Gå til innhold

Avbestilling av reise grunnet sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har reiseforsikring i Europeiske og lurer på om noen vet hva slags syk man må være for at det skal kvalifisere for å få tilbake pengene ved avbestilling? Jeg og samboer reiser. Hvis en av oss f.eks. får influensa og får en sykemelding, kan vi begge få refundert hele reisen?

Skrevet

De fleste reiseforsikringer dekker også avbestilling av reisefølge hvis det bare er 2 som reiser sammen. Er det flere i reisefølge er det en annen sak, da er det som regel bare den sykes avbestilling som blir dekket.

Skrevet

De fleste reiseforsikringer dekker også avbestilling av reisefølge hvis det bare er 2 som reiser sammen. Er det flere i reisefølge er det en annen sak, da er det som regel bare den sykes avbestilling som blir dekket.

Om det er barn dekkes reisen for disse også.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg ble syk og vi kom oss ikke på tur. Da fikk vi avbestilt reisen for alle tre (to voksne og ett barn). I legeerklæringen stod det bare akutt sykdom, ikke noe om hva som var galt med meg.

Vi brukte mastercardreiseforsikringen siden vi betalte reisen med det kortet, da var det ikke egenandel. På den andre reiseforsikringen var det 1000 kr i egenandel. Så heretter betales alle reiser med mastercardet.

Skrevet

Du planlegger å bli "syk" for å slippe å reise og så må du sjekke på forhånd hva slags sykdom som er tilstrekkelig for å få igjen pengene? :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1227479956' post='4022622]

Jeg ble syk og vi kom oss ikke på tur. Da fikk vi avbestilt reisen for alle tre (to voksne og ett barn). I legeerklæringen stod det bare akutt sykdom, ikke noe om hva som var galt med meg.

Vi brukte mastercardreiseforsikringen siden vi betalte reisen med det kortet, da var det ikke egenandel. På den andre reiseforsikringen var det 1000 kr i egenandel. Så heretter betales alle reiser med mastercardet.

''Så heretter betales alle reiser med mastercardet.''

Ja, jeg har også betalt alle reiser med Mastercard de siste årene.

Skrevet

''Så heretter betales alle reiser med mastercardet.''

Ja, jeg har også betalt alle reiser med Mastercard de siste årene.

Jeg bruker det mye jeg nå, er jo der jeg er best forsikret. Nå var de 1000 kr i egenandel på den ordinære reiseforsikringen vi har, ikke så nøye akkurat der og da (jeg var skikkelig dårlig og penger og ferie ble bagateller), men nå i ettertid ser jeg jo at den tusenlappen var god og ha når vi booket ny reise :o)

Så om 3 dager reiser vi dit vi opprinnelig skulle i mars, og jeg har ikke tenkt og bli syk denne gangen ;o)

Kredittkort brukes både på nett, ved reiser, i utlandet, helt supert!

Skrevet

Sykmelding er stikkorder her. MEN jeg tror du må ha en reiseforsikringe INKL. avbestilling for at dette fungerer.

Skrevet

Du planlegger å bli "syk" for å slippe å reise og så må du sjekke på forhånd hva slags sykdom som er tilstrekkelig for å få igjen pengene? :)

Jeg planlegger ingen verdens ting, har jo ikke tenkt å bli syk. Gleder meg sinnsykt til å reise. Men greit å sjekke ut hva den dekker hvis en av oss skulle bli syk, så vi ikke taper masse penger.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1227479956' post='4022622]

''Vi brukte mastercardreiseforsikringen siden vi betalte reisen med det kortet, da var det ikke egenandel. På den andre reiseforsikringen var det 1000 kr i egenandel. Så heretter betales alle reiser med mastercardet.''

Hvorfor trenger man egentlig en egen reiseforsikring når mastercardet dekker fult og også er uten egenandel??

Skrevet

''Vi brukte mastercardreiseforsikringen siden vi betalte reisen med det kortet, da var det ikke egenandel. På den andre reiseforsikringen var det 1000 kr i egenandel. Så heretter betales alle reiser med mastercardet.''

Hvorfor trenger man egentlig en egen reiseforsikring når mastercardet dekker fult og også er uten egenandel??

Jeg har det fordi det dekker meg bedre hvis jeg blir syk på reisen, og dermed har en del rettigheter mtp på guttungen bl.a. Jeg har dekket meg ganske godt der pga at jeg er kroniker og ting dessverre skjer.

Dette er jo noe folk må se på i sin aktuelle situasjon, dekker mastercardet ditt og datt, er det nok? Eller er reiseforsikring i forsikringselskap nok? Eller har en behov for begge deler. Er mye som spiller inn, alt etter som.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...