Gå til innhold

Gjentagende bruk av ulike nick i samme tråd


Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Webmaster har sagt før at den brukerkonto som er registrert på Jølsen ikke endrer nicknavn, men det hindrer jo ikke at samme person har registrert to (eller flere) brukerkontoer, f eks både Jølsen og elskeråværegift

Jeg har forresten både lagt ut tråd om sletting og sendt mail, så nå burde webmaster avslutte juleshoppingen og starte med juleoppryddingen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster har sagt før at den brukerkonto som er registrert på Jølsen ikke endrer nicknavn, men det hindrer jo ikke at samme person har registrert to (eller flere) brukerkontoer, f eks både Jølsen og elskeråværegift

Jeg har forresten både lagt ut tråd om sletting og sendt mail, så nå burde webmaster avslutte juleshoppingen og starte med juleoppryddingen;-)

Ok :)

Ja, det er vel ikke noe problem å operere med flere brukernavn når man har tilgang til ulike ip-adresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

Ja, det er vel ikke noe problem å operere med flere brukernavn når man har tilgang til ulike ip-adresser.

DOL sier jo stadig vekk at de ikke kan sjekke eller ihvertfall ikke loggfører IP. Jeg antar det holder at man sitter på én og samme PC og har laget flere brukerprfiler som man logger på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOL sier jo stadig vekk at de ikke kan sjekke eller ihvertfall ikke loggfører IP. Jeg antar det holder at man sitter på én og samme PC og har laget flere brukerprfiler som man logger på med.

Ok - trodde de sjekket ip-adresser i en og samme tråd, jeg.

Å opprette flere brukerprofiler kan jo hver og en av oss gjøre - i hvertfall de av oss som har flere e-post-adresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - trodde de sjekket ip-adresser i en og samme tråd, jeg.

Å opprette flere brukerprofiler kan jo hver og en av oss gjøre - i hvertfall de av oss som har flere e-post-adresser.

''Ok - trodde de sjekket ip-adresser i en og samme tråd, jeg.''

Er ikke sikker, men har fått inntrykk av at de ikke gjør det.

''Å opprette flere brukerprofiler kan jo hver og en av oss gjøre - i hvertfall de av oss som har flere e-post-adresser.''

Ikke sant? ;-) Og det er jo ikke akkurat vanskelig å lage seg flere epostadresser heller.

Det jeg tror de kan sjekke, er om du en dag vil være anonym og bytter ut "Elextra" med "anonym i dag" el lign. Da tror jeg de kan sjekke at det kommerfra din brukerkonto.

Men er ikke sikker på det heller;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstløv

''Ok - trodde de sjekket ip-adresser i en og samme tråd, jeg.''

Er ikke sikker, men har fått inntrykk av at de ikke gjør det.

''Å opprette flere brukerprofiler kan jo hver og en av oss gjøre - i hvertfall de av oss som har flere e-post-adresser.''

Ikke sant? ;-) Og det er jo ikke akkurat vanskelig å lage seg flere epostadresser heller.

Det jeg tror de kan sjekke, er om du en dag vil være anonym og bytter ut "Elextra" med "anonym i dag" el lign. Da tror jeg de kan sjekke at det kommerfra din brukerkonto.

Men er ikke sikker på det heller;-)

Sitat: "Det jeg tror de kan sjekke, er om du en dag vil være anonym og bytter ut "Elextra" med "anonym i dag" el lign. Da tror jeg de kan sjekke at det kommerfra din brukerkonto."

Det kan de, for de har et ID-nr for hver enkelt brukerkonto/e-mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ok - trodde de sjekket ip-adresser i en og samme tråd, jeg.''

Er ikke sikker, men har fått inntrykk av at de ikke gjør det.

''Å opprette flere brukerprofiler kan jo hver og en av oss gjøre - i hvertfall de av oss som har flere e-post-adresser.''

Ikke sant? ;-) Og det er jo ikke akkurat vanskelig å lage seg flere epostadresser heller.

Det jeg tror de kan sjekke, er om du en dag vil være anonym og bytter ut "Elextra" med "anonym i dag" el lign. Da tror jeg de kan sjekke at det kommerfra din brukerkonto.

Men er ikke sikker på det heller;-)

Det har de sagt tidligere at de kan se, men så lenge man holder seg til ett nick i én tråd, bryr det dem ikke. Og det bør det jo heller ikke gjøre, da folk kan ha ulike grunner til å holde seg anonyme om visse ting...

Men de har ofte kommentert hvis man har brukt flere nick i én og samme tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster har sagt før at den brukerkonto som er registrert på Jølsen ikke endrer nicknavn, men det hindrer jo ikke at samme person har registrert to (eller flere) brukerkontoer, f eks både Jølsen og elskeråværegift

Jeg har forresten både lagt ut tråd om sletting og sendt mail, så nå burde webmaster avslutte juleshoppingen og starte med juleoppryddingen;-)

Jeg har ingen andre brukerkonti, så vet du det. Ellers takk for oppmerksomheten, merkelig at du orker å engasjere deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere ikke snart lei av denne heksejakten?

Er det ikke like greit å bare ikke bry seg?

Hehe, jo, du sier noe. Jeg pleier ikke være blant dem som bryr seg, men hender jeg blir engasjert når h*n direkte henger ut og/eller forfølger andre faste brukere.

Synes uansett det er bedre å melde fra til Webmaster enn å mate trollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere ikke snart lei av denne heksejakten?

Er det ikke like greit å bare ikke bry seg?

Heksejakt? (Les om hva heksejakt egentlig er først...)

