Gå til innhold

metformin til vektkontroll??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kost kan være årsak

Har du lagt om kostholdet etter at du begynte på Metformin? Jeg ble kvalm til å begynne med, men ved å trappe dosen gradvis opp til full dose, og ikke minst ved å kutte dosen karbohydrater i kostholdet, ble det uproblematisk å ta.

Gjest kvalm forstatt...

Har du lagt om kostholdet etter at du begynte på Metformin? Jeg ble kvalm til å begynne med, men ved å trappe dosen gradvis opp til full dose, og ikke minst ved å kutte dosen karbohydrater i kostholdet, ble det uproblematisk å ta.

jeg har lagt om til det legen mente var "rett" kosthold for meg for lenge siden.like kvalm,uavhengig av kosthold.

la på meg pga pco og hormon-sykdommer,ikke pga for mye mat(eller lite trening for den saks skyld).har ikke diabetes,og legene synes jeg lever riktig.

Vi som har PCO står i stor fare for å utvikle insulinresistens (hvis vi ikke allerede har det) og diabetes.

Det er særdeles gunstig for oss å kutte karbohydrater og øke på inntaket av proteiner og til en viss grad fett.

Dette er kostråd som Statens Ernæringsråd ikke taler varmt om, men surfer du litt på

www.matoghelse.no

vil du finne ganske mye om det.

Dr. Lindberg har også mye info om slikt kosthold.

www.vektibalanse.no

Lykke til :D

Gjest samme som du

jeg har lagt om til det legen mente var "rett" kosthold for meg for lenge siden.like kvalm,uavhengig av kosthold.

la på meg pga pco og hormon-sykdommer,ikke pga for mye mat(eller lite trening for den saks skyld).har ikke diabetes,og legene synes jeg lever riktig.

Jeg har metformin av samme årsaker som du, men måtte legge om kostholdet til enda mindre raske karbohydrater for å unngå å bli kvalm av metforminen. Det gikk blant annet på å bytte brødet ut med knekkebrød, fullkornpasta, redusere ris og potet til fordel mer grønnsaker/salat. Og så trappet jeg dosen gradvis opp til full dose.

Det er slett ikke sikkert det hjelper for alle, men kan være verd å prøve?

For ordens skyld - jeg er samme som skrev forrige svar.

Gjest fortsatt kvalm...

Jeg har metformin av samme årsaker som du, men måtte legge om kostholdet til enda mindre raske karbohydrater for å unngå å bli kvalm av metforminen. Det gikk blant annet på å bytte brødet ut med knekkebrød, fullkornpasta, redusere ris og potet til fordel mer grønnsaker/salat. Og så trappet jeg dosen gradvis opp til full dose.

Det er slett ikke sikkert det hjelper for alle, men kan være verd å prøve?

For ordens skyld - jeg er samme som skrev forrige svar.

joda,men den livsstilen du anbefaler følger jeg jo allerede,og tåler likevel ikke pillene...uten mye oppkast og andre vonder:(

får trappe opp veldig forsinket,men legen mente ikke alle tåler de like bra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...