Gå til innhold

Mat som gjør deg glad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fenålår, hjemmelaga potetsalat av nypoteter med rømmedressing og gressløk og flatbrød med smør. Skal helst være sommer da, og varmt terassevær for at settingen skal være fullkommen:-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Har du ikke heller noe å anbefale til regntunge høstkvelder da ;-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg blir glad av ketogent kosthold jeg. Blir mer energisk og mindre stresset.

Men skal jeg plukke ut et favorittmåltid så må det bli et stykke perfekt mørnet indrefilet, medium stekt. Servert med stekt sopp, crispisalat, sjalottløk, dulcitatomater og avocado moset sammen med hvitløk og litt majones.

Med ett glass rødvin ved siden av og stearinlys tent på bordet.

Skrevet

Men skal jeg plukke ut et favorittmåltid så må det bli et stykke perfekt mørnet indrefilet, medium stekt. Servert med stekt sopp, crispisalat, sjalottløk, dulcitatomater og avocado moset sammen med hvitløk og litt majones.

Jeg blir rolig av avocado.

Skrevet

Har du ikke heller noe å anbefale til regntunge høstkvelder da ;-)

Bacalao!

Skrevet

Bacalao

Bacalao er best, hvordan kunne jeg sette fenalår før bacalao (rister på hodet)

Skrevet

Moules Frites Roquefort og rosevin, på stranden i St.Aygulf på den franske riviera! DA storkoser jeg meg!

Skrevet

Moules Frites Roquefort og rosevin, på stranden i St.Aygulf på den franske riviera! DA storkoser jeg meg!

mmm, høres lekkert ut

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Trenger ikke maten engang jeg - koser meg bare jeg får et lite stykke riviera :-)

Skrevet

Min kjære bakte brød i dag og hans hjemmebakte grovbrød, varmt med nugatti på og et stort glass kald melk gjorde meg lykkelig. :o)

Skrevet

Min kjære bakte brød i dag og hans hjemmebakte grovbrød, varmt med nugatti på og et stort glass kald melk gjorde meg lykkelig. :o)

La meg legge til at menn som baker brød er gull verdt, jeg er så heldig å ha en sånn en selv:-)

Skrevet

ketogent kosthold, hm, det må jeg sjekke ut på nettet, er det noe med mye proteiner og lite karbos? åh, er så vanskelig å holde seg til proteinrik og variert kost når man er på studielån...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

ketogent kosthold, hm, det må jeg sjekke ut på nettet, er det noe med mye proteiner og lite karbos? åh, er så vanskelig å holde seg til proteinrik og variert kost når man er på studielån...

Det er ekstremist kosthold. Ikke noe å satse på med mindre man har veldig tungtveiende grunner for det, bokstavelig talt :-)

Men proteinrikt ellers er ikke så dyrt da. Nakkekoteletter koster 39 kroner kiloen på rema og kjøttdeig 24,90 for 400 gram. For ikke å snakke om masse godt i fiskedisken som heller ikke trenger bli dyrt. Også får du atten egg for under tredve kroner. Og bacon til 70,- kiloen hvis du kan leve med å spise med svor på - eller så kan du jo skjære av svoren selv.

Når jeg handler er det gjerne grønnsakene som er de dyre tingene for der er jeg veldig kresen. :-)

Skrevet

Det er ekstremist kosthold. Ikke noe å satse på med mindre man har veldig tungtveiende grunner for det, bokstavelig talt :-)

Men proteinrikt ellers er ikke så dyrt da. Nakkekoteletter koster 39 kroner kiloen på rema og kjøttdeig 24,90 for 400 gram. For ikke å snakke om masse godt i fiskedisken som heller ikke trenger bli dyrt. Også får du atten egg for under tredve kroner. Og bacon til 70,- kiloen hvis du kan leve med å spise med svor på - eller så kan du jo skjære av svoren selv.

Når jeg handler er det gjerne grønnsakene som er de dyre tingene for der er jeg veldig kresen. :-)

Det ser jo overkommelig ut det da, prismessig, men mener du det er usundt å kjøre på med den type kosthold hvis man f eks skal fem seks kilo ned? Kan man ikke bare slenge inn et par potteter og gå ned i vekt likevel da:-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det ser jo overkommelig ut det da, prismessig, men mener du det er usundt å kjøre på med den type kosthold hvis man f eks skal fem seks kilo ned? Kan man ikke bare slenge inn et par potteter og gå ned i vekt likevel da:-)

Klart du kan - er bare å holde et lavt kaloriinntak så skal det gå greit det.

men du må uansett spise det kroppen din trenger av næringsstoffer da - den kan faktisk ikke leve særlig bra på poteter alene.

Hvis du synes det er vanskelig å holde kaloriinntaket lavt nok til å gå ned i vekt så er det mange som synes det går lettere med mer protein i maten siden det metter mer per kalori.

Menn ekstremistmat ala det jeg spiser er definitivt ikke noe for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...