Gjest Jente, 33 år Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Hei. Jeg er en jente på 33 år. Har jobbet i samme barnehage i 2,5 år. Jeg har mange ganger tenkt på å slutte der, det har vært veldig opp og ned. Følt meg motarbeidet og hakket på av mine kolleger. Det er ikke så lett å bare bytte jobb heller, selv om jeg har tenkt på dette nå også. Det var et møte på jobben hvor jeg følte meg urettferdig behandlet. Noen ganger føler jeg at alt bare raser sammen. Vet ikke om jeg er utbrent, eller hva. Det må være noe helt galt, siden jeg ofte tenkte på å slutte. Syns det er mye falskhet blant kollegene. Vet ikke om det er mulig å stole på noen. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Høres ikke ut som du trives på jobben da, hvorfor vil det være vanskelig å slutte? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Var kanskje litt rask med å svare, men hvis du orker det så ville vel det beste være å snakke med styreren? Kanskje et møte med alle på avdelingen eller noe sånt? Høres ut som om det trengs å snakke åpent om ting. men hvis du har prøvd det, og det ikke ser lysere ut, så kan du vel søke deg til en annen barnehage? 0 Siter
Gjest jente, 33 år Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Høres ikke ut som du trives på jobben da, hvorfor vil det være vanskelig å slutte? Man vet aldri hvordan det vil bli på ny jobb. Vet heller ikke hva jeg har lyst til å jobbe med. Om jeg skal prøve noe annet eller jobbe innen barnehagen. Jeg har blitt sliten av å gi av meg selv, har ofte følt meg ikke satt pris på og på en måte manipulert, vet aldri hvor man har noen. Barna er fantastiske mot meg, de klarer jeg å gi til. De er alltid ekte og ærlige i sine handlinger. 0 Siter
Gjest jente, 33 år Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Var kanskje litt rask med å svare, men hvis du orker det så ville vel det beste være å snakke med styreren? Kanskje et møte med alle på avdelingen eller noe sånt? Høres ut som om det trengs å snakke åpent om ting. men hvis du har prøvd det, og det ikke ser lysere ut, så kan du vel søke deg til en annen barnehage? Nå er det styrer og en til som har laget problem. Men tenker på å kontakte LO. Samtidig som jeg tenker... uff, vet ikke om jeg orker ta en sak. kanskje bare søke nye jobber og ligge rolig mens det pågår. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Man vet aldri hvordan det vil bli på ny jobb. Vet heller ikke hva jeg har lyst til å jobbe med. Om jeg skal prøve noe annet eller jobbe innen barnehagen. Jeg har blitt sliten av å gi av meg selv, har ofte følt meg ikke satt pris på og på en måte manipulert, vet aldri hvor man har noen. Barna er fantastiske mot meg, de klarer jeg å gi til. De er alltid ekte og ærlige i sine handlinger. Nei, du vet ikke om det blir bedre, men er det ikke verdt å satse om du ikke trives der du er nå? Jeg er sikker på at du kan møte hyggelige kollegaer i andre barnehager ( eller hvor du måtte velge å jobbe) Hvis det ikke er det at du ofte havner i problemer med folk rundt deg da, isåfall må du kanskje gå i deg selv, men ellers ville jeg ikke nøle med å prøve et annet sted, hva har du å tape? 0 Siter
Gjest lykke til :-9 Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 ''Jeg har blitt sliten av å gi av meg selv, har ofte følt meg ikke satt pris på og på en måte manipulert, vet aldri hvor man har noen. '' Jeg kan tenke meg at det vanskelig kan bli verre hvis du bytter jobb... Det sliter _utrolig_ å være i en sånn situasjon, du kommer garantert til å bli utbrent og utslitt. Hvis du ikke kan få noen til å hjelpe deg med å ta tak i dette bør du finne en annen jobb.... Jeg vet litt om det, fikk et nytt liv da jeg skiftet jobb etter ti år... selv om det ikke var så ille som du beskriver engang. 0 Siter
Elis31 Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Nå er det styrer og en til som har laget problem. Men tenker på å kontakte LO. Samtidig som jeg tenker... uff, vet ikke om jeg orker ta en sak. kanskje bare søke nye jobber og ligge rolig mens det pågår. Jeg tror ikke du skal ta det opp med de hvis du ikke føler at du kommer noen vei. Kontakt noen som kan være en støttespiller for deg, som fagforening og fastlege. Og søk deg andre jobber. Dersom du jobber kommunalt vil jeg tro at de kanskje kan hjelpe deg med å flytte over til en annen avdeling eller noe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.