Gå til innhold

Tilbehør til Kveite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å lage Kveite i morgen. Har dere noe forslag til hva som passer til som tilbehør?

Skrevet

Spiste stekt kveite på restaurant rett før jul, kjempegodt. Tilbehøret var bl.a. rødkål, høres vel rart ut, men kjempegodt. Dessuten en kraftig saus som gjorde at rødvin ble anbefalt i stedet for hvitvin. Kanskje du finner mere av tilbehøret på restaurant Smia (i Oslo) sine hjemmesider. Det var veldig spesielt, men meget godt alt tilbehøret.

Skrevet

Spiste stekt kveite på restaurant rett før jul, kjempegodt. Tilbehøret var bl.a. rødkål, høres vel rart ut, men kjempegodt. Dessuten en kraftig saus som gjorde at rødvin ble anbefalt i stedet for hvitvin. Kanskje du finner mere av tilbehøret på restaurant Smia (i Oslo) sine hjemmesider. Det var veldig spesielt, men meget godt alt tilbehøret.

Titta på hjemmesiden deres nå, men kveita var borte, har vel fornyet menyen siden jeg var der før jul.

Gjest matmonsen
Skrevet

Vi bruker blomkål, brokkoli, gulrøtter, poteter og eggesmør. Helt klassisk altså, men veldig godt, syns vi.

Skrevet

Vi har pleid å dekke kveita med et tynt "lokk" av persille, gressløk, parmesan og litt olivenolje som er blandet sammen til en slags puré. Dette ovnsstekes, det blir vanvittig smaksrikt og saftig.

Ved siden av har vi ofte en lys saus med litt sitronsmak, gulrøtter i staver og sukkererter, evt aspargesbønner.

http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=29454

Skrevet

Vi har pleid å dekke kveita med et tynt "lokk" av persille, gressløk, parmesan og litt olivenolje som er blandet sammen til en slags puré. Dette ovnsstekes, det blir vanvittig smaksrikt og saftig.

Ved siden av har vi ofte en lys saus med litt sitronsmak, gulrøtter i staver og sukkererter, evt aspargesbønner.

http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=29454

...og den linken jeg la ved, er altså ikke til det jeg beskrev, men til en annen oppskrift jeg synes ser skikkelig snadder ut.

Skrevet

Til kveite skal det være kokte poteter, kokte gulrøtter og meierismør. Hverken mer eller mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...