Gå til innhold

Middagstips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til middag i dag jeg. Vet ikke hva jeg har lyst på. Det må være noe godt :o)

Ikke kyllingfilet. Det hadde jeg i går, og den vokser i munnen på meg for tida.

Skrevet

Vi skal ha karbonadedeig, Dolmiosaus, fullkornpasta og fersk revet parmesan. Klassisk flyfly-middag, som det faktisk er lenge sida vi har hatt.

Skrevet

Vi skal ha karbonadedeig, Dolmiosaus, fullkornpasta og fersk revet parmesan. Klassisk flyfly-middag, som det faktisk er lenge sida vi har hatt.

Jeg spiste spaghetti med kjøttsaus for to dager siden. Ikke min favoritt :o)

Skrevet

Jeg spiste spaghetti med kjøttsaus for to dager siden. Ikke min favoritt :o)

Lag hjemmelaga fiskegrateng! Det er nydelig.

Eller hjemmelaga tomatsuppe: To bokser hermetiske tomater (helst plommetomater av merket Mutti, de er helt nydelige!), kokes opp med en dæsj olivenolje. En løk skjæres i skiver og steikes blank i smør sammen med 3 fedd hvitløk mens tomatene koker. Tilsett løken og hvitløken i tomatene, fyll opp den ene boksen med melk og tilsett. La alt koke sammen og kjør det sammen med stavmixer. Tilsett salt, pepper og smak til med litt sukker. Serveres med det ungene liker oppi: Noen kjøttboller,hardkokt egg eller pasta. Eller bare med litt godt brød til, det synes jeg er best. Superenkelt og veldig godt! :)

Skrevet

Kjøttboller i brun saus med poteter og grønnsaker?

Hjemmelagde burgere (av karbonadedeig, eller kjøttdeig av svin) med hvitløk og chilli, med grove brød, salat, tomat, mais, løk,suragurk og dressing?

Hjemmelaget pizza med ferdig toro-bunn? Superraskt å lage :) (oi.. det fikk jeg lyst på og.. hmm..)

Taco?

Wok med svin, sukkererter, paprika, brekkbønner, vannkastanjer, kinakål du slenger i på slutten, ferdig woksaus på glass med soya og ingefær + fullkorsris? Mmmmmmmmm...

Fiskeboller i hvit saus med poteter..

Karbonader med stekt løk, ovnsstekte poteter og salat/grønnsaker?

Lasagne.

Indisk mat, sånn pakke sak.. med nan.

Skinkebiff med fullkornspasta du balnder grønnsaker (paprika, sukkererter, gulrot-strimler du har fresa i panna) + woksaus, samme som nevnt.. Dritgodt! :)

Kyllingsalat med pastaskruer i og hvitløksbeguetter.

Nå ble jeg sulten..

Skrevet

Lag hjemmelaga fiskegrateng! Det er nydelig.

Eller hjemmelaga tomatsuppe: To bokser hermetiske tomater (helst plommetomater av merket Mutti, de er helt nydelige!), kokes opp med en dæsj olivenolje. En løk skjæres i skiver og steikes blank i smør sammen med 3 fedd hvitløk mens tomatene koker. Tilsett løken og hvitløken i tomatene, fyll opp den ene boksen med melk og tilsett. La alt koke sammen og kjør det sammen med stavmixer. Tilsett salt, pepper og smak til med litt sukker. Serveres med det ungene liker oppi: Noen kjøttboller,hardkokt egg eller pasta. Eller bare med litt godt brød til, det synes jeg er best. Superenkelt og veldig godt! :)

Innbiller meg at fiskegrateng tar lang tid?

Den tomatsuppa skal jeg lage en dag :o) Men ikke i dag tror jeg.

Tusen takk for tips :o)

Trenger litt ny input.

Skrevet

Kjøttboller i brun saus med poteter og grønnsaker?

Hjemmelagde burgere (av karbonadedeig, eller kjøttdeig av svin) med hvitløk og chilli, med grove brød, salat, tomat, mais, løk,suragurk og dressing?

Hjemmelaget pizza med ferdig toro-bunn? Superraskt å lage :) (oi.. det fikk jeg lyst på og.. hmm..)

Taco?

