Mary Poppins Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Jeg skal sende noe til en venninne av meg i England. Hun skal gjøre noe med denne tingen også skal hun sende den tilbake. Dette er en julegave så jeg er avhengig av at jeg får den tilbake før jul. Hvordan skal jeg sende den slik at den kommer raskest frem? Og hvordan bør hun sende den tilbake? UPS, Fed Ex? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Ups ville jeg valgt, fedex /ups er vel egentlig et fett men jeg kjenner lite til fedex, med posten er du heldig om den når henne i februar... 0 Siter
Jølsen Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Skjønner ikke hvorfor du skal sende julegaver til noen. Tviler sterkt på at noen vil sette pris på ting du gir dem. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 ''UPS, Fed Ex?'' Om du kombinerer disse så blir det "Fed Up". :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Tja, er ikke sikker på om Posten er det verste heller: http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/951.cms, se tidstabell i høyre del av skjermen. Kjenner ikke til dagens utgave av de firmaene du viser til. 0 Siter
Speak Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 UPS og DHL har gode tjenester. Posten benytter en av disse, og kan derfor gjøre dette for deg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Du kan dematerialisere tingen din i et dematerialiseringskammer, og sende den digitaliserte tingen som e-post, så kan hun materialisere tingen i sitt eget materialiseringskammer i England, og så gjenta samme prosedyre bare motsatt. 0 Siter
fresja Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 DHL og UPS eg år nok bra om du bor f.eks. i Oslo. De bruker post til/fra Vestlandet f.eks. På jobben bruker vi andre kurerselskap, TNT og DHL. Tar ofte bare en dag til England. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Skrevet 2. desember 2008 DHL og UPS eg år nok bra om du bor f.eks. i Oslo. De bruker post til/fra Vestlandet f.eks. På jobben bruker vi andre kurerselskap, TNT og DHL. Tar ofte bare en dag til England. Vi bruker DHL på jobben. Men her kommer et mega dumt spørsmål til.. hvis jeg skal sende med DHL eller UPS - hvor poster jeg posten min? Hvor får jeg frimerker til dette? På det vanlige postkontoret? 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 DHL og UPS eg år nok bra om du bor f.eks. i Oslo. De bruker post til/fra Vestlandet f.eks. På jobben bruker vi andre kurerselskap, TNT og DHL. Tar ofte bare en dag til England. Frakt med slike selskaper foregår ved at de henter varene hos deg (koster mer) eller at du tar varene med til deres nærmeste fraktterminal. Da begynner du med å ringe dem. Finn nettside for kontakt. DHL: http://www.dhl.no/publish/no/no/web/contact_new.high.html UPS: http://www.ups.com/content/no/no/index.jsx TNT: http://www.tnt.com/express/no_no/site/sitemap.html For all del spør om pris først! Ikke glem å notere deg nærmeste fraktterminal i England og om de kan ta tolldeklarasjon. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Min erfaring med Posten, er at det stort sett aldri tar mer enn 2, maks 3 dager over dit, men at det gjerne kan ta mer enn ei uke andre vei. DHL er helt ok, men det koster jo litt mer. 0 Siter
fresja Skrevet 3. desember 2008 Skrevet 3. desember 2008 Vi bruker DHL på jobben. Men her kommer et mega dumt spørsmål til.. hvis jeg skal sende med DHL eller UPS - hvor poster jeg posten min? Hvor får jeg frimerker til dette? På det vanlige postkontoret? Jeg vet ikke hvordan jeg som privatmann skulle sende f.eks. DHL. Kansjke jeg ville ringe til den lokale Dhl-sjåføren. Bruker dere det på jobben, kan du jo spørre de som registrerer jobbforsendelsene. Det har hendt vi har sendt noe for ansatte. Ups ringte jeg til. De sendte frankert adressert merkelapp til å lime på pakken (postforsendelse), og en blankett der jeg fylte ut adressse til utenlandsk mottaker, vekt m.m. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.