Faure Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Nei, men de kan eksplodere likevel. Og det kan altså det meste med batteri også. Men det skjer ikke særlig ofte. Du har vel ikke trådløs telefon heller, du da? Her i heimen har vi bare mobiltelefoner, fasttelefonen er oppsagt for lengst. Javel. Nei har ikke bærbar tlf. Skjønner mobiltelefon kan være praktisk ja, særlig hvis det er langt til en telefonkiosk. 0 Siter
Faure Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 ''Jeg er faktisk enig i at nokia ligger litt etter Samsung og Sony Ericsson.'' Tja, hvor sant er egentlig dette, da? Når det gjelder OS f.eks så er det neimen ikke lenge sida SE kom med sin første smarttelefon for massene mens Nokia har hatt dette på årevis. Nokia hadde GPS lenge før SE osv. Det SE har som er uslåelig er ordboka, ellers ligger de nok ikke foran Nokia på særlig mye Samsung aner jeg ikke, det har jeg aldri hatt. Selv om jeg jo ser at de med sin siste mobil har prøvd å ta opp arven etter Apple. :-D Når det gjelder batterikapasitet, så må man vel helst kjøpe en enkel mobil om man vil batteriet skal vare lenge. Er mye i nye telefoner som sluker batteri. Store og høyoppløselige skjermer er storsynder (men akk så kjekt å ha!), Wi-Fi-støtte, GPS og blits er bare noe av det. Er lenge sida mobilen i første omgang ble innkjøpt for å ringe med, og alt tillegget er strømkrevende uten at man helt har greid å følge opp med gode nok batterier. ''Nokia hadde GPS lenge før SE osv.'' Nokia kunne bare ha spart seg. GPS'n er elendig synes jeg. Fungerer nok så lenge det ikke er høye bygninger, men i byer mister den kontakten hele tiden. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 ''Den eneste telefonen fra Apple er Iphone'' Jada, men Apple er da mye mer enn bare iPhone. Apple er iPod og Mac. Derfor blir det feil å si at jeg er tilhenger av Apple bare fordi jeg har iPhone. Det var mobiltelefoner det var snakk, var det ikke? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Det var mobiltelefoner det var snakk, var det ikke? Blant annet derfor er det tåpelig å argumentere med at jeg er Apple-fan. 0 Siter
meg__123! Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 ''liker ikke nokia.. dårlig batteri og en kjedelig mobil rett og slett.'' Ja, for Nokia har jo bare en mobil og alle har samme dårlige batterikapasitet og ser like kjedelige ut. :-P En ting er i alle fall sikkert, jeg syns mobil med Symbian S60 operativsystem er kjempebra og vel verdt å kikke på. Det er ingen som har så mange S60 mobiler som Nokia så vidt jeg vet. Hadde jeg ikke hatt iPhone hadde jeg garantert gått for en Symbiantelefon igjen lenge før jeg hadde vurdert Windows Mobile. Men klappmobil hadde jeg holdt meg langt unna, uansett merke. alle er omtrent det samme ja. hvertfall de jeg har hatt 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 alle er omtrent det samme ja. hvertfall de jeg har hatt Men saken er at Nokia har flere vidt forskjellige mobiler, både hva operativsystem og utforming angår. Og det er veldig stor forskjell på brukervennligheten på de forskjellige OS'ene. 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230280743' post='4047970] Hehe, godt sagt. iPhone er dritschtøgg, kan ikke sende MMS, og har fastloddet batteri!?! Og batteriene er en svakhet. *hehe* I denne prisklassen, hadde jeg uten tvil gått for HTC. "iPhone er dritschtøgg," Skal vedde på at de som eier en iPhone flirer helt herfra til evigheten over sånne uttalelser. For de valgte den neppe for utseendet sin skyld. Når det gjelder utseendet på telefoner, så er smaken som baken. Akkurat når det gjelder iPhone så er det ofte sånn at enten så syns man den er stilig, eller så syns man den er stygg. Men det gjelder de fleste telefoner. Bare se på