morsan Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Jojo greit det, men eg tenker på oss (med dannelse) som har vokst opp før internett og sms språk. Du har ikkje tjangs! kontra... Du har ikkje sjans? DET klinger dårlig i mine ører. "Å ha tjangs" er et velkjent slanguttrykk, som kanskje sniker seg inn i ordbøkene etterhvert. Men man kan ikke fra dette utlede ordet "tjangse" til å erstatte "sjanse". 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 ''Vi reiv og sleit i døra slik at vi skulle slippe å betale en tier ;-P'' Nei, så ille var det ikke Dere visste ikke at det var opptatt, og trodde døra var treg. Husker jeg riktig? Hehe, stemmer det ;-) Sånn går det når man ikke hører kvinnehyl fra desperate damer som sitter på do med buksa ned på knærne ;-) 0 Siter
adelie Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Kanskje de "måtte", og ikke hadde mynt. Men var litt flaue, og derfor så de ikke på deg og spurte eller smilte. 0 Siter
Faure Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Skrevet 25. desember 2008 Kanskje de "måtte", og ikke hadde mynt. Men var litt flaue, og derfor så de ikke på deg og spurte eller smilte. Nå må du slutte å tillegge disse snylterene all verdens lyter som unnskyldning for at de er gjerrige. 0 Siter
adelie Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Nå må du slutte å tillegge disse snylterene all verdens lyter som unnskyldning for at de er gjerrige. Jeg har selv vært kjempeglad for å slippe inn, når jeg har manglet mynt, -og jeg har ingen lyter. Skjønner ikke det store poenget. Jeg trodde det viktigste var at de ikke vil at narkomane skal gå og sette sprøyter. Og så trenger de litt til vedlikehold/rengjøring 0 Siter
Gjest sjenansen Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 ''Tjangsen? Du tuller? Det har da vel aldri vært noe ord?'' Det har det nå vel! Er du konfirmert, eller? '' Er du konfirmert, eller? '' Nei, det er jeg ikke. Uten at det burde ha noen betydning, for aldersmessig skulle jeg ha vært konfirmert for en evighet siden. Uansett: "Tjangsen" er i alle fall ikke noe ord nå. 0 Siter
Gjest sjenansen Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Er det virkelig lov å skrive "sjansen" no, heter det ikkje "tjangsen" lengre? kjangse er riktignok et ord (selv om folk flest nå bruker sjanse) men ikke tjangse, nei 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.