Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hehe, ja barnevernet er kanskje ikke et begrep alle sjuendeklassinger kjenner til. Det er imidlertid også mange sjuendeklassinger som veldig godt vet hva barnevernet er - av ulike årsaker. De kan selv ha fått hjelp av barnevernet, de kjenner kanskje noen som har fått hjelp av barnevernet, eller de kjenner noen som jobber i barnevernet, etc etc etc. Selv er jeg barn av lege/psykolog, har vokst opp på et psykiatrisk sykehus og brukte nok tidlig mange ord og begrep ikke alle andre på min alder kjente til. Men tror du at dette barnet har hatt dårlig erfaring med barnevernet? Det føles slik når man leser det. Da jeg vokste opp (er 40 nå) hadde jeg aldri hørt om barnevern... 0 Siter
Gjest vele Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Mine barn på 4, 8 og 11 år vet godt hva barnevernet er pga at deres tante og onkel er fosterforeldre. Jeg jobber i skolen og har inntrykk av at alle fra iallefall 6. og 7.klasse vet hva barnevernet er. De aller fleste kjenner vel til barn fra sin egen skole som har en eller annen befatning med barnevernet. Slik var det ikke på vår tid, men idag er dette ikke uvanlig. Akkurat Jeg er ikke helt oppdatert på (såpass store) barn av i dag, men jeg kan godt tenke meg at det du sier stemmer. 0 Siter
Gjest vele Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Men tror du at dette barnet har hatt dårlig erfaring med barnevernet? Det føles slik når man leser det. Da jeg vokste opp (er 40 nå) hadde jeg aldri hørt om barnevern... Det har jeg ikke noe grunnlag til å tro noe som helst om. Det var ikke noe som fikk meg til å tenke det. Jeg tror mere på toglis forklaring om at barn flest vet mye mer om slikt nå i dag enn vi gjorde da vi var små. 0 Siter
Gjest pensum det Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hehe, ja barnevernet er kanskje ikke et begrep alle sjuendeklassinger kjenner til. Det er imidlertid også mange sjuendeklassinger som veldig godt vet hva barnevernet er - av ulike årsaker. De kan selv ha fått hjelp av barnevernet, de kjenner kanskje noen som har fått hjelp av barnevernet, eller de kjenner noen som jobber i barnevernet, etc etc etc. Selv er jeg barn av lege/psykolog, har vokst opp på et psykiatrisk sykehus og brukte nok tidlig mange ord og begrep ikke alle andre på min alder kjente til. Barnevernet lærer ungene om på skolen. Mitt barn går i 7. klasse. Jeg visste ikke at han hadde hørt om det før han kom hjem og sa han ville vi skulle ta kontakt med dem. (Jeg er skilt...( Jeg spurte hvor han hadde hørt om barnevernet fra, og det hadde de hatt på skolen. De har om barns rettigheter, barnekonvensjonen med mer. Og det er bra!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Men tror du at dette barnet har hatt dårlig erfaring med barnevernet? Det føles slik når man leser det. Da jeg vokste opp (er 40 nå) hadde jeg aldri hørt om barnevern... Datra mi er 11 og elsker å skrive stiler. Hvis leseren hadde trodd hun hadde opplevd halvparten av det hun skriver om, så hadde vi nok blitt meldt til barnevernet for lenge siden Hun skriver tåredryppende historier om saker og ting hun har hørt og lest om, men de har ingenting med henne personlig å gjøre 0 Siter
Gjest pensum det Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hehe, ja barnevernet er kanskje ikke et begrep alle sjuendeklassinger kjenner til. Det er imidlertid også mange sjuendeklassinger som veldig godt vet hva barnevernet er - av ulike årsaker. De kan selv ha fått hjelp av barnevernet, de kjenner kanskje noen som har fått hjelp av barnevernet, eller de kjenner noen som jobber i barnevernet, etc etc etc. Selv er jeg barn av lege/psykolog, har vokst opp på et psykiatrisk sykehus og brukte nok tidlig mange ord og begrep ikke alle andre på min alder kjente til. Å lære om barnevern, barns rettigheter, barnekonvensjonen fra-89(?), er pensum for 7. klasse 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Det har jeg ikke noe grunnlag til å tro noe som helst om. Det var ikke noe som fikk meg til å tenke det. Jeg tror mere på toglis forklaring om at barn flest vet mye mer