ExpressMusic-telefonene til Nokia, de ser ut som fjortistelefoner hele bunten, men jammen selger de likevel, utrolig nok. Grunnen til å velge iPhone er påfallende mange. * For det første så har den det beste og mest brukervennlige operativsystem i noen mobiltelefon frem til i dag. Så godt som alle andre mobilutviklere (Nokia. SE, Samsung, LG, HTC) prøver å etterligne den, både når det gjelder utseende og brukervennlighet. Etter at iPhone har vært på markedet i snart to år så har ennå ingen lykkes å komme opp til iPhones nivå på disse to tingene. ** For det andre har den et helt unikt multitouchsystem som heller ingen har kommet i nærheten av ennå. Om du i utgangspunktet er negativ må du nok ha lekt med en iPhone (eller iPod Touch) over litt tid for helt å skjønne hvor unikt dette er. Selv om de fleste nok skjønner det med en gang de får den mellom hendene. *** For det tredje er iPhone kjempegod til å surfe på nettet med. Den viser omtrent alle typer nettsider bra på den store skjermen, og pr dags dato finnes det ingen annen mobiltelefon det har vært lagd så mange tilpassede websider for som nettopp iPhone. Liketil nettbankene lager etter hvert sider tilpasset akkurat iPhone mens de andre merkene må vente. **** For det fjerde finnes det mer enn 10 000 forskjellige programmer spesiallaget for iPhone, og antallet vokser hver eneste dag. Og gidder man låse opp telefonen for bruk med programvare Apple ikke har godkjent, så finnes det visstnok over dobbelt så mange. Blant annet program for MMS. iPhone har dessuten den beste Facebookklienten for noen mobil, og det finnes programmer og spill i nesten alle kategorier. I tillegg kan nevnes at mange av disse programmene faktisk er helt gratis. ***** For det femte har iPhone med ett trykk på skjermen tilgang til verdens største online musikkforretning med flere millioner titler til en billig penge. Og man kan si og mene hva man vil om kopisperre på musikk, men pr i dag er denne musikken kun tilgjengelig for dem med iPhone eller iPod. ****** For det sjette så har iPhone den mest brukervennlige musikkspilleren i noen mobil, i og med at den også inneholder en iPod med samme brukergrensesnitt som dedikerte iPods har. Og via Wi-Fi har man fra telefonen tilgang til å kjøpe all musikken man måte ønske fra iTunes Music Store. Igjen, mer enn en million titler mot f.eks Telenors og Nokias lignende tjeneste som både koster mer og har en promille av innholdet. Sånn kunne jeg holdt på mye lengre. iPhone er unik uansett hva man måtte mene om utseendet på den. Det er kanskje ikke den fineste mobilen på markedet, men det er i alle fall den jeg mest av alt har likt rent teknologisk. Selv dens klare mangler veies opp for ved blant annet de tingene jeg har nevnt over. Gidde man se seg litt rundt så ser man at dette er en telefon de fleste ønske å kopiere, men det har ikke lykkes for NOEN enda. "kan ikke sende MMS," Og hva er egentlig MMS? Jo, en overpriset tjeneste der folk med mobilkamera kan sende bilder til hverandre i en ubrukelig dårlig oppløsning OG til en pris som burde gjøre mobilselskapene skamfulle. Det er nesten pinlig at folk i det hele tatt støtter opp om en så uhørt dyr tjeneste. "og har fastloddet batteri!?!" Har den? Jeg vet at batteriet er inni telefonen og at telefonen ikke har noe deksel du kan åpne, og at det er noe man ikke skal gjøre selv pga garantien. Men hvilken nytte har du av at batteriet ditt er løst bak et løst deksel? Jo, fordi de som designer mobiltelefoner har funnet ut at det er så utrolig glupt å plassere SIMkortet bak batteriet og du av den grunn må ta ut batteriet for å få inn SIMkortet. Helt ærlig, hvor mange kjøper nytt batteri når det blir dårlig når du kan få en subsidiert ny mobiltelefon billigere enn det et originalbatteri koster? I følge