Gå til innhold

Kjøkken, valgets kval

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare henger meg på det pekkaline sier om kran: Hvis du ikke har vaskerom med stor utslagsvask, så er dette med å fylle vannbøtte/stor flaske et poeng. Samtidig - jo høyere fall på vannet ned i vasken, så mer søl/sprut.

Anbefaler deg forresten sterkt å legge inn matavfallskvern når du først pusser opp.

Vi vurderte en liten stund matavfallskvern da vi fikk nytt kjøkken.

Men slo det fra oss av miljøgrunner, faktisk. Les evt. mer her:

http://www.sft.no/artikkel____32715.aspx

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• AneM1365380603

13

• Lillemus

10

• pekkaline

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det hørtes dødelig lekker ut! Men du - hadde dere ikke faglært elektriker? Det der er sånn litt under nybegynnerfeil med den dimmeren.

Ja, du er hjertelig velkommen til å se selv! :-)

Faglært var'n, den elektrikkeren. Problemet deres var nok at de feilberegnet tiden de skulle bruke hos oss, så plutselig hadde jeg 3 elektrikkere som raste rundt i huset _etter_ at vi hadde flyttet inn. De skulle vært ferdige i god tid _før_ vi flyttet inn.

De må gjøre det om, da, vi venter bare på å få ferdig en annen detalj først, slik at flere ting kan gjøres samtidig.

Skrevet

Ja, på hytta har vi jo alt nytt, og det synes vi jo er utrolig deilig:-) Men vi gruer jo litt for at det sikkert blir fortere ut også, men den tid den sorg....:-)

Når jeg (vi) etterhvert skal rehabilitere hytta skal jeg (vi) kjøpe alt brukt, har jeg tenkt, ved hjelp av gode gamle Finn!

Men får se hvordan det går, da.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Neida, må bare få erte deg litt; du ble en smule "forhistorisk" med ditt bastante utsagn om de hvite hvitevarene!

Jeg synes mange kjøkken er kjempefine, jeg, selv om de ikke nødvendigvis er slik jeg selv ville hatt dem hos meg. Jeg er dog mest begeistret for hvitevarer i andre farger enn hvitt, det har jeg nok fått litt avsmak for. Rent stål, derimot, kunne jeg ikke tenke meg uansett hvor stilig jeg synes det er, det blir jo så fort fingermerker på dem at det ikke er gøy.

Viktigste er at man trives på sitt eget kjøkken, og at man har gjort et eget valg. :-)

Hos meg går alt på kjøkkenet i gråtoner fra helt mørkt til veldig lyst, så er innredningen i eik og da passer det ikke så verst med hvite hvitevarer. Men skulle jeg begynt helt på nytt med et tomt rom så ville det nok sett radiaklt annerledes ut enn det gjør ja. *ønsketenke*

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Ja, du er hjertelig velkommen til å se selv! :-)

Faglært var'n, den elektrikkeren. Problemet deres var nok at de feilberegnet tiden de skulle bruke hos oss, så plutselig hadde jeg 3 elektrikkere som raste rundt i huset _etter_ at vi hadde flyttet inn. De skulle vært ferdige i god tid _før_ vi flyttet inn.

De må gjøre det om, da, vi venter bare på å få ferdig en annen detalj først, slik at flere ting kan gjøres samtidig.

Aha - da gikk det nok litt ball i hatt ja. Er ikke så vanlig med dimmer på benkebelysningen og det finnes en del elektrikere som mener at det er lurt å ha bryter på stikkene på benken sånn at ikke kaffetrakteren blir stående på og ta fyr.

Kanskje vi skal komme innom når vi en vakker dag og sjekke kjøkkenet ja - og se an denne GR kosten :-)

Skrevet

Vi vurderte en liten stund matavfallskvern da vi fikk nytt kjøkken.

Men slo det fra oss av miljøgrunner, faktisk. Les evt. mer her:

http://www.sft.no/artikkel____32715.aspx

Nei, i dag er ikke avløssystemet/renseanleggene i stand til å håndtere avfallet om alle hadde kvern. Men litt matavfall i kloakken er visst bra, det "rensker" opp og hindrer bl.a. algeoppblomstring.

Og i framtida, når ting blir bygget ut/skiftet ut/oppjustert, så tror jeg at vi godt kan ha kvern. Det er jo ultrakjekt!

Skrevet

Aha - da gikk det nok litt ball i hatt ja. Er ikke så vanlig med dimmer på benkebelysningen og det finnes en del elektrikere som mener at det er lurt å ha bryter på stikkene på benken sånn at ikke kaffetrakteren blir stående på og ta fyr.

