Gå til innhold

Var det noe som ikkje var bedre før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kalde krigen var ikke bedre før.

Bilstandardene var deinitivt ikke bedre før. Eller IT verktøyene.....

Nei, det har du helt rett i den kalde krigen var verre før, merkelig det i grunn nå når vi har hatt to klingalne statsledere i flere år Bush & Putin.

Skrevet

Jeg synes det meste er bedre nå, jeg. Vi har kortere arbeidsdager, lengre ferier, bedre levestandard, høyere utdanning, bedre helsetjenester, barnehageplasser nok til de aller fleste, bedre teknologi, i det hele tatt. Vi kan være lenge hjemme når vi får barn og likevel få penger inn på kontoen. Tre måneder var alt moren min fikk av tid sammen med meg. Jeg vil si vi har det bra. Hvis synes mange i dag er sutrete og bortskjemte.

Men ozonlaget var nok klart bedre ja, og sikkert endel andre ting.

Kunsten var bedre før!

Eller..?

Skrevet

Men du vet da vel at alt var mye bedre under krigen!!

Det var vel ifølge Ole Paus?

Skrevet

Evnen min til å velge mannfolk. Definitivt ikke bedre før. Men du tenkte på noe mer allmenngyldig kanskje:o)

Neida, det er helt greit det.

Det bare beviser at ordtaket "trening gjør mester" fortsatt har livets rett.

Skrevet

Menneskesynet.

Eg kan ikkje umiddelbart si meg enig i det...

Kan du utdype det litt?

Hvem sitt menneskesyn?

Skrevet

''mens fks. Ozonlaget var helt klart bedre før!''

Det kommer an på hvordan du definerer "før" for hvis man går noen milliarder år tilbake i tid,, så var det dårlig med ozonlag, og man kan si at det er bedre nå.

Ellers. Den latten jeg prøvde å lage da jeg var 15 er mye dårligere en den jeg lager nå, generelt sett kaffe var ikke bedre før.

Skrevet

Syklene er bedre nå enn før! De veide jo et tonn før, og ikke noe gir....

Helt enig. Men de nye syklene mangler sjelen og slitestyrken som de gamle "tanks-syklene" har og hadde. Så jeg vil si at det er både bedre og dårligere på et vis. De er i et likevektsforhold.

Skrevet

''mens fks. Ozonlaget var helt klart bedre før!''

Det kommer an på hvordan du definerer "før" for hvis man går noen milliarder år tilbake i tid,, så var det dårlig med ozonlag, og man kan si at det er bedre nå.

Ellers. Den latten jeg prøvde å lage da jeg var 15 er mye dårligere en den jeg lager nå, generelt sett kaffe var ikke bedre før.

Når eg sier "før" så tenker eg først og fremst på den perioden eg har opplevd sjøl, eler kanskje før og etter den Industrielle Revolusjon.

Når en går så lang tilbake som du gjør, så var ihvertfall dinosaurusene bedre før.

Ps! Eg drikker ikkje kaffi, så det har eg ingen formening om.

Skrevet

Her går jeg i motsatt retning.

Helsa mi var mye bedre før.

Det var mi og, dessuten var eg penere før.

Skrevet

Når eg sier "før" så tenker eg først og fremst på den perioden eg har opplevd sjøl, eler kanskje før og etter den Industrielle Revolusjon.

Når en går så lang tilbake som du gjør, så var ihvertfall dinosaurusene bedre før.

Ps! Eg drikker ikkje kaffi, så det har eg ingen formening om.

Dinosaurene var bedre før, ja.

Men skal vi se, etter den industrielle revolusjonen. Da vil jeg si at frukten ikke var bedre før, tilgangen på frukt og grønnsaker var ikke bedre før.

Skrevet

Det eneste jeg kommer i tanke om nå er at jeg savner snøen fra gamle dager, sjelden man kan ta fram sparken i dag...

Skrevet

Eg kan ikkje umiddelbart si meg enig i det...

Kan du utdype det litt?

Hvem sitt menneskesyn?

For mindre enn førti år siden var homofili forbudt her til lands. of det var det strenge raselover i USA. For mindre enn tjue år siden ble alenemødre nektet å døpe ungene sine, barn med lesevansker ble stigmatisert som dumme og fysisk avstrafning av barn var tillatt her til lands.

For eksempel. Det er lett å gjøre lista lenger.

Skrevet

Kollektivtrafikken.

I utkantene var nok kollektivtrafikken bedre før. Jeg har bodd borte fra barndomsheimen i over 40 år. Det gikk lenge fint å reise med båter/biler, men de siste årene er det ikke korrespondanse mellom de ulike transportmidlene. Da jeg ikke liker å overnatte på en reise som normalt tar 2 timer å kjøre, tar jeg gjerne taxi en del av veien.

Skrevet

Kunsten var bedre før!

Eller..?

Nå, det vet jeg ikke helt. Det er i hvert fall veldig mye lettere å se storheten i ting når man bare har fått litt avstand til dem og skaperne forlengst er døde:)

Skrevet

Ikkje noe rart de fikk ris når de hadde en halv liter vin med seg på skitur, og det så tidlig som i fjerde klasse til og med.

Ikke rart de hadde vin med seg på skolen, så mye ris som de fikk.

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...