Gå til innhold

Hovne lymfeknuter i 1 1/2 år....

Anbefalte innlegg

Gjest hovne lymfeknuter
Skrevet

Jeg har endel klinkekulestore lymfeknuter på halsen, 1 på den ene siden og 4-5 på andre siden. De er ikke vonde og kul runde, litt bevegelige.

Har hatt de i 1 1/2 år og har vært hos lege (for ca 1 år sidne). Alle blodprøver var da fine.

Er dette noe å bekymre seg for? Jeg pleier å tenke slik at når jeg har hatt de så lenge ville jeg vel vært dødssyk nå om de hadde vært farlige...??

Npoen som vet?

Skrevet

Leger har ikke peiling på hovne lymfekjurtler. De kommer med det vanlige som at man har en infeksjon eller noe sånt. Jeg hadde det samme selv, ingen hjelp å få. Man må bare vente til det går over.

Skrevet

Vi har lymfeknuter ulike steder på kroppen. Man skal imidlertid være oppmerksom hvis de vokser og ikke går tilbake til normal størrelse feks etter en infeksjon i kroppen.

Vær oppmerksom på unormal følelse av slitenhet, nattesvette og evnt heshet som ikke går over. I de fleste tilfeller er det ufarlig med hovne lymfeknuter, men det kan også være et tegn på mer alvorlig sykdom. Jeg ville fått de sjekket uansett jeg da selv om det antagelig bare er dine friske lymfekjertler du kjenner.

Gjest kate-74-
Skrevet

Jeg har også det hver gang jeg er forkjølet.Men de går tilbake etterpå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...