Kanskje vi skal komme innom når vi en vakker dag og sjekke kjøkkenet ja - og se an denne GR kosten :-)

''Kanskje vi skal komme innom når vi en vakker dag og sjekke kjøkkenet ja - og se an denne GR kosten :-)''

Det var en aldeles strålende idè, ja! Jeg lover å stenge alle karbene inne i skapet, og bare jage proteinene rundt i huset.

:-)

Skrevet

Ut fra andre tråder her på DOL, så tror jeg IKKE vi konkluderer med at Lillemus er trendsettende i sin tankegang. Det er kun tilfeldig om så skjer.

;-)

''Ut fra andre tråder her på DOL, så tror jeg IKKE vi konkluderer med at Lillemus er trendsettende i sin tankegang. Det er kun tilfeldig om så skjer.''

Høh. Du har nok helt rett. :o) Ordene "Lillemus" og "trendsettende" har til dags dato ikke forekommet i samme setning, du er den første! Og jeg liker det sånn, har ingen interesse av å være trendsettende. :o)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Kanskje vi skal komme innom når vi en vakker dag og sjekke kjøkkenet ja - og se an denne GR kosten :-)''

Det var en aldeles strålende idè, ja! Jeg lover å stenge alle karbene inne i skapet, og bare jage proteinene rundt i huset.

Proteinene - interessante betegnelser på familien ;-)))

Skrevet

Hos meg går alt på kjøkkenet i gråtoner fra helt mørkt til veldig lyst, så er innredningen i eik og da passer det ikke så verst med hvite hvitevarer. Men skulle jeg begynt helt på nytt med et tomt rom så ville det nok sett radiaklt annerledes ut enn det gjør ja. *ønsketenke*

Eik var helt uaktuelt da vi pusset opp kjøkken for noen år siden, men de siste årene har jeg fått mer og mer sansen for det. Synes det er blitt rent stilig, og ikke minst - det er holdbart!

Furukjøkken er pent nok, det, men det blir jo så fort stygt i og med det myke treslaget. Og "plastikk" var ikke aktuelt for oss dengang (heller). Dermed havnet vi ut med bjørk, vi ville ha et hardt treslag.

Ting må til en viss grad henge sammen, ja, i fargene.

Skrevet

Proteinene - interessante betegnelser på familien ;-)))

*knegg*

Du vil ikke tro det før du får se det...!

Skrevet

''Ut fra andre tråder her på DOL, så tror jeg IKKE vi konkluderer med at Lillemus er trendsettende i sin tankegang. Det er kun tilfeldig om så skjer.''

Høh. Du har nok helt rett. :o) Ordene "Lillemus" og "trendsettende" har til dags dato ikke forekommet i samme setning, du er den første! Og jeg liker det sånn, har ingen interesse av å være trendsettende. :o)

'' Og jeg liker det sånn, har ingen interesse av å være trendsettende. :o)''

Der er vi i alle fall like.

Jeg er merke- og moteblind, i motsetning til min wanna-be-snobb av en venninne. Det råker imidlertid til at jeg kjøper noe som _er_ hot, ikke fordi det er hot, men fordi jeg liker det. Og hun blir jo helt "WOW", mens jeg står litt uforstående tilbake og lurer på om jeg har gått på en real smell. He-he.

Skrevet

Når jeg (vi) etterhvert skal rehabilitere hytta skal jeg (vi) kjøpe alt brukt, har jeg tenkt, ved hjelp av gode gamle Finn!

Men får se hvordan det går, da.

Imponerende:-) Selv ikke selveste Fru Finn gjorde det:-)

Bortsett fra to ting: En billedrørs-TV til kr 300 samt TV-bordet den står på;-)

Skrevet

Imponerende:-) Selv ikke selveste Fru Finn gjorde det:-)

Bortsett fra to ting: En billedrørs-TV til kr 300 samt TV-bordet den står på;-)

Gjenstår å se hva jeg finner, da :-).

Men synes det passer best med litt gamle ting der. Har _ikke_ noe ønske om brukte Ikea- og Skeidarmøbler (sånn hovedsaklig).

Skrevet

Gjenstår å se hva jeg finner, da :-).

Men synes det passer best med litt gamle ting der. Har _ikke_ noe ønske om brukte Ikea- og Skeidarmøbler (sånn hovedsaklig).

Ja, det kommer jo helt an på hytta sin stil. Vi har mer sånn funkislignende hytte, så da var mer moderne møbler passende.

Skrevet

Akkurat nå er det stua, og den er snart ferdig :o) Det har vært et prosjekt som har tatt så lang tid pga at alt er revet ned og bygget opp igjen. Det elektriske er også fornyet.

Akkurat nå forstår jeg ikke hvordan det gikk an å ta samme prosessen på kjøkkenet på 14 dager.

Det er en stor jobb ja...Hvertfall når man river og tar alt..

Men det blir sikkert kjempe fint! Deilig å sette seg ned når alt er ferdig! Lykke til videre :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...