Gå til innhold

Stoler dere på magefølelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Hvis dere skal ta en viktig beslutning, og dere har dårlig magefølelse, velger dere å følge magefølelsen eller besutningen?

Jeg har sagt ja til en jobb som ga meg dårlig magefølelse, selv om det formelle var i orden. Er det ikke noe overnaturlig ved å følge magefølelsen? Kan den virkelig fortelle oss noe?

Hva slags erfaringer har dere?

Skrevet

Jeg går ofte for magefølelsen, eller hva man skal kalle det.

Skrevet

Jeg bruker magefølelsen/instinktet mitt. Kanskje er det andre som syns at denne beslutningen jeg så tar, ikke gir noen mening. Men det gjør den jo for meg, og det er meg alene som skal ta konsekvensen av den, når det gjelder å velge en jobb. Jeg bruker gjerne en dag eller to for å se om følelsen har endret seg, men hvis den ikke har... magens ord er lov:-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg har sagt nei til en jobb pga magefølelsen. Senere snakket jeg med noen som jobbet der som bekreftet det inntrykket jeg hadde fått en magefølelse av. Jeg pleier å prøve å ta en sterk magefølelse på alvor.

Skrevet

Jeg har ofte opplevd at magefølelsen er riktig, og prøver å lytte til den.

Gjest Jølsen-copycat
Skrevet

Jeg har ofte opplevd at magefølelsen er riktig, og prøver å lytte til den.

Stoler bare på magefølelsen hvis den sier SULT! :D

Gjest suppebolla
Skrevet

Jeg har også takket nei til en jobb pga. magefølelsen. Men jeg har også takket ja til en jobb som gav meg en god magefølelse. Og da viste det seg at magefølelsen virkelig ikke stemte...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Stoler bare på magefølelsen hvis den sier SULT! :D

Da stoler jeg _ihvertfall_ ikke på den :-)

Skrevet

Magefølelsen sier jo masse om både detaljer og helhetsinntrykk som vi ikke alltid klarer å identifisere. Den en viktig, men jeg vurderer den, og finner ut hvorfor jeg har slik og sånn magefølelse. Så da blir det en kombinasjon av hodet og magen som får bestemmer. Slik bruker jeg min magefølelse!

Skrevet

''Er det ikke noe overnaturlig ved å følge magefølelsen?''

Niks, det er bare noe vi (dustemikler) ikkje klarer å forstå oss på.

''Kan den virkelig fortelle oss noe?''

Den forteller oss (stort sett) sannheten, gjelder ikkje de uten antenner.

''Hva slags erfaringer har dere?''

Gode (og dårlige)!

Skrevet

Selvsagt stoler jeg på magefølelsen. Den sier fra når hjernen min har fanget opp signaler jeg ikke helt har greid å tolke enda.

Skrevet

Jeg tror magefølelsen i veldig mange sammenhenger har rett.

Jeg sa nei til en jobb en gang, da jeg følte at ting ikke stemte, selv om lønna var bedre enn den jeg hadde hatt, og oppgavene var interessante. Jeg hadde ikke jobb på det tidspunktet, og tok en sabla sjanse å si nei (det var ikke mange aktuelle ledige jobber det året).

Et par uker etter at jeg hadde sagt nei, ble jeg oppringt ev en annen arbeidsplass og spurt om jeg var interessert i jobb :-) Og den takket jeg ja til, og har blitt der siden!

Så det var riktig av meg den gangen å stole på magefølelsen!

Skrevet

Min erfaring er at magefølelsen absolutt er til å stole på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...