Det er neppe heksejakt å gi beskjed når en person virkelig går over streken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo, du sier noe. Jeg pleier ikke være blant dem som bryr seg, men hender jeg blir engasjert når h*n direkte henger ut og/eller forfølger andre faste brukere.

Synes uansett det er bedre å melde fra til Webmaster enn å mate trollet.

Helt enig i det å mate trollet. Det er hvertfall det verste man kan gjøre.

Og jeg er enig i at både han og et annet nick (som jeg fikk med meg) gikk over streken i den ene tråden. Men når så mange hev seg inn i diskusjonen, fortsetter jo bare innleggene å strømme på, fremfor at et innlegg står igjen som helt utopisk teit.

Kjekt med dette webmaster forumet, men kanskje denne type innlegg også burde være litt skjult, eller ikke komme opp på listen over de nyeste innleggene. Er man ute etter å skape furore her inne, så blir det jo mat å starte slette tråder her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heksejakt? (Les om hva heksejakt egentlig er først...)

Det er neppe heksejakt å gi beskjed når en person virkelig går over streken!

Som jeg skrev til Elextra... Et synlig innlegg her inne, blir nesten det samme som å svare et troll i en tråd.

Hadde jeg vært ute etter å lage bråk, er hvert svar jeg kunne fremprovosert vært artig.... og det samme hadde vær tråd her inne på webmaster-forumet vært.

Nå kjenner vel alle til hvem som pleier å skrive hva. De fleste har en mening om diverse nick.

Om du vil kalle meg ei hore, så må du bare det. Jeg vet hva som er sannheten og jeg vet at de som kjenner meg vet hva som er sannheten. Så når jeg leser diverse innlegg med blant annet to nick her inne, vet jeg jo godt hvem jeg tror på, eller hvilket bilde jeg har av de to nickene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev til Elextra... Et synlig innlegg her inne, blir nesten det samme som å svare et troll i en tråd.

Hadde jeg vært ute etter å lage bråk, er hvert svar jeg kunne fremprovosert vært artig.... og det samme hadde vær tråd her inne på webmaster-forumet vært.

Nå kjenner vel alle til hvem som pleier å skrive hva. De fleste har en mening om diverse nick.

Om du vil kalle meg ei hore, så må du bare det. Jeg vet hva som er sannheten og jeg vet at de som kjenner meg vet hva som er sannheten. Så når jeg leser diverse innlegg med blant annet to nick her inne, vet jeg jo godt hvem jeg tror på, eller hvilket bilde jeg har av de to nickene..

Jeg kan forstå hva du sier om å overse, men å påså at andre driver heksejakt mot disse, er vel å dra det litt langt...

Dessuten har webmaster gitt beskjed om at de gjerne vil ha beskjed når slikt skjer, så da kan jo du bare fortsette å overse, og så kan andre reagere på den måten de vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå hva du sier om å overse, men å påså at andre driver heksejakt mot disse, er vel å dra det litt langt...

Dessuten har webmaster gitt beskjed om at de gjerne vil ha beskjed når slikt skjer, så da kan jo du bare fortsette å overse, og så kan andre reagere på den måten de vil...

Synes det er flott at webmaster ber om at folk rapporterer, men det kunne vært gjort litt mer skjult.

Og ja, jeg kommer til å fortsette å ignorere... Problemet er bare at jeg må ignorere mange jeg egentlig setter pris på også.

Synes faktisk det er mer plagsomt med alle som jakter på trollene, enn de innleggene trollene lurer av seg.

Har jo vært på nett en del år og innom en del forum, og har jo sett hva som er beste medisin mot troll, eller hva som får trollene til å fortsette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Synes det er flott at webmaster ber om at folk rapporterer, men det kunne vært gjort litt mer skjult.

Og ja, jeg kommer til å fortsette å ignorere... Problemet er bare at jeg må ignorere mange jeg egentlig setter pris på også.

Synes faktisk det er mer plagsomt med alle som jakter på trollene, enn de innleggene trollene lurer av seg.

Har jo vært på nett en del år og innom en del forum, og har jo sett hva som er beste medisin mot troll, eller hva som får trollene til å fortsette...

Du har helt rett i hva som er den beste medisinen mot troll.

Vi mottar gjerne tips på mail til [email protected], og mener også at det fungerer bedre enn at temaet tas opp her i forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i hva som er den beste medisinen mot troll.

Vi mottar gjerne tips på mail til [email protected], og mener også at det fungerer bedre enn at temaet tas opp her i forum.

Kjempeflott. :-)

Og litt skryt for jobben dere har gjort i det siste, fortjener dere også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg kan forstå hva du sier om å overse, men å påså at andre driver heksejakt mot disse, er vel å dra det litt langt...

Dessuten har webmaster gitt beskjed om at de gjerne vil ha beskjed når slikt skjer, så da kan jo du bare fortsette å overse, og så kan andre reagere på den måten de vil...

Vi setter pris på å få beskjed, men helst på mail :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det å mate trollet. Det er hvertfall det verste man kan gjøre.

Og jeg er enig i at både han og et annet nick (som jeg fikk med meg) gikk over streken i den ene tråden. Men når så mange hev seg inn i diskusjonen, fortsetter jo bare innleggene å strømme på, fremfor at et innlegg står igjen som helt utopisk teit.

Kjekt med dette webmaster forumet, men kanskje denne type innlegg også burde være litt skjult, eller ikke komme opp på listen over de nyeste innleggene. Er man ute etter å skape furore her inne, så blir det jo mat å starte slette tråder her også.

Nå ser jeg plutselig at jeg gjentok sånn nogenlunde det du sier her i mitt forrige innlegg i en annen tråd... Gikk via 100 nyeste sjø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...