Gå til innhold

Dette er så flaut-trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe en skikkelig flott presang til min svigermor som er i midten av 70-åra.

Saken er slik: Mannen min fikk 2 oppgaver av meg til jul i år. Det var å kjøpe julepresang til sin mor og til sin søster.

Jeg minte han på det flere ganger og lille julaften tok han seg en fridag, mens jeg jobbet.

Han skulle ordne med presanger tidlig på dagen, deretter hente meg på jobb for å dra i et bankmøte. Valutaspekulasjoner som han skal til med igjen.

Dumme meg tok det som en selvølge at han greide den oppgaven det var og kjøpe 2 presanger. Vanligvis er det jeg som ordner dette.

(Jeg burde sikkert holdt meg unna dol nå, er opprørt)

I dag får jeg vite det. Søsteren hans har fått presang. Svigermor har ikke fått noen ting.

Jeg er så skamfull. Svigermor er en person som gjør ALT for oss. Ber oss på middager, spanderer på oss teaterbiletter, konsertbiletter, gir flotte presanger til oss og barna.

Jeg blir helt på gråten ved tanken på at hun ikke fikk noen vedens ting av oss. Han glemte det, sier han.

Vi satt i bankmøte på lille julaften isteden for å tenke på julepresang til henne. Det skulle ikke vært mulig å glemme moren sin. Aldri om jeg kan overlate presangkjøp til han noe mer.

Selv om det ikke er mulig og gjøre godt igjen dette her, har jeg tenkt meg ut og kjøpe en flott presang til henne i morgen og deretter besøke henne.

Hva kan vi gi en sporty og sprek dame midt i 70-åra?

Skrevet

Jeg ville kanskje kjøpt billetter til en konsert eller noe hyggelig dere kan ta henne med på.

Også ville jeg sendt mannen på Polet i morra og fått han til å kjøpe en kasse dyr rødvin til henne - som han kan levere på døra sammen med en solid unnskyldning...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Spreke, sportye damer på 70 kan vel like SPA de også? ;-) Fotpleie f.eks.

Skrevet

Hva med å invitere henne med i operaen?

Eller kjøpe en god dab radio hvis hun ikke har det; en sånn som viser alle stasjonene tydelig på displayet?

Eller et par gode støvletter hvis du tror hun har lyst på det.

Skrevet

Jeg hadde gitt henne noe hun liker. Det er vanskelig å si ut i fra dette- pent treningstøy, duft, eksklusiv sjokolade, musikk, bok. Jeg hadde tatt i ekstra mye til en person som betyr mye - og latt mannen blø ekstra. Det han evt tjener på valutaspekulasjoner, kan han gi mora si. Om han taper, kan han tørke ræva si med vrengt lommebok. For en tosk. To - 2 - oppgaver, og glemmer en av dem. Det er faen ikke mulig. Ikke engang 3-åringen min får til det...

Du ordner dette med glans. Brukt dobbelt opp med penger, og unn deg noe pent selv i tillegg. :-)

Skrevet

Herlighet det er utenfor min fatteevne at man kan glemme og kjøpe gave til sin mor..

Jeg støtter forslaget under her at en kasse dyr rødvin og en solid unnskyldning er på sin plass.

Ellers.. et pent smykke, gavekort på spa/massasje, en helaften med konsert/show og middag ute på en koselig restaurant, to dagers cruise på Colour Fantasy/Magic:

http://www.colorline.no/pages/theme/theme.faces?contentId=1.3418&gridId=0.0

Skrevet

Skjønner godt at du er rasende!!! Hva med å kjøpe billetter til henne på Operaen (Dere bor vel ikke så langt unna? Eller tar jeg helt feil?)?

I tillegg hadde jeg rett og slett fortalt svigermor hvorfor gaven kommer for sent.... Det er nå en gang slik at folk fortsatt helst skylder på oss kvinnfolk når det skjer noe "feil" mht gaver, mat etc.. :-(

Skrevet

Skjønner godt at du er rasende!!! Hva med å kjøpe billetter til henne på Operaen (Dere bor vel ikke så langt unna? Eller tar jeg helt feil?)?

I tillegg hadde jeg rett og slett fortalt svigermor hvorfor gaven kommer for sent.... Det er nå en gang slik at folk fortsatt helst skylder på oss kvinnfolk når det skjer noe "feil" mht gaver, mat etc.. :-(

Jeg tok over telefonrøret da mannen min snakket med henne i dag og sa jeg var dødsflau.

Hun begynte jo å lure på om hun hadde gjort noe galt stakkar.

Nei huff og huff. Jeg ringer til operaen i morgen. Forslaget dere kom med var et bra forslag. Det var alle de andre forslagene også, men jeg tror hun vil sette pris på operabiletter.

Jeg tror hun får vin nok av andre sønnen sin som bor i utlandet.

Har dere noen ide om hva som kan være verdt å se?

Skrevet

Jeg tok over telefonrøret da mannen min snakket med henne i dag og sa jeg var dødsflau.

Nei huff og huff. Jeg ringer til operaen i morgen. Forslaget dere kom med var et bra forslag. Det var alle de andre forslagene også, men jeg tror hun vil sette pris på operabiletter.

Bra du fikk sagt fra! Da skjønner hun iallefall at det ikke var din feil og at sønnen er en distre somlekopp ;-)

Opera blir sikkert bra, men ikke spør meg om hvilke forestillinger som kan passe ;-P

http://www.operaen.no/Default.aspx?ID=838

hjernetrimmern
Skrevet

Hun kan se Flaggermusen!

Vi så den på Operaen i går, og den var flott og morsom.

Anbefales!!

Skrevet

Helt utrolig!!

Jeg kan skjønne at man(n) kan glemme visse oppgaver, men gavekjøp til sin egen mor, da gitt!

Ser du skal prøve å finne operabilletter, og det hørtes kjempefint ut:-)

Skrevet

*Stum*

Hadde det vært min kjære hadde han fått kjeft så øra flagret! Bra din svigermor har en svigerdatter som tar affære! :o) Operabilletter med dertilhørende middag må da være råflott?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...