pekkaline Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Om du får gjester i dette øyeblikket, ville huset vært klar for det? Det er ofte at ting blir utsatt her i huset, men akkurat nå skulle jeg kunne tatt imot folk. I går formiddag derimot..... Jeg liker aller best å få forvarsel fra gjester. Hvordan er det med deg? Gir du beskjed i forkant? 0 Siter
mrxx Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Her kan folk komme når som helst, selv om det ikke er helt ryddig, akkurat det bryr jeg meg ikke så mye om. Det er jo et hus hvor vi lever og bor i og det er ikke så mye bedre hos andre heller. Med folk jeg kjenner godt så avtaler jeg ikke, hvis det ikke er noen spesiellt grunn til det. Ikke er jeg opptatt av det heller med de som skal besøke oss. De som er opptatt av at jeg skal avtale, blir det nok ikke til at vi besøker så ofte. Det blir for mye styr. Men som sagt, det kommer helt an på hvem det gjelder, nære venner gjør det ikke med. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Klart og klart, men det er vel sånn det pleier å være her. Litt leker her og der. Vi gir beskjed før vi drar på besøk. Vi har vært hos noen i dag, og det avtalte vi i går. Det ville vært kjedelig om vi havnet midt i en familiemiddag. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Jeg gir beskjed i forkant,men synd at det har blitt sånn i gunn! Her flyter det med leker overalt,men de som vil kan bare komme,får ta det som det er her : ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Hmm.. Det er ikke helt strøkent her, og middag har vi ikke i hus i dag, men kunne vel tatt i mot uventa gjester for det. Jeg liker best at det avtales et par dager på forhånd. Sier alltid i fra på forhånd selv. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Jeg kunne godt ha tatt i mot gjester nå. Det eneste er at jeg fremdeles har på meg pysjen, men jeg fryser og har bare lyst å ligge under dyna siden det ikke er noen her. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Det er koselig med folk som dropper innom. Her er det ikke strøkent, men jeg skulle klart å tatt i mot gjester. Har noe papp liggende i et hjørne her, men det angriper ikke ;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Vi får uanmeldt besøk stadig vekk, og det er klart at huset ikke alltid er i tipp topp stand. Men om man kjenner oss godt nok til å komme uanmeldt, kjenner man oss også godt nok til å vite at vi rett og slett er litt rotete. Og da får man leve med det, eller slutte å komme innom. Heldigvis virker det som om folk lever godt med det. ) Vi avtaler besøk med noen, mens andre stikker vi innom. Det kommer an på hvem det er, og i hvilken anledning. 0 Siter
frosken Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Jeg kunne godt ha tatt i mot gjester nå. Det eneste er at jeg fremdeles har på meg pysjen, men jeg fryser og har bare lyst å ligge under dyna siden det ikke er noen her. Hvorfor fryser du i dag? Er du dårlig eller har du bare ikke på nok varme? 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 *Ser seg rundt* De som ikke hadde tålt å komme hit nå har jaggu store problemer! Det ser faktisk ganske så ryddig ut, hadde ikke gjort noe om jeg tilbrakte en liten halvtime med å rydde på kjøkkenet riktignok, men... 0 Siter
adelie Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Hele poenget med uventet besøk, er jo at da behøver ikke noe være KLART. Jeg elsker uventet besøk! Ellers må jeg jo rydde, vaske, handle, planlegge (før jeg handler), og lage noe godt. Men nå i jula er det ryddig og pent, og det er jo en god følelse. Jeg kan komme uventet til noen, men må ringe til andre, det er sånn jeg føler på meg. Man kan alltids snu i døra dersom det ikke passer også. Forresten det eneste jeg ikke liker med uventet besøk, er hvis jeg ennå har koseklær og ikke har tatt hele prosedyren på badet. Men det går jo greit det òg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Hvorfor fryser du i dag? Er du dårlig eller har du bare ikke på nok varme? Jeg har på full varme på de to ovnene som virker, kjøkken og stue. Det blir liksom ikke ordentlig varmt her. Sticksen er fremdeles negativ. 0 Siter
bollekinn Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Det ligger litt leker rundtom, men ellers er det temmelig ryddig! Så her kunne det ha kommet gjester på døra :-) Men det har jeg faktisk nesten aldri opplevd etter at jeg flyttet sørpå... Jeg er ikke helt i form i dag så det er kanskje like greit det ikke skjer ;-) 0 Siter
willow Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 helst varsling i forkant. ikke så mye pga husets tilstand som min egen. kan jo være fullstendig ustelt og ikke lukte særlig godt om de bare kommer på døra om noen inviterer meg til noe trenger jeg en dags varsel dog. mest fordi jeg som regel trenger litt tid på å komme meg hit og dit, mest fordi folk rett og slett bor litt langt fra hverandre her. søstra mi har det med å invitere på middag en time før middagen en rklar. det tar faktisk meg tyve meg femti min å komme meg til hu, fordi kollektivtransporten er trassig akkurat den veien. så da må jeg ha varsling tidligere ja 0 Siter
Tralla Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Hm, jo ikke på sitt verste her nå. Måtte unnskylde koffertene i gangen. Kom hjem i går og skal resie igjen i morgen, så de er i et mellomstadie nå. Jeg liker godt å få et par minutters varsel for å få vekk det verste. Og sier somregel fra til andre også. I det minste på vei bort, slik at de slipper å avvise oss i døra om det ikke passer. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Så absolutt ikke. Jeg er hjemme i jula, har ingen planer og bor alene.. Er attpåtil dritsjuk av noe mystisk, så huset ser ut deretter.. 0 Siter
puttelulle Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Bare kom!!!! Her er det aldri helt bomba, så ubudte gjester er alltid vellkomne!!! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Jeg drar ikke ofte på uvarslet besøk til folk jeg ser sjelden, men jeg/vi kan godt stikke innom venner uten å varsle først. Og synes det er kjempekoselig når vi får uvarslet besøk - det er bare altfor sjelden. Enkelte ganger kan huset se litt bomba ut når det ringer på, men det bryr jeg meg ikke særlig om. En har i det minste en unnskyldning når en har små barn :-). 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Jeg gir alltid beskjed om jeg kommer innom noen, bortsett fra et vennepar som gjerne vil ha besøk uansett og ikke føler for beskjed. Jeg trenger heller ikke beskjed om noen kommer til meg. Det er alltid "gjestbart" hos oss. 0 Siter
morsan Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Det er ihvertfall myte, mye ryddigere hos oss nå i jula når vi er mer hjemme enn når hverdagene flyr forbi, så akkurat nå hadde det gått greit med uventet besøk.:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.