bransjen så er det så godt som INGEN. "Og batteriene er en svakhet." Det kommer sikkert som en overraskelse på deg som har så god peiling, men ALLE mobiltelefoner med store skjermer og masse teknologi har batteri som må lades hver dag hvis telefonen er mye i bruk. Man har rett og slett ikke god nok batteriteknologi for alt en ny mobiltelefon inneholder, dette er slett ikke unikt for iPhone. Om jeg har iPhone? Nei, men jeg skulle mer enn gjerne hatt en. Men jeg bor et sted der det er upraktisk med abonnement fra Netcom, og jeg vil altså pr i dag ikke bruke 2700 kroner ekstra for å betale den ut sånn at jeg kan bruke den med Telenordekning. Om jeg syns den er dritfin eller dritschtøgg? Det driter nok både jeg og de heldige iPhoneeierne i. For jeg syns jeg kan høre dem flire over at noen i det hele tatt bruker utseendet som argument mot iPhone når det er så mye annet som taler til dens fordel. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 "iPhone er dritschtøgg," Skal vedde på at de som eier en iPhone flirer helt herfra til evigheten over sånne uttalelser. For de valgte den neppe for utseendet sin skyld. Når det gjelder utseendet på telefoner, så er smaken som baken. Akkurat når det gjelder iPhone så er det ofte sånn at enten så syns man den er stilig, eller så syns man den er stygg. Men det gjelder de fleste telefoner. Bare se på ExpressMusic-telefonene til Nokia, de ser ut som fjortistelefoner hele bunten, men jammen selger de likevel, utrolig nok. Grunnen til å velge iPhone er påfallende mange. * For det første så har den det beste og mest brukervennlige operativsystem i noen mobiltelefon frem til i dag. Så godt som alle andre mobilutviklere (Nokia. SE, Samsung, LG, HTC) prøver å etterligne den, både når det gjelder utseende og brukervennlighet. Etter at iPhone har vært på markedet i snart to år så har ennå ingen lykkes å komme opp til iPhones nivå på disse to tingene. ** For det andre har den et helt unikt multitouchsystem som heller ingen har kommet i nærheten av ennå. Om du i utgangspunktet er negativ må du nok ha lekt med en iPhone (eller iPod Touch) over litt tid for helt å skjønne hvor unikt dette er. Selv om de fleste nok skjønner det med en gang de får den mellom hendene. *** For det tredje er iPhone kjempegod til å surfe på nettet med. Den viser omtrent alle typer nettsider bra på den store skjermen, og pr dags dato finnes det ingen annen mobiltelefon det har vært lagd så mange tilpassede websider for som nettopp iPhone. Liketil nettbankene lager etter hvert sider tilpasset akkurat iPhone mens de andre merkene må vente. **** For det fjerde finnes det mer enn 10 000 forskjellige programmer spesiallaget for iPhone, og antallet vokser hver eneste dag. Og gidder man låse opp telefonen for bruk med programvare Apple ikke har godkjent, så finnes det visstnok over dobbelt så mange. Blant annet program for MMS. iPhone har dessuten den beste Facebookklienten for noen mobil, og det finnes programmer og spill i nesten alle kategorier. I tillegg kan nevnes at mange av disse programmene faktisk er helt gratis. ***** For det femte har iPhone med ett trykk på skjermen tilgang til verdens største online musikkforretning med flere millioner titler til en billig penge. Og man kan si og mene hva man vil om kopisperre på musikk, men pr i dag er denne musikken kun tilgjengelig for dem med iPhone eller iPod. ****** For det sjette så har iPhone den mest brukervennlige musikkspilleren i noen mobil, i og med at den også inneholder en iPod med samme brukergrensesnitt som dedikerte iPods har. Og via Wi-Fi har man fra telefonen tilgang til å kjøpe all musikken man måte ønske fra iTunes Music Store. Igjen, mer enn en million titler mot f.eks Telenors og Nokias lignende tjeneste som både koster mer og