Gå til innhold

Er dette den typiske mor til elever?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan forstyrre deg? Du virker noe forstyrret selv...;(

Ja kanskje, men lærere som må slutte er ikke helt uforstyrret selv.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Faure

16

• Shova

10

• Orio

2

• hidi, the scorpion

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Milde måne
Skrevet

Skål! Takk, en god kveld jeg ønsker deg også :)

Takk : )

Skal ta meg en cider snart.

Skrevet

Takk : )

Skal ta meg en cider snart.

Hehe, Hansa Lite her :)

Skrevet

Okay,kos deg : )

Takk skal du ha, og kos deg med cideren :)

Skrevet

Det eneste du trenger for å få barn er å skulke seksualundervisningen. Da lærer du ikke hvordan du kan unngå det.

Skrevet

Det eneste du trenger for å få barn er å skulke seksualundervisningen. Da lærer du ikke hvordan du kan unngå det.

Hehe det er sant ja.

Skrevet

Hehe det er sant ja.

Det er ikke alltid så mye som skal til, vet du.

Skrevet

Hmmm, dette er vel en stiloppgave skrevet av en syvendeklassing, og oppgaven heter noe sånt som: "En mammas brev til skolen" ??

Iallefall satt jeg og humret og lo av brevet. Virket som en typisk 7.klassing-stil ;-)

Skrevet

Hmmm, dette er vel en stiloppgave skrevet av en syvendeklassing, og oppgaven heter noe sånt som: "En mammas brev til skolen" ??

Iallefall satt jeg og humret og lo av brevet. Virket som en typisk 7.klassing-stil ;-)

Hehehe sier du det? Det var godt å høre!

Gjest imzedimze
Skrevet

Og hva var galt med innlegget du linket til (dortsett fra at overskriften sier det er en 7. klassing som har skrevet det, mens teksten indikerer at en voksen mamma har skrevet det)?

Måtte gjøre leksene mine selv da jeg var liten jeg, uten hjelp av mor. Er det virkelig vanlig at foreldrene hjelper med leksene? Jeg synes jeg har blitt en smule bedre rettskrivning i det minste, selv om jeg ikke er perfekt der heller... :S

Skrevet

Måtte gjøre leksene mine selv da jeg var liten jeg, uten hjelp av mor. Er det virkelig vanlig at foreldrene hjelper med leksene? Jeg synes jeg har blitt en smule bedre rettskrivning i det minste, selv om jeg ikke er perfekt der heller... :S

Det er foreldrene _sammen_ med skolen som har ansvar for at barnet får god opplæring (dette er veldig tydelig presisert nå, i motsetning til det det var før). Foreldrene har ansvar for å følge opp mht leksearbeid, men dette varierer selvsagt også fra familie til familie. Selv har jeg to barn i skolealder, 3. og 6.klasse. Jeg sjekker ikke lenger leksene hver eneste dag, men det er fordi de har innarbeidd gode vaner som gjør at jeg _vet_ at de faktisk gjør leksene sine så godt de kan. Det er kanskje bare en gang i uka vi ikke får sjekket leksearbeidet.

Skrevet

Du fikk ikke med deg denne setningen? '' Skrevet av elev fra Hordaland i 7. klasse i barneskolen. ''

Skrevet

Du fikk ikke med deg denne setningen? '' Skrevet av elev fra Hordaland i 7. klasse i barneskolen. ''

Som har

''Jeg har 3 barn i barneskolen.

1 klasse, 3 klasse og 7 klasse.''

??

Skrevet

Som har

''Jeg har 3 barn i barneskolen.

1 klasse, 3 klasse og 7 klasse.''

??

Med litt logikk får du det til å bli en skoleoppgave. Eleven i 7. klasse har fått i oppgave å skrive leserinnlegg i avis som en mor. Innlegget er jo også fra en elevavis. Hadde aldri dere slike oppgaver på skolen?

Skrevet

Med litt logikk får du det til å bli en skoleoppgave. Eleven i 7. klasse har fått i oppgave å skrive leserinnlegg i avis som en mor. Innlegget er jo også fra en elevavis. Hadde aldri dere slike oppgaver på skolen?

Puh... Jeg trodde det var bare jeg som tenkte dette var en skoleoppgave ;-)

Jeg er selv lærer og er iallefall vant til skoleoppgaver av denne typen :)

Skrevet

Det kan jo være;)

Tenkte ikke over det, sikkert pga at barnevernet ble nevnt, men det kan du sikkert ha helt rett i;))

Skrevet

Puh... Jeg trodde det var bare jeg som tenkte dette var en skoleoppgave ;-)

Jeg er selv lærer og er iallefall vant til skoleoppgaver av denne typen :)

Hehe, ja jeg så etterpå at du allerede hadde kommentert det. "En mors brev til skolen" eller "leserinnlegg i avis skrevet av mor" eller hva som helst i den duren. En skoleoppgave eller lignende skrevet av en sjuendeklassing må det i alle fall være :)

Skrevet

Det kan jo være;)

Tenkte ikke over det, sikkert pga at barnevernet ble nevnt, men det kan du sikkert ha helt rett i;))

Hehe, ja barnevernet er kanskje ikke et begrep alle sjuendeklassinger kjenner til. Det er imidlertid også mange sjuendeklassinger som veldig godt vet hva barnevernet er - av ulike årsaker. De kan selv ha fått hjelp av barnevernet, de kjenner kanskje noen som har fått hjelp av barnevernet, eller de kjenner noen som jobber i barnevernet, etc etc etc. Selv er jeg barn av lege/psykolog, har vokst opp på et psykiatrisk sykehus og brukte nok tidlig mange ord og begrep ikke alle andre på min alder kjente til.

Skrevet

Hehe, ja barnevernet er kanskje ikke et begrep alle sjuendeklassinger kjenner til. Det er imidlertid også mange sjuendeklassinger som veldig godt vet hva barnevernet er - av ulike årsaker. De kan selv ha fått hjelp av barnevernet, de kjenner kanskje noen som har fått hjelp av barnevernet, eller de kjenner noen som jobber i barnevernet, etc etc etc. Selv er jeg barn av lege/psykolog, har vokst opp på et psykiatrisk sykehus og brukte nok tidlig mange ord og begrep ikke alle andre på min alder kjente til.

Mine barn på 4, 8 og 11 år vet godt hva barnevernet er pga at deres tante og onkel er fosterforeldre. Jeg jobber i skolen og har inntrykk av at alle fra iallefall 6. og 7.klasse vet hva barnevernet er. De aller fleste kjenner vel til barn fra sin egen skole som har en eller annen befatning med barnevernet. Slik var det ikke på vår tid, men idag er dette ikke uvanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...