Wok med svin, sukkererter, paprika, brekkbønner, vannkastanjer, kinakål du slenger i på slutten, ferdig woksaus på glass med soya og ingefær + fullkorsris? Mmmmmmmmm...

Fiskeboller i hvit saus med poteter..

Lasagne.

Skinkebiff med fullkornspasta du balnder grønnsaker (paprika, sukkererter, gulrot-strimler du har fresa i panna) + woksaus, samme som nevnt.. Dritgodt! :)

Nå ble jeg sulten..

Hjemmelagde burgere (av karbonadedeig, eller kjøttdeig av svin) med hvitløk og chilli, med grove brød, salat, tomat, mais, løk,suragurk og dressing.

Disse fire fikk jeg jo lyst på. Hmm.. Tror jeg har en pakke fra Toro med chicken tandoori i skapet. Kanskje jeg skal lage det. Kjæresten er ikke hjemme i dag, og liker ikke krydret mat så godt, så kan jo benytte sjansen :o)

Skrevet

Hjemmelagde burgere (av karbonadedeig, eller kjøttdeig av svin) med hvitløk og chilli, med grove brød, salat, tomat, mais, løk,suragurk og dressing.

Disse fire fikk jeg jo lyst på. Hmm.. Tror jeg har en pakke fra Toro med chicken tandoori i skapet. Kanskje jeg skal lage det. Kjæresten er ikke hjemme i dag, og liker ikke krydret mat så godt, så kan jo benytte sjansen :o)

Glemte å sette inn sånn rute da :P

Skrevet

Da burde du det ja! klin til med masse chili.. mmmmmmmm.. elsker sterk mat, og det gjør heldigvis samboeren min og ;) Verre med gutten min på 3 da.. hehe.. tar av mat til han får jeg hiver godsakene oppi. God middag! ;)

Skrevet

Da burde du det ja! klin til med masse chili.. mmmmmmmm.. elsker sterk mat, og det gjør heldigvis samboeren min og ;) Verre med gutten min på 3 da.. hehe.. tar av mat til han får jeg hiver godsakene oppi. God middag! ;)

Tusen takk :o) Utrolig lenge siden jeg har spist det :o)

Er de vakuumpakkede nanbrødene gode?

Skrevet

Åh, fikk så lyst til kjøttkaker i brun saus med kålstuing og ihjælkokte gulrøtter som i gamle dager, etter alt lesestoffet om hva som var/ikke var bedre i gamle dager. Og kokte poteter til selvsagt...og tyttebærsyltetøy

Skrevet

Jeg har "lasagne", hvor jeg har makaroni istedet for lasagneplater, etter en ide fra en kollega eller hennes sønn. Brukte ikke oppskrift, men hadde oppi karb.deig, løk, sukkererter, purre, tomatpurre, sursøt saus, makaroni og hvit saus med litt ost. Reven ost oppå. (Tror det var omtrent sånn, lagde det i helga og varmet resten i microen i dag.)

Skrevet

Svenske kjøttbullar fra Fjordland.

Nei takk :o) Hehe, har aldri smakt den så kan være den er god :o)

Men nå ligger kyllingen til marinering :o)

Skrevet

Jeg har "lasagne", hvor jeg har makaroni istedet for lasagneplater, etter en ide fra en kollega eller hennes sønn. Brukte ikke oppskrift, men hadde oppi karb.deig, løk, sukkererter, purre, tomatpurre, sursøt saus, makaroni og hvit saus med litt ost. Reven ost oppå. (Tror det var omtrent sånn, lagde det i helga og varmet resten i microen i dag.)

Det hørtes godt ut :o)

Skrevet

Åh, fikk så lyst til kjøttkaker i brun saus med kålstuing og ihjælkokte gulrøtter som i gamle dager, etter alt lesestoffet om hva som var/ikke var bedre i gamle dager. Og kokte poteter til selvsagt...og tyttebærsyltetøy

Da syns jeg du skal lage deg det :o)

Skrevet

Da syns jeg du skal lage deg det :o)

Ja, i morra, i dag har jeg sund dag med salat:-)

Skrevet

Tusen takk :o) Utrolig lenge siden jeg har spist det :o)

Er de vakuumpakkede nanbrødene gode?

Veldig gode de Nanbrødene, tror det er Toro sine vi pleier å ha, de i liten pakke. Bare pass på å ikke ha de i for lenge ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...