Gå til innhold

Hva gjør dere med alle restene?

Anbefalte innlegg

Gjest store samemogul
Skrevet

Har pinnekjøtt, ribbe, pølser, kjøttkaker, lutefisk, grøt, kålstappe, litt av hvert kan du si :)

Tenkte på lapskaus, men det vil ikke resten av familien ha. Må ærlig innrømme at all denne maten byr meg imot. Har lyst på fisk. Men det blir jo surt hvis det står lengre. Har dårlig fryseplass også.

Har mest lyst til å kaste alt samme til kråka, men får jo vond samvittighet av dette også? Noen gode ideer, vet det er et luxusproblem..skammer meg .(

Skrevet

Neste år kjøper du mindre mat. Vi spiste opp alle restene i går :o)

Gjest store samemogul
Skrevet

Ja, jeg vet :). Men jeg hadde 12 stykker på middag både juleaften og igår, og jeg er livredd for at det skal bli for lite mat.

For lite blir det jo aldri, men jeg lærer nok aldri. Kan enda mate ihvertfall 10 stykker "i ørkenen". :-)

Skrevet

Ja, jeg vet :). Men jeg hadde 12 stykker på middag både juleaften og igår, og jeg er livredd for at det skal bli for lite mat.

For lite blir det jo aldri, men jeg lærer nok aldri. Kan enda mate ihvertfall 10 stykker "i ørkenen". :-)

Ja, vi var tre på julaften og to i går så da er det litt lettere å beregne.

Skrevet

Om ikke du har plass i din frys så kan du kanskje låne en plass, eller tilby det til til dem som har plass? Eller kanskje noen krisesentre vil ha det?

Kaste mat gjør jeg aldri om ikke den er dårlig. Vi hadde kalkun julaften og restene i går. Spiste smitt og smule.

Skrevet

Samme her :)

I år har jeg god samvittighet :)

Skrevet

unngår det. vi har litt rester, men ikke mye. lært av tidligere år :) akkurat nå er det tomt for julerester i kjøleskapet. det siste ble spist av mannen i morres :)

Gjest store samemogul
Skrevet

unngår det. vi har litt rester, men ikke mye. lært av tidligere år :) akkurat nå er det tomt for julerester i kjøleskapet. det siste ble spist av mannen i morres :)

Kan dere komme på middag til oss i morgen klokka 15? ;-)

Skrevet

Be venner på julebrunsj, varm opp de varme rettene, og server dem slik!:-) Med akevitt og øl til, får dere garantert en god dag!:-)

Gjest store samemogul
Skrevet

Be venner på julebrunsj, varm opp de varme rettene, og server dem slik!:-) Med akevitt og øl til, får dere garantert en god dag!:-)

Dere er hjertelig velkommen, ta gjerne med naboen også :-).

Dol-julebord med akevitt og øl he-he, hadde vel vært noe det :-)

Skrevet

Vi fikk kjempemye rester i går, og dem heiv jeg i fryseren, fordi vi skulle spise borte i dag, og tviler på at jeg vil ha julemat i morgen;-)

Skrevet

Frys ned pinnekjøttet opg bruk det til lapskaus seinere!n Grønnsaker som ikke blir spist i løpet av et par dager.blir kastet.

Skrevet

Kan dere komme på middag til oss i morgen klokka 15? ;-)

hehe, denne så jeg får sent! *snike seg inn i skapet og spise opp restene til* ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...