har en promille av innholdet. Sånn kunne jeg holdt på mye lengre. iPhone er unik uansett hva man måtte mene om utseendet på den. Det er kanskje ikke den fineste mobilen på markedet, men det er i alle fall den jeg mest av alt har likt rent teknologisk. Selv dens klare mangler veies opp for ved blant annet de tingene jeg har nevnt over. Gidde man se seg litt rundt så ser man at dette er en telefon de fleste ønske å kopiere, men det har ikke lykkes for NOEN enda. "kan ikke sende MMS," Og hva er egentlig MMS? Jo, en overpriset tjeneste der folk med mobilkamera kan sende bilder til hverandre i en ubrukelig dårlig oppløsning OG til en pris som burde gjøre mobilselskapene skamfulle. Det er nesten pinlig at folk i det hele tatt støtter opp om en så uhørt dyr tjeneste. "og har fastloddet batteri!?!" Har den? Jeg vet at batteriet er inni telefonen og at telefonen ikke har noe deksel du kan åpne, og at det er noe man ikke skal gjøre selv pga garantien. Men hvilken nytte har du av at batteriet ditt er løst bak et løst deksel? Jo, fordi de som designer mobiltelefoner har funnet ut at det er så utrolig glupt å plassere SIMkortet bak batteriet og du av den grunn må ta ut batteriet for å få inn SIMkortet. Helt ærlig, hvor mange kjøper nytt batteri når det blir dårlig når du kan få en subsidiert ny mobiltelefon billigere enn det et originalbatteri koster? I følge bransjen så er det så godt som INGEN. "Og batteriene er en svakhet." Det kommer sikkert som en overraskelse på deg som har så god peiling, men ALLE mobiltelefoner med store skjermer og masse teknologi har batteri som må lades hver dag hvis telefonen er mye i bruk. Man har rett og slett ikke god nok batteriteknologi for alt en ny mobiltelefon inneholder, dette er slett ikke unikt for iPhone. Om jeg har iPhone? Nei, men jeg skulle mer enn gjerne hatt en. Men jeg bor et sted der det er upraktisk med abonnement fra Netcom, og jeg vil altså pr i dag ikke bruke 2700 kroner ekstra for å betale den ut sånn at jeg kan bruke den med Telenordekning. Om jeg syns den er dritfin eller dritschtøgg? Det driter nok både jeg og de heldige iPhoneeierne i. For jeg syns jeg kan høre dem flire over at noen i det hele tatt bruker utseendet som argument mot iPhone når det er så mye annet som taler til dens fordel. Og jeg driter også i det du har skrevet. At du gidder *hahahaha* HTC er mye finere, og bedre, synes jeg. Og den trenger ikke å sendes til utlandet på service pga fastloddet batteri - hvilket tar ca 8-12 uker å få gjennomført service + postgang. Men lykke til, da - om du noen gang skulle få råd til denne. ;p 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Ingen MÅ ha mobiltelefon, det er bare noe man tror Her jeg bor står det ofte innvandrere å snakker i telefonkiosken. Hva med oss som er døve da? Mener du at vi ikke trenger mobiltlf også? Det er liksom ikke like enkelt for oss å huke tak i en telefonkiosk.... Og det er en stor fordel for oss at _alle_ har mobiltlf i våre dager. Veldig enkelt for oss å ta kontakt 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 liker ikke nokia.. dårlig batteri og en kjedelig mobil rett og slett.. Jeg har alltid hatt Nokia og har aldri opplevd problemer med dette merket. I mai fikk jeg min første SE og var fornøyd i ca en mnd før den begynte å streike. Nå har den vært inne til reparasjon tre ganger og endelig har man innsett at jeg må få en helt ny mobil. Et halvt år har jeg venta :-( Ellers er jeg enig i at SE har mye bedre lyd enn Nokia. Lettere både å høre når man ringer og musikken høres bedre ut enn med Nokia. 