Gå til innhold

Muskelstrekk eller en heftig gangsperr?

Gjest Novembermom

Anbefalte innlegg

Gjest Novembermom

Var ute på en lang gåtur for noen dager siden.

Fikk litt gangsperr og tok hvilepauser innimellom.

Trodde det ville bli bedre, men det har det altså ikke blitt.

Jeg er gravid i uke 22.

Var på legevakten i går pga høyrefoten min, som jeg da har hatt vondt i siden Torsdag ( hele foten ).

Legen undersøkte begge bena og fant ingengting gale og sa seg enig med samboeren min som mente det var gangsperr.

Og han sa også at det kunne være muskulært.

I dag er foten verre. Jeg kan ikke sitte i mer enn et par sekunder før jeg får vondt i hele foten og da gjør det vondt fra låret og ned til leggen. Og jeg får vondt fra låret og ned når jeg snur meg uten å ta foten med. Og jeg begynte også å kjenne en svak nummenhet i foten i dag når jeg prøver å hvile den/holde den i ro.

Ikke kan jeg stå rolig og jeg kan heller nesten ikke gå eller bære noe for da svikter nesten hele foten. Ligge går an, men selv det gjør vondt.

Og jeg har også kjent at nå begynner venstrefoten min å bli vondt i tillegg. Er det fordi jeg legger mesteparten av vekten på den helt automatisk eller er det noe annet?

Legen undersøkte også ryggen min og fant ut at jeg er øm i korsryggen. Det gjorde vondt når han trykket på den delen.

Jeg har hatt litt ryggproblemer etter overvekt fra mitt første svangerskap, men de kom ikke tilbake før jeg var i 12 uke i dette svangerskapet og smertene varierer mellom veldig vondt og mindre vondt.

Det er jo ikke så mye de kan gjøre så lenge jeg er gravid. Legen sa jeg kunne ta paracet mot smertene, men jeg kan ikke si at det hjelper noe særlig.

Vil dette gå over av seg selv med hvile?

Kan ikke akkurat si at det er så aktuelt med så mye hvile med et aktiv barn i huset, men jeg prøver.

Fikk et hefte med noen ryggøvelser som jeg skal gjøre for å "bygge" opp ryggen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Heisann.

Anbefaler deg å gå til en fysioterapeut eller kiropraktor, for leger har ærlig talt ikke peiling på idrettsskader, eller slike skader generelt. Sannsynligvis har det satt seg en betennelse i musklene langs den bakre hoftekammen, slik som du beskrev ømheten.

Dette skal godt gjøres å gå over av seg selv, og jeg anbefaler sterkt å oppsøke en av de ovennevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

dette minte nesten litt om en slags nerveskade, kanskje at noe klemmer på en nervebane et sted. Forøvrig er det også mulig at det kommer av belastning, en form for belastningsskade.

Se beslektede artikler om dette emnet på http://www.trim.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...