Gå til innhold

kondom i tillegg til p-piller?

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuulla
Skrevet

Kjeresten min og jeg har hatt regelmessig sex no i ca 1 mnd. Han har brukt kondom. Det er et problem med kondom, og det er at han ikke kommer. Han ma ta av seg kondomet og runke eller lignende pa slutten av akten for at han skal komme. I dag startet jeg med p-piller. Men sa leser jeg flere steder, og legen sa ogsa til meg, at vi burde bruke kondom i tillegg. Er dette noe legene bare sier for a slippe at sa mange far kjonnsykdommer? Jeg vet jo at gutten min ikke har noe slikt. Er det da nodvendig? Er det virkelig normalt at par bruker bade p-piller og kondom nar kjonnsykdom ikke er noen fare?

candyqueen_83
Skrevet

Om det ikke er noen fare for kjønnssykdommer, er det nok ikke veldig normalt å bruke begge deler for par.

Gjest Av sikkerhetshensyn
Skrevet

Legen sa nok dette til deg fordi du må gå på pillene en viss tid før disse blir helt sikre (fungerer helt optimalt)

For å unngå graviditet bør dere altså bruke kondom i tillegg i denne perioden.

Jeg husker ikke selv hvor lenge denne perioden varte men det er det sikkert andre som kan fortelle, evnt. kan du lese dette i pakningsvedlegget eller på internet - søk på ditt p.pillenavn på google f.eks.

Når du er sikker med p.pillen så kan dere slutte med kondomet.

Skrevet

Det er vel bare i starten av pillebruken. P-piller er vel ikke sikre fra dag en.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det virkelig normalt at par bruker bade p-piller og kondom nar kjonnsykdom ikke er noen fare?''

Man vil vel kanskje bruke kondom i tillegg til p-piller på et ennattsopplegg.

Men tror ikke det er særlig vanlig å bruke begge deler i faste forhold, nei, annet enn kanskje helt i begynnelsen, når man er usikre på hverandre.

Skrevet

Om det ikke er noen fare for kjønnssykdommer, er det nok ikke veldig normalt å bruke begge deler for par.

Psst - i starten av p-pille-bruk er det viktig med begge deler, fordi p-piller ikke sikrer mot graviditet fra dag 1.

Gjest lilletuulla
Skrevet

Psst - i starten av p-pille-bruk er det viktig med begge deler, fordi p-piller ikke sikrer mot graviditet fra dag 1.

I vedlegget til mine p-piller star det at hvis jeg begynner pa forste pille dag 1 av mensen, vil den vere sikker med en gang...?

candyqueen_83
Skrevet

Det spørs når i syklusen du begynner med dem :o)

Skrevet

I vedlegget til mine p-piller star det at hvis jeg begynner pa forste pille dag 1 av mensen, vil den vere sikker med en gang...?

Ja, fordi at 1. dag i mensen har du ikke eggløsning på lenge enda...

Skrevet

I oppstarten i bruk av p-piller må dere også bruke kondom. Du skal også vite at P-piller ikke er 100% sikkert mot graviditet også. Mener at ca. 1% av de som bruker p-piller blir gravide hvert år.

Så om dere begge er 100% sikre på at dere er frie for sykdommer (dvs. at dere har testet dere, eller at dette er 1. partner) så hadde jeg droppet kondom så snart P-pillene virker. Jeg hadde "gamblet" på å ikke bli gravid.

Skrevet

Det er fordi du har syfilis og legen ikke vil du skal smitte andre.

Skrevet

Det er fordi du har syfilis og legen ikke vil du skal smitte andre.

Idiot

igjen

Skrevet

Idiot

igjen

Tror du virkelig ordene dine har noen verdi, ditt anonyme hespetre?

Gjest Jølsen er kul
Skrevet

Folk her tar ikke humoren din Jølsen, det er folk med alvorlige problemer her inne, og du bare gjør narr av dem :)

Jeg liker humoren din og skjønner at man ikke skal ta innleggene dine seriøst da, men noen her er veldig seriøse, og da misliker det at en sarkastisk OJ-kopi kommer med spydige hentydninger.

Skrevet

Med din iq så VET jeg at mine ord er lik null

Men det stopper meg ikke fra å ville skrive hva jeg mener om oppførsel, tankegang og figuren din Jølsen

Og anonym. Heller anonym og med oppførsel enn med åpent nick og udregelig spyflue til tider. Du er anonym du også vet du, sånn hvis du ikke husker det

Skulle like å vite om du var like spyflue i front av folk i rl

Lag dine egne idiotiske tråder og la normale, seriøse folk få lov å beholde sine

Skrevet

Folk her tar ikke humoren din Jølsen, det er folk med alvorlige problemer her inne, og du bare gjør narr av dem :)

Jeg liker humoren din og skjønner at man ikke skal ta innleggene dine seriøst da, men noen her er veldig seriøse, og da misliker det at en sarkastisk OJ-kopi kommer med spydige hentydninger.

Åh, er det sånn det er!

Skrevet

Med din iq så VET jeg at mine ord er lik null

Men det stopper meg ikke fra å ville skrive hva jeg mener om oppførsel, tankegang og figuren din Jølsen

Og anonym. Heller anonym og med oppførsel enn med åpent nick og udregelig spyflue til tider. Du er anonym du også vet du, sånn hvis du ikke husker det

Skulle like å vite om du var like spyflue i front av folk i rl

Lag dine egne idiotiske tråder og la normale, seriøse folk få lov å beholde sine

Burde ikke du vært i garderoben?

Skrevet

Burde ikke du vært i garderoben?

*ler* du mener de passer i garderoben de som forteller deg hvor upassende og idiotisk du fører deg?

Har du glemt det flåsete svaret du gav trådstarter på et helt greit spørsmål eller?

Hva kommer det av at du har sånn et stort behov for å spy ut den berømte ederen og galla di i hytt og pine da Jølsen? Er DU der du burde være mener du? Litt sånn stein i glasshus situasjon kanskje *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...