Gjest jobbing med sykt barn Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 Hvor lenge etter sykemelding kan man bruke egenmelding? Nå går vi inn i en tid med mye dritt:o) Sønnen i huset begynner nå med hals, hode, feber ol, og da kan vel hele familien fort få det! Jeg har vært sm i 2 uker nå, men skal begynne på jobb på mandag, kan jeg bruke sykemelding rett etter? Hva med egenmelding for sykt barn, kan jo faktisk hende jeg må være hjemme med sønnen allerede til mandag (rett etter endt sm). 0 Siter
Elis31 Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 Tror det er uproblematisk med "sykt barn". For deg må du være friskmeldt, og det må ikke gjelde samme sykdom som det du var sykemeldt for. Men usikker på om du må vente noen dager før du kan ta egenmelding på deg selv. Dersom du ikke er frisk er det uansett bedre å forlenge sykemeldingen for alle parter. 0 Siter
mosj Skrevet 22. november 2008 Skrevet 22. november 2008 Du kan bruke sykt barn dager rett etter sykemld, egenmld må vente i 14 dager. Du kan også være hjemme med sykt barn rett etter egenmld. Sykt barn-dager regnes som lønnet permisjon, derfor er det sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.