AneM1365380603 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hehe, sant nok! Egentlig er jeg dritt lei av de..Er lit for mye spill i de.. Jeg ville heller hatt gipstak, det er fint :0) Men nå har jo jeg vokst opp med de platene ;0) Hmm.. Det er noe å tenke på når en legger nytt tak. Vi valgte til slutt vanlig takess, og det er jo et tak en ikke legger merke til. Jeg tipper tak er mye diskutert hos dere 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hmm.. Det er noe å tenke på når en legger nytt tak. Vi valgte til slutt vanlig takess, og det er jo et tak en ikke legger merke til. Jeg tipper tak er mye diskutert hos dere Hehe, nei vi diskuterer lite tak, eller plater generelt! *LOL* Men jeg tror jeg ser mye i taket...Hvertfall i kveld ;0) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hehe, nei vi diskuterer lite tak, eller plater generelt! *LOL* Men jeg tror jeg ser mye i taket...Hvertfall i kveld ;0) He he. Her snakker vi mye om gulv, tak, farver osv, men kanskje pga at vi er midt under oppussing ;o) Så jeg synes Geir sitt takvalg er veldig interessant. Han har en smak jeg liker ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hehe, nei vi diskuterer lite tak, eller plater generelt! *LOL* Men jeg tror jeg ser mye i taket...Hvertfall i kveld ;0) Huntonit Plankett er ett nydelig tak, og eg ser _mye_ i taket, har ingen taklamper heller. Eg har Plankett på to vegger i stua også, de platene var brune og såg helt forferdelig ut men nå har eg malt de med S-2505-Y30R eller noe i den duren så nå har veggene "roa" seg ned. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 He he. Her snakker vi mye om gulv, tak, farver osv, men kanskje pga at vi er midt under oppussing ;o) Så jeg synes Geir sitt takvalg er veldig interessant. Han har en smak jeg liker ) Det er moro å pusse opp! Da blir det snakk omplater, tapet ol. Vi er ferdige med oppussingen for noen år siden. Men har kjøkkenet igjen...Dyrt..Men gleder meg til den dagen det blir gjort :0) Hvilke rom pusser dere opp? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Huntonit Plankett er ett nydelig tak, og eg ser _mye_ i taket, har ingen taklamper heller. Eg har Plankett på to vegger i stua også, de platene var brune og såg helt forferdelig ut men nå har eg malt de med S-2505-Y30R eller noe i den duren så nå har veggene "roa" seg ned. Du måtte vel ha endel strøk da du malte de? Hehe, de suger godt maling! Jeg er nok bare litt lei av de..har vokst opp med de platene. Min far jobbet som sagt også med de :=) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Du måtte vel ha endel strøk da du malte de? Hehe, de suger godt maling! Jeg er nok bare litt lei av de..har vokst opp med de platene. Min far jobbet som sagt også med de :=) Hvis eg ikkje husker feil så gikk det med nesten 40 liter maling bare på stueveggene, to vegger med tapet også. 0 Siter
punkyB Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Det blir Eik benkeplater og innbyggingskomponenter i sort glass og stål, finner ikkje hvit Induksjonstopp akkurat. Ellers hadde eg nok gått for hvitt, om også steikeovnen var å få tak i i hvitt. Men det finnes ikkje tilgjengelig. http://www.beha.no/img/produkter/hvitevarer/stekeovner/01353ba-S647.jpg Er det fargene du har ellers som er på bildet også? Litt usikker på om det sorte vil matche benkeplaten - og siden det er stål på ovnen så kanskje jeg bytter mening om vasken ! :-) Men har du sort innredning så kan det bli kult med sort vask. Jeg synes ovnen du linker til ser stilig ut jeg - liker det bedre enn hvit. Men ellers finnes det da hvite ovner ? http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=63133 Toppen må vel ikke henge på? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Hvis eg ikkje husker feil så gikk det med nesten 40 liter maling bare på stueveggene, to vegger med tapet også. Ferdigmalte er tingen ;0) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ''Alle har et forhold til uttrykket hvitevarer. Grunnen til at det heter det, er selvsagt at komfyrene, kjøleskapene, oppvaskmaskinene og alle de andre kjøkkenmaskinene vi har opprinnelig var hvite. Slik var det i mange år, før hvitevarene begynte å få motefarger. En periode var de mosegrønne. Så var det en oransje æra. Nå har vi hatt en lengre blank periode med moderne kjøkken som oser av børstede stålfronter. – Stål og aluminium har absolutt sine tilhengere. Denne trenden har vart lenge og ingen trenger å føle seg utdatert om de beholder stålet en stund til. Men de som vil være absolutte trendledere på husholdningselektronikk må heretter kjøpe hvite hvitevarer. Det som blir ”hot” i morgen er gjerne det samme som var moderne for en mannsalder siden. Dette gjelder både bilindustrien og kjøkkenelektronikkbransjen. Hvitt karosseri blir en slager på 2008-modellene til Audi og BMW. Og vi får hvite hvitevarer på kjøkkenet. Men trender er ikke alltid entydige. Motesvingninger inneholder ofte en kontrast, et motstykke eller et alternativ. Slik blir det også på hvitevarefronten fremover, - for i tillegg kommer sort. 2008 blir altså det store ”black-and-white” året, tror hun.'' http://www.boligfakta.no/content.asp?contentid=6676 Hehe, det måtte bare komme - hvitevarer på full fart inn igjen. Når man ikke lenger får hvite hvitevarer på Ikea, skjønner man de snart er på retur. Nå er det jo også moderne med helt hvite kjøkken, og der kan jeg godt forstå det passer med hvite hvitevarer. Men i et mørkere kjøkken, evt. med mye treverk...? Neppe. Vi har hverken eller - det meste er innebygd - helgardering! