Gå til innhold

noen håpløse leger på legevakta

Anbefalte innlegg

Gjest skremmer folk
Skrevet

Min mann har vært skikkelig syk i jula.Ringte legevakt på julaften og fikk komme med en gang og han har lungebetennelse.Jeg har ringt ett par ganger til fordi vi har lurt på noe og får ikke fullrost hjelpen vi har fått.Han var såpass syk att legen på julaften ba oss ringe om han ikke ble noe bedre.2 Juledag begynte han og hoste opp litt blod så vi ringte for og spørre om det er normalt..Legen vi snakket med sa jo att det nok var normalt fordi han har hostet så mye men det kunne jo også være vi måtte ta mer prøver fordi det kunne være kreft..Veldig smart og si over telefonen til mann som er livredd kreft pga sin pappa som døde av det.Er ikke blod i det han hosster nå men er det noen der ute som har vært borti det..

Skrevet

Ja, det er nok ingen fare. Har ikke hatt lungebetennelse, men bronkitt og selv det gjorde at jeg hostet blod.

Det er sikkert greit å sjekke det, men dere kan nok ta det med ro. :)

Skrevet

Jeg blør som regel litt i halsen (eller hvor det nå er), når jeg hoster mye, og får derfor opp litt blod sammen med slim. Såvidt jeg har forstått, er dette svært vanlig :-)

Skrevet

Har vi hatt samme lege? Legen sa noe lignende til meg igår.

Gjest Har vært borti det samme
Skrevet

Blod når han hoster kan også meget vel gjerne komme fra sprukne blodkar i halsen. Slitenhet etter all hosten.

Uansett så er det ikke helt bra å si slikt til pasitentene synes jeg, vi har nok en tendens til å la oss skremme.

Slik som jeg en gang hadde svære problemer med pusten og legen bestilte røntgen. "Hvis det viser seg å være kreft så vil jeg bli meget overrasket" sa legen. "men greit å få det sjekket"

Jauda, som ikke mye inntil prøvesvaret kan du si.

Antagelig er han slite av hosten, mannen din.

Skrevet

Dette er så typisk for mange leger. De glemmer at det er mennesker med en psyke de forholder seg til - og tenker bare fag og diagnoser, og babler i vei ut i fra dette, dessverre :-(

Skrevet

Det trenger ikke være så veldig dramatisk selv om dere får beskjed om å komme tilbake om han ikke blir bedre. Det er ganske standard beskjed når man får antibiotika.

Det med å hoste opp blod ville jeg heller ikke vært så bekymret for, ikke ut fra det du har skrevet her. Har selv opplevd å hoste blod i forbindelse med lungebetennelse og kraftig bronkitt, men det har aldri vært snakk om noe mer undersøkelser eller sånn for det. Det som kan være bekymringsfullt er hvis hostingen ikke gir seg, eller han hadde hatt den veldig lenge før han ble syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...