Miss Marple Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg er en kvinne i midten av 30-årene. Er overvektig, og ønsker å gå ned noen kilo. Formmessig kan jeg greit gå lange turer i sakte tempo, men så snart jeg prøver meg på trening med høy/moderat høy puls, får jeg en vanvittig hodepine. Først forsøkte jeg aerobictimer, uten hell. Der trodde jeg først hodepinen kom av den høye musikken (man er jo ikke tenåring lengre!), og ga andre treningsformer en sjanse. Har forsøkt tredemølle, ellipsemaskin, langrenn, svømming og kajakkpadling og det samme skjer hver gang: Dundrende hodepine etter få minutter. Det skjer uansett om jeg prøver intervalltrening eller jevn trening med moderat høy puls. Har prøvd å presse meg en del ganger, men det fører kun til intense migreneanfall der jeg spyr av smerte og omtrent ligger i koma i mange timer. Har undersøkt hodet hos nevrolog, og det er ingenting fysiologisk galt med hodet mitt. Hva gjør jeg? Jeg er "glad i mat" og er avhengig av å trene for å kunne gå ned i vekt. Langsomme, korte turer hjelper ikke særlig på forbrenningen min, og jeg har ikke mulighet til å gå en halvmarathon særlig ofte heller. Jeg har vanskelig for å gå ned i vekt; har forsøkt opplegg fra ernæringsfysiolog i 4 måneder sammenhengende uten å gå ned noe som helst- vanlige slankekurer har for mange kalorier til at jeg går ned uten hard trening ved siden av. Min BMI ligger rundt 30. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317982-sterk-hodepine-ved-hard-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hvis du er helt utrent så kan det godt hende den hodepinen gir seg når formen begynner å komme seg. Bare legg deg på et nivå under der en bryter ut og hold ut der og se om ikke terskelen flytter seg ettersom formen kommer. I mellomtiden kan jeg trøste deg med at hvis du har planlagt å jogge en løype, men ender med å gå den samme løypa isteden så er det ikke så store forskjellen i kaloriforbruk. De fleste har veldig godt utbytte av en times spasertur per dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317982-sterk-hodepine-ved-hard-trening/#findComment-2616866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Du må i alle fall ikke presse deg. Det finnes en harmløs tilstand som kalles treningshodepine, men den er ikke ledsaget av kvalme etc. Så hvis du spyr, er det grunn til å "ta et hint" om at kroppen din ikke er klar for hardtrening nå. Jeg har ikke noe annet råd enn en legesjekk, rolig oppvarming og at du ved å prøver deg fram med forsiktig opptrapping. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317982-sterk-hodepine-ved-hard-trening/#findComment-2618121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Hvis du er helt utrent så kan det godt hende den hodepinen gir seg når formen begynner å komme seg. Bare legg deg på et nivå under der en bryter ut og hold ut der og se om ikke terskelen flytter seg ettersom formen kommer. I mellomtiden kan jeg trøste deg med at hvis du har planlagt å jogge en løype, men ender med å gå den samme løypa isteden så er det ikke så store forskjellen i kaloriforbruk. De fleste har veldig godt utbytte av en times spasertur per dag. Det som er rart, er at jeg ikke hadde det slik i min forrige treningsperiode. Trente meg opp fra sofagris (= ikke kunne gå 500 meter uten å bli andpusten) og til å drive med bakkeløp for en del år siden. Kan aldri huske at jeg fikk hodepine etter noen av de uttallige treningstimene jeg hadde da, selv om jeg drev meg selv særdeles hardt. Bråstoppet med treninga i 2002, da jeg ble veldig psykisk syk. Har kun trent sporadisk etter det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317982-sterk-hodepine-ved-hard-trening/#findComment-2618324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.