Gå til innhold

Sykemeldt og ferie

Anbefalte innlegg

Gjest sleepymeee
Skrevet

Er det noen som kan reglene eller har vært borti dette selv?

Har vært 100% sykemeldt og hadde i denne perioden sm. i tilsammen to uker a 6-7 dagers varighet. Altså ihvertfall 12 dager ferie.

Arbeidsgiver mener jeg ikke har rett på å få disse dagene tilbake da jeg ikke har skrevet dette på sm.blanketten. Derfor vil ikke de få refusjon for de dagene. Jeg har snakket med NAV der de sier at det er registrert ihvertfall den ene uka. (kollega på jobb skulle skrive den andre uka fordi jeg ikke fant ferieplanen da jeg var innom, det har han ikke gjort)

Jeg har fått lønn utbetalt som vanlig de andre dagene. Jobb mener jeg derfor bare har to dager tilgode. Stemmer dette da?

Skrevet

Reglene er slik at du både må skrive på den grønne delen (del D) OG kreve ferien tilgode fra arbeidsgiver. Dette er det jo best å gjøre når man leverer sykemeldingen til arbeidsgiver.

Det GÅR an å ordne i ettertid hvis Nav og arbeidsgiver er snille. Lønnen i ferien skal jo være feriepengene du tjente opp i fjor - evt vanlig lønn dersom arbeidsgiver har trukket deg tidligere for årets ferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...