Gå til innhold

Ned til 115 - start etter jul

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke røpe vekta

Jeg har altså bestemt meg for, at siden jeg de siste månedene har klart å holde vekta stabil, skal jeg prøve å gå ned noen kilo etter jul. Men jeg vil gjerne forberede meg mentalt, og tenke gjennom noen strategier/opplegg og hvordan de vil passe inn i hverdagen min. Hvis noen har noen tips å dele med meg/nettsider det kan være nyttig å se på, ville jeg sette pris på det.

Jeg har også et problem med overspising (det er derfor vekta har vært så ustabil), så hvis noen forslag eller gode råd til hvordan jeg skal håndtere det, ville jet sette stor pris på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320577-ned-til-115-start-etter-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt en bok av Fedon Lindberg. Han har mange gode råd og tips til sunn mat. Jeg lever ikke 100% etter hans prinsipper, men jeg har nå justert måltidene så disse nærmer seg mer hans tankegang. (Som egentlig er ganske lik hva "alle" de store slankeguruene mener)

Spis grønnere og grovere fordelt over flere/mange måltider. IKKE sult deg i starten av dagen. Da sprekker du på kvelden.

I tillegg kan det være smart å investere i en skritteller å ha et mål om et visst aktivitetsnivå. Det anbefalte er jo 10.000 skritt om dagen. Men det er jo mulig å starte på kanskje 8.000.

''Jeg har også et problem med overspising (det er derfor vekta har vært så ustabil), så hvis noen forslag eller gode råd til hvordan jeg skal håndtere det, ville jet sette stor pris på det.''

Jeg har ikke vært så god på måtehold, det blir vel omtrent det samme... Mitt middel for å få kontroll har vært å planlegge matinntaket ganske nøye. Som du sikkert vet, har jeg gått på Grete Roede-kurs, og gjennom kurset har jeg fått inn dette med hvor store måltider, mellommåltider, frukt og grønt osv., både når og i hvilke mengder. Det har vært til uvurderlig hjelp for meg.

Jeg spiser fortsatt veldig riktig, ofte og magert slik at jeg holder forbrenningen oppe. Jeg gir meg rasjoner på brød, pålegg, frukt og yoghurt, og disse forholder jeg meg til.

Vet ikke om dette kan være en måte for deg også å tenke på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...