mirami Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Jeg tror jeg holder på å få en visdomstann. Ringte til tannlegen og skulle være obs hvis jeg fikk vondt i halsen eller i øret eller følte meg dårlig pga fare for betennelse. Nå har jeg faktisk vondt i halsen og i går følte jeg meg litt dårlig (bedre i dag), men det kjennes ut som jeg er "vanlig" forkjøla, så tenkte ikke over det, trodde tannlegen med vondt i halsen mente annerledes smerte enn ved forkjølelse. Men det kan jo tannlegen med vondt i halsen mente vanlig vondt i halsen og at jeg derfor bør ta en sjekk? Noen som vet? (problemet mitt er at jeg er midt i eksamen og ikke har tid, men det jeg hvertfall ikke har tid til er å få en betennelse så jeg blir helt slått ut.. må defor finne ut hva som tar minst tid!) 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Du burde absolutt komme deg til tannlegen og få dratt ut jævelen før det blir enda verre. Tror ikke du vinner mye på å sitte under eksamen med så mye smerter. Få dratt ut tanna hos tannlegen og få en god dose antibiotika. 0 Siter
Mirabell Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Da jeg fikk betennelse i en visdomstann, lignet det ikke på forkjølelses-vondt-i-halsen, men det var vondt rundt tannroten. Da fikk jeg penicillin-kur før tannen ble trukket. (Tannlegen ville ikke trekke tannen mens det var betent). Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men du kan sikkert vente til fredag, da merker du vel om det er en forkjølelse eller betennelse i tannen. Så kan du evt. få penicillinkur mot tannverken fredag, hvis det er betennelse. Og avtale time for trekking av tann etter eksamen. Lykke til, med både tann og eksamen! 0 Siter
fresja Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Tannlegen pleier ikke fjerne visdomsjeksler når de er betent, eller du har halsbetennelse eller annen sykdom. Men gå å få noe pensillin , så du får vekk betennelsen. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 6. november 2008 Skrevet 6. november 2008 Blir du hoven i halsen må du definitivt ta kontakt med tannlege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.