Gå til innhold

Hvorfor blir ikke linkene røde? - Webmaster


Lilje

Anbefalte innlegg

Kjære webmaster

Sitter og leser innlegg på "Alle nye innlegg". Det hadde vært praktisk om alle leste innlegg ble røde, både de man trykker på fra lista, og de svarene man leser når man er inne på et innlegg. Altså, det jeg mener er at det burde vises på lista over nye innlegg at man har lest et innlegg selv om man ikke har trykka på det i selve lista. På samme måte burde linkene til de hovedinleggene man har lest være røde når man er inne på et bestemt forum. Dette ble litt rotete, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på de innstillingene du har på din egen maskin, det.

:o)

Jaha?? Hvordan skal instillingene være for at linkene skal bli røde da? Det er jo noen linker som blir røde her, må jeg kanskje tilføye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?? Hvordan skal instillingene være for at linkene skal bli røde da? Det er jo noen linker som blir røde her, må jeg kanskje tilføye...

Gå til Fuktioner - internetindstillinger - farver, derfra kan ændres.

(dette gælder IE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til Fuktioner - internetindstillinger - farver, derfra kan ændres.

(dette gælder IE)

Joda, har merket av der at de linkene jeg har trykket på skal bli røde, men det hjelper altså ikke.

Er mulig jeg har formulert meg litt klossete, men problemet er som følger: Når jeg klikker på et innleg i lista over "Alle nye innlegg" blir denne linken rød når jeg kommer tilbake til lista. Dersom jeg trykker på ett av svarene til dette innlegget, for så å gå tilbake til lista over nye innlegg, så er det bare det første innlegget jeg trykket på som blir rødt på denne lista. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradox

Joda, har merket av der at de linkene jeg har trykket på skal bli røde, men det hjelper altså ikke.

Er mulig jeg har formulert meg litt klossete, men problemet er som følger: Når jeg klikker på et innleg i lista over "Alle nye innlegg" blir denne linken rød når jeg kommer tilbake til lista. Dersom jeg trykker på ett av svarene til dette innlegget, for så å gå tilbake til lista over nye innlegg, så er det bare det første innlegget jeg trykket på som blir rødt på denne lista. Skjønner?

Tar maskinen din imot cookies? - Tipper at din programvare er innstilt slik at du ikke gjør det, og da vil heller ikke DOL "huske" deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar maskinen din imot cookies? - Tipper at din programvare er innstilt slik at du ikke gjør det, og da vil heller ikke DOL "huske" deg.

Joda, tar i mot cookies i massevis her! Er dette virkelig bare et problem hos meg? Eller er det egentlig det at dere ikke skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradox

Joda, tar i mot cookies i massevis her! Er dette virkelig bare et problem hos meg? Eller er det egentlig det at dere ikke skjønner hva jeg mener?

Skal vi se om jeg skjønner deg;

Dersom du leser alle "under postinger" i en tråd, blir kun den postingen som du linket deg inn i tråden på markert. - Alle de andre - som du har lest - de står umarkert under "Alle nye innlegg".

Er det slik du mener? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg skjønner deg;

Dersom du leser alle "under postinger" i en tråd, blir kun den postingen som du linket deg inn i tråden på markert. - Alle de andre - som du har lest - de står umarkert under "Alle nye innlegg".

Er det slik du mener? :-))

Jepp! Og sånn er det på jobb, på universitetet og hjemme hos meg! Var sikker på at det var sånn hos alle da.. Så det er faktisk ikke sånn hos dere andre? Fatter ingenting..hva ER det jeg gjør galt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradox

Jepp! Og sånn er det på jobb, på universitetet og hjemme hos meg! Var sikker på at det var sånn hos alle da.. Så det er faktisk ikke sånn hos dere andre? Fatter ingenting..hva ER det jeg gjør galt da?

*ler*

Unnskyld, men jeg måtte flire litt... Jeg fikk en mistanke om at det var slik du mente ja.

- Og jo, det er sånn hos alle. Det er bare "sånn det er". Er ikke meningen å være stygg altså... men det ble litt vittig.

I alle fall har det vært sånn her bestandig. :-))) Du må nok bare leve med det. ;-)

Vi skylder på sommervarmen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Og sånn er det på jobb, på universitetet og hjemme hos meg! Var sikker på at det var sånn hos alle da.. Så det er faktisk ikke sånn hos dere andre? Fatter ingenting..hva ER det jeg gjør galt da?

Sånn her også - irriterende ja, enig i det! :) (har vært sånn alltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Unnskyld, men jeg måtte flire litt... Jeg fikk en mistanke om at det var slik du mente ja.

- Og jo, det er sånn hos alle. Det er bare "sånn det er". Er ikke meningen å være stygg altså... men det ble litt vittig.

I alle fall har det vært sånn her bestandig. :-))) Du må nok bare leve med det. ;-)

Vi skylder på sommervarmen? :-)

Hehe...okaida! Var egentlig godt å høre, for nå begynte jeg virkelig å lure her! Det jeg egentlig mente med det første innlegget var å spørre webbis hvorfor det er sånn, for det hadde vært så praktisk om besøkte linker ble røde selv om man ikke besøker dem direkte. Men så fikk jeg jo disse svarene da, også begynnte jeg å lure på om det var bare her hos meg det var noe "feil". Jaja, takk for din tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradox

Hehe...okaida! Var egentlig godt å høre, for nå begynte jeg virkelig å lure her! Det jeg egentlig mente med det første innlegget var å spørre webbis hvorfor det er sånn, for det hadde vært så praktisk om besøkte linker ble røde selv om man ikke besøker dem direkte. Men så fikk jeg jo disse svarene da, også begynnte jeg å lure på om det var bare her hos meg det var noe "feil". Jaja, takk for din tålmodighet!