om slikt nå i dag enn vi gjorde da vi var små. Det vet de så absolutt! Jeg føler at jeg var totalt hjernedød i perioden fra 11 til 18 år, i forhold til det de unge vet i dag;) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Datra mi er 11 og elsker å skrive stiler. Hvis leseren hadde trodd hun hadde opplevd halvparten av det hun skriver om, så hadde vi nok blitt meldt til barnevernet for lenge siden Hun skriver tåredryppende historier om saker og ting hun har hørt og lest om, men de har ingenting med henne personlig å gjøre Tror jeg så gjerne;) Men denne virket sår og så spesifikk. Men som jeg skrev til vele, så hadde jeg selv ikke peiling at det eksisterte noe barnevern, da jeg vokste opp (er 40 år). 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Å lære om barnevern, barns rettigheter, barnekonvensjonen fra-89(?), er pensum for 7. klasse Da vet jeg det;) 0 Siter
Gjest pensum det Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Da vet jeg det;) Sorry, trodde jeg kommenterte til to forskjellige.. 0 Siter
Gjest vele Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Barnevernet lærer ungene om på skolen. Mitt barn går i 7. klasse. Jeg visste ikke at han hadde hørt om det før han kom hjem og sa han ville vi skulle ta kontakt med dem. (Jeg er skilt...( Jeg spurte hvor han hadde hørt om barnevernet fra, og det hadde de hatt på skolen. De har om barns rettigheter, barnekonvensjonen med mer. Og det er bra!! Helt enig. Det er bra at de lærer om slikt 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Tror jeg så gjerne;) Men denne virket sår og så spesifikk. Men som jeg skrev til vele, så hadde jeg selv ikke peiling at det eksisterte noe barnevern, da jeg vokste opp (er 40 år). Tror ikke vi snakka om det heller... Jeg har venner som, hvis de hadde vokst opp idag, garantert hadde vært barnevernsbarn.... Den gangen skulle man ikke blande seg opp i andres saker :-( 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Tror ikke vi snakka om det heller... Jeg har venner som, hvis de hadde vokst opp idag, garantert hadde vært barnevernsbarn.... Den gangen skulle man ikke blande seg opp i andres saker :-( Men jeg hadde ikke hørt om det engang! Tror jeg leste det i avisen første gang jeg ble klar over at noe som hette barnevern fantes.. Gjett om jeg har hatt en vidunderlig barndom;))) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Sorry, trodde jeg kommenterte til to forskjellige.. Du har da ikke gjort noe galt? 0 Siter
Gjest vele Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Men jeg hadde ikke hørt om det engang! Tror jeg leste det i avisen første gang jeg ble klar over at noe som hette barnevern fantes.. Gjett om jeg har hatt en vidunderlig barndom;))) Hehe, det trenger vel egentlig ikke ha noen sammenheng, men... 0 Siter
Gjest vele Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du har da ikke gjort noe galt? H*n skrev to ganger under mitt innlegg at det var pensum. Tror det var det h*n beklaget. Men h*n har ellers overhodet ikke gjort noe galt, nei (og jeg merket det jo ikke engang før jeg så kommentaren, for jeg trykker meg jo bare inn på alle nye innlegg i tråden ) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hehe, det trenger vel egentlig ikke ha noen sammenheng, men... Ikke vet jeg, men jeg har ihvertfall lest innlegget med "nye" øyne;) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 H*n skrev to ganger under mitt innlegg at det var pensum. Tror det var det h*n beklaget. Men h*n har ellers overhodet ikke gjort noe galt, nei (og jeg merket det jo ikke engang før jeg så kommentaren, for jeg trykker meg jo bare inn på alle nye innlegg i tråden ) Me too;) 0 Siter
Gjest b&u arbeider Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Om det er den typiske mor vet jeg ikke. Men at de forekommer er helt sant og det ser ut til å bli en epidemi om noen år:( 0 Siter
Faure Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 Om det er den typiske mor vet jeg ikke. Men at de forekommer er helt sant og det ser ut til å bli en epidemi om noen år:( Grøss! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.