henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Fenålår, hjemmelaga potetsalat av nypoteter med rømmedressing og gressløk og flatbrød med smør. Skal helst være sommer da, og varmt terassevær for at settingen skal være fullkommen:-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Med tilbehør? http://www.mirassou.com/wines/riesling.asp 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Har du ikke heller noe å anbefale til regntunge høstkvelder da ;-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Jeg blir glad av ketogent kosthold jeg. Blir mer energisk og mindre stresset. Men skal jeg plukke ut et favorittmåltid så må det bli et stykke perfekt mørnet indrefilet, medium stekt. Servert med stekt sopp, crispisalat, sjalottløk, dulcitatomater og avocado moset sammen med hvitløk og litt majones. Med ett glass rødvin ved siden av og stearinlys tent på bordet. 0 Siter
cathlin Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Jeg blir glad av ketogent kosthold jeg. Blir mer energisk og mindre stresset. Men skal jeg plukke ut et favorittmåltid så må det bli et stykke perfekt mørnet indrefilet, medium stekt. Servert med stekt sopp, crispisalat, sjalottløk, dulcitatomater og avocado moset sammen med hvitløk og litt majones. Med ett glass rødvin ved siden av og stearinlys tent på bordet. Jeg blir rolig av avocado. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Har du ikke heller noe å anbefale til regntunge høstkvelder da ;-) Bacalao! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Bacalao Bacalao er best, hvordan kunne jeg sette fenalår før bacalao (rister på hodet) 0 Siter
nedtelling Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Moules Frites Roquefort og rosevin, på stranden i St.Aygulf på den franske riviera! DA storkoser jeg meg! 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Moules Frites Roquefort og rosevin, på stranden i St.Aygulf på den franske riviera! DA storkoser jeg meg! mmm, høres lekkert ut 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Moules Frites Roquefort og rosevin, på stranden i St.Aygulf på den franske riviera! DA storkoser jeg meg! Trenger ikke maten engang jeg - koser meg bare jeg får et lite stykke riviera :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2008 Skrevet 9. november 2008 Min kjære bakte brød i dag og hans hjemmebakte grovbrød, varmt med nugatti på og et stort glass kald melk gjorde meg lykkelig. ) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Skrevet 9. november 2008 Min kjære bakte brød i dag og hans hjemmebakte grovbrød, varmt med nugatti på og et stort glass kald melk gjorde meg lykkelig. ) La meg legge til at menn som baker brød er gull verdt, jeg er så heldig å ha en sånn en selv:-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Jeg blir glad av ketogent kosthold jeg. Blir mer energisk og mindre stresset. Men skal jeg plukke ut et favorittmåltid så må det bli et stykke perfekt mørnet indrefilet, medium stekt. Servert med stekt sopp, crispisalat, sjalottløk, dulcitatomater og avocado moset sammen med hvitløk og litt majones. Med ett glass rødvin ved siden av og stearinlys tent på bordet. ketogent kosthold, hm, det må jeg sjekke ut på nettet, er det noe med mye proteiner og lite karbos? åh, er så vanskelig å holde seg til proteinrik og variert kost når man er på studielån... 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 ketogent kosthold, hm, det må jeg sjekke ut på nettet, er det noe med mye proteiner og lite karbos? åh, er så vanskelig å holde seg til proteinrik og variert kost når man er på studielån... Det er ekstremist kosthold. Ikke noe å satse på med mindre man har veldig tungtveiende grunner for det, bokstavelig talt :-) Men proteinrikt ellers er ikke så dyrt da. Nakkekoteletter koster 39 kroner kiloen på rema og kjøttdeig 24,90 for 400 gram. For ikke å snakke om masse godt i fiskedisken som heller ikke trenger bli dyrt. Også får du atten egg for under tredve kroner. Og bacon til 70,- kiloen hvis du kan leve med å spise med svor på - eller så kan du jo skjære av svoren selv. Når jeg handler er det gjerne grønnsakene som er de dyre tingene for der er jeg veldig kresen. :-) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Skrevet 10. november 2008 Det er ekstremist kosthold. Ikke noe å satse på med mindre man har veldig tungtveiende grunner for det, bokstavelig talt :-) Men proteinrikt ellers er ikke så dyrt da. Nakkekoteletter koster 39 kroner kiloen på rema og kjøttdeig 24,90 for 400 gram. For ikke å snakke om masse godt i fiskedisken som heller ikke trenger bli dyrt. Også får du atten egg for under tredve kroner. Og bacon til 70,- kiloen hvis du kan leve med å spise med svor på - eller så kan du jo skjære av svoren selv. Når jeg handler er det gjerne grønnsakene som er de dyre tingene for der er jeg veldig kresen. :-) Det ser jo overkommelig ut det da, prismessig, men mener du det er usundt å kjøre på med den type kosthold hvis man f eks skal fem seks kilo ned? Kan man ikke bare slenge inn et par potteter og gå ned i vekt likevel da:-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Det ser jo overkommelig ut det da, prismessig, men mener du det er usundt å kjøre på med den type kosthold hvis man f eks skal fem seks kilo ned? Kan man ikke bare slenge inn et par potteter og gå ned i vekt likevel da:-) Klart du kan - er bare å holde et lavt kaloriinntak så skal det gå greit det. men du må uansett spise det kroppen din trenger av næringsstoffer da - den kan faktisk ikke leve særlig bra på poteter alene. Hvis du synes det er vanskelig å holde kaloriinntaket lavt nok til å gå ned i vekt så er det mange som synes det går lettere med mer protein i maten siden det metter mer per kalori. Menn ekstremistmat ala det jeg spiser er definitivt ikke noe for deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.