Gå til innhold

Må en betale stipend tilbake hvis en ikke går...

Anbefalte innlegg

Gjest antiskole
Skrevet

på skolen? Jeg har skulket mye og fått brev om at det ikke er grunnlag for å sette karakter. Begynte 1.året på videregående i høst. Har ca 1600 kr i stipend hver mnd. Må jeg betale dette tilbake som lån da? noen som vet?

Gjest høstløv
Skrevet

Se informasjon fra Lånekassen på disse sider

http://www.lanekassen.no/templates/Page____5595.aspx

Sitat: "Når du har sluttet på skolen, har du ikke rett til penger fra Lånekassen. Dersom du avbryter et skoleår, kan for mye utbetalt stipend bli gjort om til lån, og vi kan kreve at du betaler pengene tilbake straks."

Jeg er en jente
Skrevet

Hvorfor er du antiskole? Har du valgt et studie du ikke liker likevel?

Håper du finner noe du liker og som kan gi deg noe. Kanskje noen yrkesfag kan fenge deg? Der er det ikke like mye fokus på allmenne fag, hvis det er slike fag du misliker mest.

Sjekk på jobbfeber.no Der ligger liste over en hel masse typer jobber. Og så står der hvilken utdanning en må ha til de forskjellige. Det kan være givende å ha en jobb en virkelig brenner for. Håper jeg kan oppleve det selv snart ;)

Gjest slik er det
Skrevet

Selvsagt må du betale tilbake med mindre du har sykemelding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...