Gå til innhold

Creepy ...

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Det er den dyreste dukke jeg har sett hittil, og så er det attpåtil second hand.

Skrevet

Det er den dyreste dukke jeg har sett hittil, og så er det attpåtil second hand.

Re dette med second-hand: Det står i annonset at...

''Dette er ikke et leketøy, men kunst for samlere. ''

Og samlere kjøper vel gjerne secondhand, eller hur?

''Hun ser ut som- og føles som en ekte nyfødt baby når du holder henne!

....

Hun er fyllt med høykvalitet-vatt for å få en myk kropp samt små glasspellets både i body, armer, føtter og hodet for å få tyngde som en nyfødt baby. Hodet trenger støtte slik en virkelig baby trenger.''

Man skulle tro det var en person som ble omtalt. Ville man ikke sagt "den" om en dukke når man henvender seg til voksne samlere og ikke til barn som personifiserer leketøyet sitt??

Gjest høstløv
Skrevet

Re dette med second-hand: Det står i annonset at...

''Dette er ikke et leketøy, men kunst for samlere. ''

Og samlere kjøper vel gjerne secondhand, eller hur?

''Hun ser ut som- og føles som en ekte nyfødt baby når du holder henne!

....

Hun er fyllt med høykvalitet-vatt for å få en myk kropp samt små glasspellets både i body, armer, føtter og hodet for å få tyngde som en nyfødt baby. Hodet trenger støtte slik en virkelig baby trenger.''

Man skulle tro det var en person som ble omtalt. Ville man ikke sagt "den" om en dukke når man henvender seg til voksne samlere og ikke til barn som personifiserer leketøyet sitt??

Sitat: "Ville man ikke sagt "den" om en dukke når man henvender seg til voksne samlere og ikke til barn som personifiserer leketøyet sitt?"

Voksne samlere har ofte et personlig forhold til dukkene sine. Jeg kjenner en dame, som samler på dukker og hun gir dukkene sine navn etter vennene sine. Og hun har dukker overalt i huset sitt.

Skrevet

Sitat: "Ville man ikke sagt "den" om en dukke når man henvender seg til voksne samlere og ikke til barn som personifiserer leketøyet sitt?"

Voksne samlere har ofte et personlig forhold til dukkene sine. Jeg kjenner en dame, som samler på dukker og hun gir dukkene sine navn etter vennene sine. Og hun har dukker overalt i huset sitt.

Ja, dte er jo et poeng:-) Men jeg synes dette ble litt sånn forstadiet til Norman Bates...;-)

Gjest syns det er litt for creepy
Skrevet

Lurer på hva slags folk som kjøper slike dukker.... Sikkert litt av hvert.

Skrevet

Ikke det at jeg kunne tenke meg en sånn men jeg har aldri skjønt hva som er så creepy med dukker som ser virkelige ut.

Skrevet

Nydelig arbeid, den ser jo ekte ut. Da blir det også litt ekkelt å ha på hylla liksom..

Tror jeg la ut noe lignende for en tid siden, om voksne mennesker som "leker" dette er babyen deres.

Det virker sykelig... :0/

Skrevet

Ikke det at jeg kunne tenke meg en sånn men jeg har aldri skjønt hva som er så creepy med dukker som ser virkelige ut.

Ikke creepy isolert sett at dukken ser ut som en ekte baby - det er jo ikke noe annet enn at man har dukker på Madame Tussaud's som ligner på kjendiser. Men jeg synes hele omtalen av dukken gjorde at det ble creepy - blant annet dette:

''Hun er fyllt med høykvalitet-vatt for å få en myk kropp samt små glasspellets både i body, armer, føtter og hodet for å få tyngde som en nyfødt baby. Hodet trenger støtte slik en virkelig baby trenger''

Og med denne setningen i tillegg til det ovennevnte: ''Du vil ikke legge henne fra deg når du først har tatt henne opp!'' som understreker at dette ikke er noen "pynteting" det er snakk om; ser for meg en "crazy log lady" som istedenfor å bære på en log bærer på en babydukke og later som om det er en ekte baby....

Gjest jeg har en slik
Skrevet

Nå ser dere spøkelser på høylys dag :o)

Klart mange er litt syke og kjøper seg en slik dukke for ha som "baby". Men de fleste gjør vel ikke det.

Jeg har en slik dukke i utstilling i butikken min, alle syns det er morsomt, og må bort å kjenne på den.

Så det appelerer nok til flere enn de "syke".

Skrevet

Nå ser dere spøkelser på høylys dag :o)

Klart mange er litt syke og kjøper seg en slik dukke for ha som "baby". Men de fleste gjør vel ikke det.

Jeg har en slik dukke i utstilling i butikken min, alle syns det er morsomt, og må bort å kjenne på den.

Så det appelerer nok til flere enn de "syke".

Utstilling i en butikk er vel i en litt annen kategori enn en privat dukke som man går rundt og bærer på?

Skrevet

Dette er bare skummelt, jeg kunne nok ikke hatt en sånn i heimen.

Ikke skjønner jeg hvor jeg skulle gjort av den og ikke hva jeg skulle brukt den til, bortsett fra å skremme vannet av folk da kanskje, jeg hadde iallefall blitt livredd om denne hadde ligget rundt omkring hjemme hos folk, eller i en kurv på trappen en tidlig en mandags morgen.

Skrevet

Dette er bare skummelt, jeg kunne nok ikke hatt en sånn i heimen.

Ikke skjønner jeg hvor jeg skulle gjort av den og ikke hva jeg skulle brukt den til, bortsett fra å skremme vannet av folk da kanskje, jeg hadde iallefall blitt livredd om denne hadde ligget rundt omkring hjemme hos folk, eller i en kurv på trappen en tidlig en mandags morgen.

''eller i en kurv på trappen en tidlig en mandags morgen.''

*grøss*

Skrevet

Så du ikke programmet om de som kjøpte drøssevis av reborn-dukkene da? Og hun som fikk laget en som var laget som en kopi av barnebarnet sitt?- mannen hennes fikk jo helt hetta og syns det var ekkelt. Men det var også de damene som brukte reborndukkene som erstatning for eget barn, kjøpte vogn og trillet det ute, hadde bilsete, utstyr og masse klær.

Skrevet

Så du ikke programmet om de som kjøpte drøssevis av reborn-dukkene da? Og hun som fikk laget en som var laget som en kopi av barnebarnet sitt?- mannen hennes fikk jo helt hetta og syns det var ekkelt. Men det var også de damene som brukte reborndukkene som erstatning for eget barn, kjøpte vogn og trillet det ute, hadde bilsete, utstyr og masse klær.

Nei, det programmet så jeg ikke.

Men jeg leste en artikkel om en annen type dukker, tror det var i A-magasinet, om menn som kjøpte fantastisk dyre silikondukker som "dameerstatter", altså ikke kun til sengekos....;-//

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...