Gå til innhold

Hvilken farge er tøffest

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det er ingen normalt oppegående mennesker som bytter mobil to ganger i året.''

De fleste gjør det nok ikke, men det finnes sikkert flere enn du vil tro som ikke er oppegående om det du sier stemmer. Jeg har nok i gjennomsnitt byttet en gang i året, men så er vel jeg litt teknofreak og svært kresen på hva jeg forventer av en mobil. Og etter en tid har jeg blitt svært obs på manglene i den siste investeringen. Men ikke denne gangen. :-)

''En mobil bør vare i minst tre, helst fem år! :)''

Fire år sier visst høyesterett og forbrukerombudet. Bransjen selv sier to år. Men jeg har lest et eller annet sted at de fleste bytter telefon etter max 18 mnd, tror gjennomsnittet er enda lavere. Det er vel helst oppegående mennesker som bytter ofte, for mange er en mobil mye mer enn en dings du ringer med. :-D

Min brukes f.eks som musikkspiller, bildebank og vekkeklokke. Jeg surfer på nettet med den. Jeg holder orden på været, avtaler, fødselsdager, adressene til alle jeg kjenner og matoppskrifter. Den brukes som spillkonsoll, til å streame musikk fra PC via Wi-Fi, jeg ser film på den når jeg sitter på bussen, og den brukes til mail. Det hender faktisk også at jeg ringer med den. :-D

''Jeg holder orden på været...''

Så det er _du_ som holder orden på det altså.

Det må være en svært avansert mobil du har fått tak i da, eg for min del skulle gjerne ønske litt høyere temperatur og oppholdsvær, om du gidder...:)

Skrevet

Det må være en svært avansert mobil du har fått tak i da, eg for min del skulle gjerne ønske litt høyere temperatur og oppholdsvær, om du gidder...:)

*hehe* Hun er nåtidens Tobias i Tårnet ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Det må være en svært avansert mobil du har fått tak i da, eg for min del skulle gjerne ønske litt høyere temperatur og oppholdsvær, om du gidder...:)''

Jepp, den har speed dial oppover, og det er det neimen ikke mange mobiler som har i dag. Og nei, jeg kan nok ikke oppfylle alle ønsker som måtte dukke opp.

Skrevet

''Det er ingen normalt oppegående mennesker som bytter mobil to ganger i året.''

De fleste gjør det nok ikke, men det finnes sikkert flere enn du vil tro som ikke er oppegående om det du sier stemmer. Jeg har nok i gjennomsnitt byttet en gang i året, men så er vel jeg litt teknofreak og svært kresen på hva jeg forventer av en mobil. Og etter en tid har jeg blitt svært obs på manglene i den siste investeringen. Men ikke denne gangen. :-)

''En mobil bør vare i minst tre, helst fem år! :)''

Fire år sier visst høyesterett og forbrukerombudet. Bransjen selv sier to år. Men jeg har lest et eller annet sted at de fleste bytter telefon etter max 18 mnd, tror gjennomsnittet er enda lavere. Det er vel helst oppegående mennesker som bytter ofte, for mange er en mobil mye mer enn en dings du ringer med. :-D

Min brukes f.eks som musikkspiller, bildebank og vekkeklokke. Jeg surfer på nettet med den. Jeg holder orden på været, avtaler, fødselsdager, adressene til alle jeg kjenner og matoppskrifter. Den brukes som spillkonsoll, til å streame musikk fra PC via Wi-Fi, jeg ser film på den når jeg sitter på bussen, og den brukes til mail. Det hender faktisk også at jeg ringer med den. :-D

He he, du hadde nok fått hetta av de tekniske duppedingser som finnes her i huset, for jeg finnes ikke interessert. Når jeg kjøper ny mobil (fordi den ikke funker lenger) så er jeg av typen som spør pent om de kanskje ikke kan finne igjen en av min gamle modell om de leter på lageret, i alle skuffer og skap. Og de gangene jeg klarer å komme hjem med en gammel (og ofte dyr også) mobil så er jeg sjeleglad. Slipper å sette meg inn i noe nytt, må vite...:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

He he, du hadde nok fått hetta av de tekniske duppedingser som finnes her i huset, for jeg finnes ikke interessert. Når jeg kjøper ny mobil (fordi den ikke funker lenger) så er jeg av typen som spør pent om de kanskje ikke kan finne igjen en av min gamle modell om de leter på lageret, i alle skuffer og skap. Og de gangene jeg klarer å komme hjem med en gammel (og ofte dyr også) mobil så er jeg sjeleglad. Slipper å sette meg inn i noe nytt, må vite...:-)

Hehe, men en dag, grot, en dag kommer de til å gå tom for de gamle modellene. Og hva skal du gjøre da? ;-)

Jeg har f.eks en mobil som selv min sjuåring skjønte seg på uten forklaring. Samme gjelde for min 70 år gamle svigermor som strever vettet av seg pga sin ett år gamle Nokia. Så det finnes håp i tunellen for dem som vil ha det enkelt. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...