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230476358' post='4049742] Og jeg driter også i det du har skrevet. At du gidder *hahahaha* HTC er mye finere, og bedre, synes jeg. Og den trenger ikke å sendes til utlandet på service pga fastloddet batteri - hvilket tar ca 8-12 uker å få gjennomført service + postgang. Men lykke til, da - om du noen gang skulle få råd til denne. ;p Gidder? Jeg bare forklarer hva som er bra med iPhone. Dette er fakta, og du kommer med et idiotinnlegg tilbake som i alle fall ikke er mye fakta i. Blant annet så finnes det flere serviceverksteder i Norge som fikser iPhone på dagen om noe går i stykker. Kanskje du skulle lese litt på http://ipod1.no før du uttaler deg så bastant on en telefon du tydeligvis kjenner lite til? 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230476358' post='4049742] Og jeg driter også i det du har skrevet. At du gidder *hahahaha* HTC er mye finere, og bedre, synes jeg. Og den trenger ikke å sendes til utlandet på service pga fastloddet batteri - hvilket tar ca 8-12 uker å få gjennomført service + postgang. Men lykke til, da - om du noen gang skulle få råd til denne. ;p "HTC er mye finere, og bedre, synes jeg." Men jeg har nevnt 6 punkter som er viktig for en del mobilbrukere, og som HTC er alt annet enn i nærheten av. Du må gjerne mene at HTC både er bedre og finere, det er det sikkert mange som gjør. På samme måte som mange vil si iPhone er bedre og finere enn HTC. Men den kan tross alt ikke, og har ikke alt som finnes og er mulig på iPhone uansett hva du måtte mene. Og det er fakta enten du blir sur for det eller ikke. EOD 0 Siter
Gjest agree Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 "HTC er mye finere, og bedre, synes jeg." Men jeg har nevnt 6 punkter som er viktig for en del mobilbrukere, og som HTC er alt annet enn i nærheten av. Du må gjerne mene at HTC både er bedre og finere, det er det sikkert mange som gjør. På samme måte som mange vil si iPhone er bedre og finere enn HTC. Men den kan tross alt ikke, og har ikke alt som finnes og er mulig på iPhone uansett hva du måtte mene. Og det er fakta enten du blir sur for det eller ikke. EOD Dere har jo bare forskjellig smak og behov når det kommer til mobiler. Det er det også mange andre som har når man ser utbudet som finnes av mobiler. Du kunne aldri overbevise meg om at jeg skulle kjøpe en Iphone, selv om den er teknisk overlegen feks. Jeg er mer opptatt av design og da faller denne ut. Den ser rett og slett kjedelig ut. Og sånn er det bare! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 "iPhone er dritschtøgg," Skal vedde på at de som eier en iPhone flirer helt herfra til evigheten over sånne uttalelser. For de valgte den neppe for utseendet sin skyld. Når det gjelder utseendet på telefoner, så er smaken som baken. Akkurat når det gjelder iPhone så er det ofte sånn at enten så syns man den er stilig, eller så syns man den er stygg. Men det gjelder de fleste telefoner. Bare se på ExpressMusic-telefonene til Nokia, de ser ut som fjortistelefoner hele bunten, men jammen selger de likevel, utrolig nok. Grunnen til å velge iPhone er påfallende mange. * For det første så har den det beste og mest brukervennlige operativsystem i noen mobiltelefon frem til i dag. Så godt som alle andre mobilutviklere (Nokia. SE, Samsung, LG, HTC) prøver å etterligne den, både når det gjelder utseende og brukervennlighet. Etter at iPhone har vært på markedet i snart to år så har ennå ingen lykkes å komme opp til iPhones nivå på disse to tingene. ** For det andre har den et helt unikt multitouchsystem som heller ingen har kommet i nærheten av ennå. Om du i utgangspunktet er negativ må du nok ha lekt med en iPhone (eller iPod Touch) over litt tid for helt å skjønne hvor unikt dette er. Selv om de fleste nok skjønner det med en gang de får den mellom hendene. *** For det tredje er iPhone kjempegod til å surfe på nettet med. Den viser omtrent alle typer nettsider bra på den store