Tro meg, - det var bare hyggelig! :-))

Men jeg er enig med deg, - det hadde vært kjekt om alle leste innlegg, - uansett hvor man er på sidene - hadde vært markert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...okaida! Var egentlig godt å høre, for nå begynte jeg virkelig å lure her! Det jeg egentlig mente med det første innlegget var å spørre webbis hvorfor det er sånn, for det hadde vært så praktisk om besøkte linker ble røde selv om man ikke besøker dem direkte. Men så fikk jeg jo disse svarene da, også begynnte jeg å lure på om det var bare her hos meg det var noe "feil". Jaja, takk for din tålmodighet!

Mine leste innlegg er merket med en annen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine leste innlegg er merket med en annen farge.

Jo...det er mine også. Men ikke dersom jeg har lest dem i f.eks "Åpent forum" først, også går inn på "Alle nye innlegg". Da er de samme innleggene fortsatt uleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rafiki

Tro meg, - det var bare hyggelig! :-))

Men jeg er enig med deg, - det hadde vært kjekt om alle leste innlegg, - uansett hvor man er på sidene - hadde vært markert.

Problemet er at linkene er litt forskjellige - når du klikker fra lista over alle nye innlegg skal jo alle innleggene i tråden komme opp til venstre, mens når du er inne i en tråd, er det bare innlegget til høyre som skal forandre seg... Slik er systemet bygget opp, og da blir det antakelig slik... :( Synd, men ikke noe VI kan gjøre noe med.

De av oss som bruker ulike PC'er får jo uansett det samme problemet fra maskin til maskin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, design

Hei,

Skjønte til slutt hva du mente :-)

Det er ikke så lett å få til fordi linken du klikker på fra "Alle nye innlegg" må være litt annerledes fordi begge bunnrammene må åpne seg. Så selv om det er samme innlegget man kommer til, må vi linke til det på to forskjellige måter, og da blir ikke adressene den samme, og derved blir heller ikke linken farget. Skjønner?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Skjønte til slutt hva du mente :-)

Det er ikke så lett å få til fordi linken du klikker på fra "Alle nye innlegg" må være litt annerledes fordi begge bunnrammene må åpne seg. Så selv om det er samme innlegget man kommer til, må vi linke til det på to forskjellige måter, og da blir ikke adressene den samme, og derved blir heller ikke linken farget. Skjønner?

Vennlig hilsen

Jepp, skjønner hva du mener. Er det ikke muligheter for å "hacke" det til da? For eksempel med en metode som finner alle linkene en link er i slekt med ( altså alle linker som _egentlig_ er til samme innlegg selv om linkene er litt forskjellig), og sette alle disse til "visited" ? Har ikke programert så mye til web, så jeg vet ikke om detter er mulig...derfor spør jeg. Det hadde nemlig vært veldig mye greiere om dere hadde fått dette til.. Men selvfølgelig, lar det seg ikke gjøre, så lar det seg ikke gjøre. Skjønner at dere gjør så godt dere kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, design

Jepp, skjønner hva du mener. Er det ikke muligheter for å "hacke" det til da? For eksempel med en metode som finner alle linkene en link er i slekt med ( altså alle linker som _egentlig_ er til samme innlegg selv om linkene er litt forskjellig), og sette alle disse til "visited" ? Har ikke programert så mye til web, så jeg vet ikke om detter er mulig...derfor spør jeg. Det hadde nemlig vært veldig mye greiere om dere hadde fått dette til.. Men selvfølgelig, lar det seg ikke gjøre, så lar det seg ikke gjøre. Skjønner at dere gjør så godt dere kan :)

Det ligger ingen slike muligheter innebygget i html, og dvs. at vi måtte hacket det til ved oppslag i databasen som sammenlignet med en logg på hver enkelt bruker. Deretter sette linkfargen utfra resultatet av databaseoppslaget. Dette ville ført til en kraftig databasebelastning som ville senket hastigheten dramatisk, og det er vel ingen av oss interessert i. Ettersom Doktor Onlines forumdatabase er veldig stor, prøver vi å begrense belastningen så mye som mulig.

Dessverre kan jeg ikke komme på noen god løsning på det.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger ingen slike muligheter innebygget i html, og dvs. at vi måtte hacket det til ved oppslag i databasen som sammenlignet med en logg på hver enkelt bruker. Deretter sette linkfargen utfra resultatet av databaseoppslaget. Dette ville ført til en kraftig databasebelastning som ville senket hastigheten dramatisk, og det er vel ingen av oss interessert i. Ettersom Doktor Onlines forumdatabase er veldig stor, prøver vi å begrense belastningen så mye som mulig.

Dessverre kan jeg ikke komme på noen god løsning på det.

Vennlig hilsen

Okai, jeg skal si i fra dersom jeg kommer på noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...