, skal ikke la humøret mitt gå utover deg. ;o)

Skrevet

sett for mye på dr Phil? ;-)

Nei - heller vært for mye på DOL. ;o)

Gjest ViViola
Skrevet

Ok, det er sikkert på sin plass å melde fra til noen om dette. Er bare i litt dårlig humør for tida, og da har jeg en tendens til å bli irritert over at folk henger seg opp i ting som ikke jeg selv umiddelbart hadde hengt meg opp i.

Sorry, skal ikke la humøret mitt gå utover deg. ;o)

Jeg tror faktisk ikke jeg er så voldsomt pirkete...

Ha en fin dag!

Skrevet

De skal rope "fyr a her!" og noe anna før de sprenger.

"Varsku her!" - ??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...