Gå til innhold

hva er raskest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende noe til en venninne av meg i England. Hun skal gjøre noe med denne tingen også skal hun sende den tilbake. Dette er en julegave så jeg er avhengig av at jeg får den tilbake før jul.

Hvordan skal jeg sende den slik at den kommer raskest frem? Og hvordan bør hun sende den tilbake? UPS, Fed Ex?

Gjest xbellax
Skrevet

Ups ville jeg valgt, fedex /ups er vel egentlig et fett men jeg kjenner lite til fedex, med posten er du heldig om den når henne i februar...

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du skal sende julegaver til noen. Tviler sterkt på at noen vil sette pris på ting du gir dem.

Skrevet

''UPS, Fed Ex?''

Om du kombinerer disse så blir det "Fed Up". :-)

Skrevet

UPS og DHL har gode tjenester. Posten benytter en av disse, og kan derfor gjøre dette for deg.

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan dematerialisere tingen din i et dematerialiseringskammer, og sende den digitaliserte tingen som e-post, så kan hun materialisere tingen i sitt eget materialiseringskammer i England, og så gjenta samme prosedyre bare motsatt.

;)

Skrevet

DHL og UPS eg år nok bra om du bor f.eks. i Oslo. De bruker post til/fra Vestlandet f.eks.

På jobben bruker vi andre kurerselskap, TNT og DHL. Tar ofte bare en dag til England.

Skrevet

DHL og UPS eg år nok bra om du bor f.eks. i Oslo. De bruker post til/fra Vestlandet f.eks.

På jobben bruker vi andre kurerselskap, TNT og DHL. Tar ofte bare en dag til England.

Vi bruker DHL på jobben. Men her kommer et mega dumt spørsmål til.. hvis jeg skal sende med DHL eller UPS - hvor poster jeg posten min? Hvor får jeg frimerker til dette? På det vanlige postkontoret?

Gjest et forslag
Skrevet

Frakt med slike selskaper foregår ved at de henter varene hos deg (koster mer) eller at du tar varene med til deres nærmeste fraktterminal. Da begynner du med å ringe dem. Finn nettside for kontakt.

DHL: http://www.dhl.no/publish/no/no/web/contact_new.high.html

UPS: http://www.ups.com/content/no/no/index.jsx

TNT: http://www.tnt.com/express/no_no/site/sitemap.html

For all del spør om pris først! Ikke glem å notere deg nærmeste fraktterminal i England og om de kan ta tolldeklarasjon.

Skrevet

Min erfaring med Posten, er at det stort sett aldri tar mer enn 2, maks 3 dager over dit, men at det gjerne kan ta mer enn ei uke andre vei. :( DHL er helt ok, men det koster jo litt mer.

Skrevet

Vi bruker DHL på jobben. Men her kommer et mega dumt spørsmål til.. hvis jeg skal sende med DHL eller UPS - hvor poster jeg posten min? Hvor får jeg frimerker til dette? På det vanlige postkontoret?

Jeg vet ikke hvordan jeg som privatmann skulle sende f.eks. DHL. Kansjke jeg ville ringe til den lokale Dhl-sjåføren. Bruker dere det på jobben, kan du jo spørre de som registrerer jobbforsendelsene. Det har hendt vi har sendt noe for ansatte.

Ups ringte jeg til. De sendte frankert adressert merkelapp til å lime på pakken (postforsendelse), og en blankett der jeg fylte ut adressse til utenlandsk mottaker, vekt m.m.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...