Gå til innhold

Etablering av bedrift(org.nr)

Anbefalte innlegg

Gjest uff ellemann
Skrevet

Jeg holder på å starte lage en hjemmeside for en liten virksomhet jeg holder på med, og for å kunne lage en ".no"-domene så trenger man et organisasjonsnummer.

Så vidt jeg vet så må man gjennom brønnøysundregisteret for å få et org.nr, men koster denne prosessen noe? Noen som kjenner til fremgangsmåten for å etablere en liten bedrift i det registeret?

Skrevet

Hmmm, en stund siden jeg gjorde dette nå, men mener jeg betalte rundt 500,- eller noe slikt...

Skrevet

Eg har ett lite selskap registrert i Brønnøysundregisteret, det er ett "enkeltmannsforetak" nå er det ei stund siden eg starta selskapet.

Saken er den at eg ikkje husker så mye fra den registreringen, måtte fylle ut endel skjema (selvfølgelig) men fikk hjelp av regnskapsføreren min, det kosta nesten ingenting (mulig det var gratis).

Ring og spør.

Skrevet

Enkeltmannsforetak koster ikke noe å registrere, og er enkelt å fylle ut på brreg.no.

Organisasjonsnummer får du i løpet av en ukes tid.

Gjest Rolf Golf
Skrevet

Hmmm, en stund siden jeg gjorde dette nå, men mener jeg betalte rundt 500,- eller noe slikt...

Må man fylle ut revisor etc som man blir bedt om i søknadsskjema - tenker da primært på hvis man kun er ute etter et org.nr for å etablere en .NO-side!?!

Gjest høstløv
Skrevet

Må man fylle ut revisor etc som man blir bedt om i søknadsskjema - tenker da primært på hvis man kun er ute etter et org.nr for å etablere en .NO-side!?!

Nei, det er ikke nødvendig for et ENK - enkeltmannsforetak.

Det er først krav til revisor, hvis foretaket har mer enn 5 mill i omsetning pr år.

Skrevet

Nei. Du trenger ingen revisor om du har et enmannsforetak i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...