Gå til innhold

Sysaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en stoppesopp?

Det har ikke jeg, og mormor på 88 år er sjokkert.;-)

Har du salmakerutstyr?

Det har ikke jeg... Mormor synes det skulle vært praktisk, om en sko blir ødelagt...?!

Hva har du av sysaker, hva ønsker du deg, og hva kan du fint klare deg uten?

Skrevet

Et miniatyrsett med synåler i noen forskjellige størrelser, og en tråsnelle i svart og en i hvitt. Blir aldri brukt:-)

Skrevet

''Har du en stoppesopp?''

JA! :-) Ganske kjekt.

''Har du salmakerutstyr?''

Husbonden tror jeg har noen greier. Ganske kjekt når man må fikse på båtkalesje og slikt.

''Hva har du av sysaker, hva ønsker du deg, og hva kan du fint klare deg uten?''

Jeg har symaskin - brukes ikke ofte, men kjekt å ha. Jeg har ymse nåler, synåler, stoppenåler, brodernåler, knappenåler. Jeg har ymse trådsneller. Fingerbøl er fint å ha. Og saks som er for stoff og tydelig merket med dette slik at ingen i huset bruker den på papir. Så har jeg brodersaks og hardangersømsaks. Jeg har målebånd.

Mulig jeg har noe mer som jeg ikke kommer på.

Det jeg ønsker meg er en sånn til å sprette opp sømmer med, for den jeg hadde finner jeg ikke igjen.

Jeg kan klare meg uten det meste av det ovennevnte, men nål og tråd er helt uunnværlig, da.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har et syskrin med diverse i. Mest nål og tråd, men også endel knapper. Jeg er ikke noe syerske, for å si det mildt :(

Skrevet

stoppesopp? Og det er?

Her kjenner man ikke sin André Bjerke, skjønner jeg! :-)

Denne sopp til strømpestopp

er nok ingen riktig sopp,

men en rødmalt liten propp

som i strømpen stoppes opp.

er en strømpestoppesopp.

Gjest høstløv
Skrevet

"Har du en stoppesopp?"

Det har jeg ikke, for når det har gått hull på sokkene, så er de utslitte og blir kastet.

"Har du salmakerutstyr?"

Nei, enten kaster jeg skoene, når de trenger til reparasjon, eller så sender jeg de til skomakeren.

"Hva har du av sysaker, hva ønsker du deg, og hva kan du fint klare deg uten?"

Jeg har alt mulig av sysaker, syskrin med variert innhold og symaskin, sysaker, kan jeg ikke klare meg uten.

Skrevet

Her kjenner man ikke sin André Bjerke, skjønner jeg! :-)

er nok ingen riktig sopp,

men en rødmalt liten propp

som i strømpen stoppes opp.

er en strømpestoppesopp.

*s*

Skrevet

JA! :-) Ganske kjekt.

Husbonden tror jeg har noen greier. Ganske kjekt når man må fikse på båtkalesje og slikt.

''Hva har du av sysaker, hva ønsker du deg, og hva kan du fint klare deg uten?''

Jeg har symaskin - brukes ikke ofte, men kjekt å ha. Jeg har ymse nåler, synåler, stoppenåler, brodernåler, knappenåler. Jeg har ymse trådsneller. Fingerbøl er fint å ha. Og saks som er for stoff og tydelig merket med dette slik at ingen i huset bruker den på papir. Så har jeg brodersaks og hardangersømsaks. Jeg har målebånd.

Mulig jeg har noe mer som jeg ikke kommer på.

Det jeg ønsker meg er en sånn til å sprette opp sømmer med, for den jeg hadde finner jeg ikke igjen.

Jeg kan klare meg uten det meste av det ovennevnte, men nål og tråd er helt uunnværlig, da.

...og så har jeg selvsagt nålepute:-)

Skrevet

Stoppesopp har jeg ikke, men jeg har en strikkelise! :o)

Salmakerutstyr? Hva tror du? *Hehe* Jeg har da reparert noen stigbøyleremmer i min tid - så ja, det har jeg.

Har ellers symaskin og en god del sysaker.

Skrevet

Stoppesopp har jeg ikke, men jeg har en strikkelise! :o)

Salmakerutstyr? Hva tror du? *Hehe* Jeg har da reparert noen stigbøyleremmer i min tid - så ja, det har jeg.

Har ellers symaskin og en god del sysaker.

Hva er strikkelise, igjen?

Skrevet

Aner ikke hva det er engang!

Nei!

Har en svart trådnelle en plass, og noen synåler! Før hadde jeg et syltetøyglass med diverse, det lånte jeg bort til naboen og savnet det ikke på 5 år, da var det borte.

Lånte en symaskin i fjor, jeg fikk ikke engang til å tre den, så der og da la jeg opp hele sykarrieren, ble dritirritert!

Jeg tok jo symaskinsertifikatet i flere trinn engang, noe sier meg at jeg aldri i verden hadde klart det i dag...

Klarer meg fint uten noe som helst sy utstyr, det blir ikke brukt allikevel!

Skrevet

Eg har syskrin og rokk!

Arvegods til pynt, eller i jevnt bruk?

Skrevet

Jeg har et fullt syskrin med alt mulig rart i og en gammel sveive-symaskin.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226260410' post='4010479]

Arvegods til pynt, eller i jevnt bruk?

Det er nok arvegods ja, til pynt bak vaskemaskina.

Skrevet

Det er nok arvegods ja, til pynt bak vaskemaskina.

Bak vaskemaskina? Ikke rart det er fullt og trangt hos deg! Hiv ut det du ikke bruker, og gå for en ordentlig dass, istedet for et pissoar! ;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226261288' post='4010496]

Bak vaskemaskina? Ikke rart det er fullt og trangt hos deg! Hiv ut det du ikke bruker, og gå for en ordentlig dass, istedet for et pissoar! ;-)

LOL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...