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Og vi *rekker opp en hånd* Hvitevarer skal vare til de går i stykker, ikke til de er umoderne! miljøsnusfornuftig hilsen Hehe, inntil for få år siden hadde jeg en rød komfyr - kjøpt brukt en gang, fra forrige gang det var moderne (en liten mannsalder siden)! Kanskje jeg skulle beholdt den helt til den ble in igjen? Bare synd platene var så utrolig trege etterhvert - og komfyren lekket som en sil. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Ifølge reklamen så er Fragranitt 80% granitt og 20% akryl. Skal videre være lettstellt, varmebestandig og ripefast. Tviler ikke på at materialet er sterkt, men jeg så for meg en del knusing av glass etc. Dessuten er stein litt porøst og vart for slag - dumper du en tung stekpanne i vasken, vil jeg tro det kan gå skår/bli sår i steinen. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Ja, eg og syns den er flott. Steikeovnen og platetoppen er/blir sorte. Da ville jeg definitivt gått for sort kum. Har hatt det selv ett sted jeg bodde, det var kjempefint. Da var benkeplaten også i sort. Hvilke farger har du på resten av kjøkkenet? Går ut fra at du ikke skal fylle alle ledige plasser med blomster, gardiner, broderier og pynt? 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Tviler ikke på at materialet er sterkt, men jeg så for meg en del knusing av glass etc. Dessuten er stein litt porøst og vart for slag - dumper du en tung stekpanne i vasken, vil jeg tro det kan gå skår/bli sår i steinen. Jeg har hatt slik kum - den tålte hva som helst. Det var heller slik at den var såpass hard at glassene lettere kunne ta kvelden. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hehe, det måtte bare komme - hvitevarer på full fart inn igjen. Når man ikke lenger får hvite hvitevarer på Ikea, skjønner man de snart er på retur. Nå er det jo også moderne med helt hvite kjøkken, og der kan jeg godt forstå det passer med hvite hvitevarer. Men i et mørkere kjøkken, evt. med mye treverk...? Neppe. Vi har hverken eller - det meste er innebygd - helgardering! Jeg har bare hvite hvitevarer jeg :-) I eikekjøkkenet mitt fra søttitallet :-) Det ser bedre ut enn det høres ut heldigvis :-) Og nå så jeg at Ikea hadde fått inn en innredning som lignet veldig på den jeg har fra gamle dager. Jeg har skiftet gulv og fliser og pusset opp veggene, men resten er som det alltid har vært og det ser ikke så verst ut sies det. Jeg får ta det store løftet en dag jeg vinner i lotto...... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg har hatt slik kum - den tålte hva som helst. Det var heller slik at den var såpass hard at glassene lettere kunne ta kvelden. Ok! Men knusing av glass var også min største bekymring (kfr. svaret mitt): ''Tviler ikke på at materialet er sterkt, men jeg så for meg en del knusing av glass etc.'' 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Hehe, inntil for få år siden hadde jeg en rød komfyr - kjøpt brukt en gang, fra forrige gang det var moderne (en liten mannsalder siden)! Kanskje jeg skulle beholdt den helt til den ble in igjen? Bare synd platene var så utrolig trege etterhvert - og komfyren lekket som en sil. Vi hadde rød Electrolux-komfyr da jeg var liten. ) Endte opp som en rusthaug i løpet av få år. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Jeg har bare hvite hvitevarer jeg :-) I eikekjøkkenet mitt fra søttitallet :-) Det ser bedre ut enn det høres ut heldigvis :-) Og nå så jeg at Ikea hadde fått inn en innredning som lignet veldig på den jeg har fra gamle dager. Jeg har skiftet gulv og fliser og pusset opp veggene, men resten er som det alltid har vært og det ser ikke så verst ut sies det. Jeg får ta det store løftet en dag jeg vinner i lotto...... Du skal ikke kimse av skikkelig eikekjøkken! Når det blir in igjen blir det antakelig knalldyrt, skulle i hvertfall tro det er mye rimeligere å produsere moderne høyglanslaminater enn skikkelig heltre eik. Har selv et moderne kjøkken, men største forskjellen er tross alt det funksjonelle - sånn sett er kjøkkenet mitt uslåelig . Det visuelle kommer i annen rekke. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Vi hadde rød Electrolux-komfyr da jeg var liten. ) Endte opp som en rusthaug i løpet av få år. Hehe, som også sagt annet sted i tråden hadde jeg selv rød komfyr (tidlig åttitalls?) inntil for ganske få år siden. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Du skal ikke kimse av skikkelig eikekjøkken! Når det blir in igjen blir det antakelig knalldyrt, skulle i hvertfall tro det er mye rimeligere å produsere moderne høyglanslaminater enn skikkelig heltre eik. Har selv et moderne kjøkken, men største forskjellen er tross alt det funksjonelle - sånn sett er kjøkkenet mitt uslåelig . Det visuelle kommer i annen rekke. Heldigvis er mitt med helt slette overflater - ikke noe krimskrams. Dermed ser det veldig moderne ut i dag også etter at det fikk en liten ansiktsløftning og ble kvitt de brunblomstrete flisene og det grønne tapetet..... Veldig fascinert over at det en gang ser ut til å ha vært in med brune blomster... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.