skjermen, og pr dags dato finnes det ingen annen mobiltelefon det har vært lagd så mange tilpassede websider for som nettopp iPhone. Liketil nettbankene lager etter hvert sider tilpasset akkurat iPhone mens de andre merkene må vente. **** For det fjerde finnes det mer enn 10 000 forskjellige programmer spesiallaget for iPhone, og antallet vokser hver eneste dag. Og gidder man låse opp telefonen for bruk med programvare Apple ikke har godkjent, så finnes det visstnok over dobbelt så mange. Blant annet program for MMS. iPhone har dessuten den beste Facebookklienten for noen mobil, og det finnes programmer og spill i nesten alle kategorier. I tillegg kan nevnes at mange av disse programmene faktisk er helt gratis. ***** For det femte har iPhone med ett trykk på skjermen tilgang til verdens største online musikkforretning med flere millioner titler til en billig penge. Og man kan si og mene hva man vil om kopisperre på musikk, men pr i dag er denne musikken kun tilgjengelig for dem med iPhone eller iPod. ****** For det sjette så har iPhone den mest brukervennlige musikkspilleren i noen mobil, i og med at den også inneholder en iPod med samme brukergrensesnitt som dedikerte iPods har. Og via Wi-Fi har man fra telefonen tilgang til å kjøpe all musikken man måte ønske fra iTunes Music Store. Igjen, mer enn en million titler mot f.eks Telenors og Nokias lignende tjeneste som både koster mer og har en promille av innholdet. Sånn kunne jeg holdt på mye lengre. iPhone er unik uansett hva man måtte mene om utseendet på den. Det er kanskje ikke den fineste mobilen på markedet, men det er i alle fall den jeg mest av alt har likt rent teknologisk. Selv dens klare mangler veies opp for ved blant annet de tingene jeg har nevnt over. Gidde man se seg litt rundt så ser man at dette er en telefon de fleste ønske å kopiere, men det har ikke lykkes for NOEN enda. "kan ikke sende MMS," Og hva er egentlig MMS? Jo, en overpriset tjeneste der folk med mobilkamera kan sende bilder til hverandre i en ubrukelig dårlig oppløsning OG til en pris som burde gjøre mobilselskapene skamfulle. Det er nesten pinlig at folk i det hele tatt støtter opp om en så uhørt dyr tjeneste. "og har fastloddet batteri!?!" Har den? Jeg vet at batteriet er inni telefonen og at telefonen ikke har noe deksel du kan åpne, og at det er noe man ikke skal gjøre selv pga garantien. Men hvilken nytte har du av at batteriet ditt er løst bak et løst deksel? Jo, fordi de som designer mobiltelefoner har funnet ut at det er så utrolig glupt å plassere SIMkortet bak batteriet og du av den grunn må ta ut batteriet for å få inn SIMkortet. Helt ærlig, hvor mange kjøper nytt batteri når det blir dårlig når du kan få en subsidiert ny mobiltelefon billigere enn det et originalbatteri koster? I følge bransjen så er det så godt som INGEN. "Og batteriene er en svakhet." Det kommer sikkert som en overraskelse på deg som har så god peiling, men ALLE mobiltelefoner med store skjermer og masse teknologi har batteri som må lades hver dag hvis telefonen er mye i bruk. Man har rett og slett ikke god nok batteriteknologi for alt en ny mobiltelefon inneholder, dette er slett ikke unikt for iPhone. Om jeg har iPhone? Nei, men jeg skulle mer enn gjerne hatt en. Men jeg bor et sted der det er upraktisk med abonnement fra Netcom, og jeg vil altså pr i dag ikke bruke 2700 kroner ekstra for å betale den ut sånn at jeg kan bruke den med Telenordekning. Om jeg syns den er dritfin eller dritschtøgg? Det driter nok både jeg og de heldige iPhoneeierne i. For jeg syns jeg kan høre dem flire over at noen i det hele tatt bruker utseendet som argument mot iPhone når det er så mye annet som taler til dens fordel. Hehe, du vet det, du! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.